شهرک خوارزمی در تاریخ // با مساحتی بالغ بر هکتار تأسیس و تا به امروز حدود . هکتار واگذار شده است.. همین طور تعداد قراردادهای به نتیجه رسید نیز به قرارداد رسیده است.. همچنین باعث اشتغال به کار نفر در این شهرک شده است..
شهرک صنعتی خوارزمی به یکی از بهترین و بزرگ ترین شهرک های صنعتی تهران تبدیل می شود و با است.ان تهران فاصله قابل توجهی دارد. با توجه به اینکه می توان مسیر این شهرک صنعتی به است.ان تهران را با است.فاده از جاده های مختلف کوتاه کرد، سرمایه گذاری هایی برای احداث جاده های جدید انجام شده است..
شهرک خوارزمی در تاریخ // با مساحتی بالغ بر هکتار تأسیس و تا به امروز حدود . هکتار واگذار شده است.. همین طور تعداد قراردادهای به نتیجه رسید نیز به قرارداد رسیده است.. همچنین باعث اشتغال به کار نفر در این شهرک شده است..
صنایعی که آلودگیهای گازی مانند گرد و غبار، دود و بو تولید میکنند، باید در منتهی الیه جهت باد غالب است.قرار یابند. صنایع فاقد آلودگی تا حدّ امکان در مجاورت ساختمانهای جنبی و مکمل قرار گیرند. صنایعی که مزاحمت صوتی ایجاد میکنند، میبایست به دور از ساختمانهای جنبی قرار گیرند.
محوطهسازی میتواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر مناطق صنعتی داشته باشد. در واقع میتوان گفت اجرای لنداسکیپ، ظاهر صنعتی شهرکهای صنعتی را خنثی میکند. است.فاده مثبت و بهینه از محوطه و فضاهای موجود در اطراف ساختمانهای مسکونی شهرکهای صنعتی و توانایی پیادهسازی ایدههای مختلف، به هنر، تجربه و زیرکی طراح معمار بستگی دارد.
مرحله دوم، شامل طراحی، تنظیم و ارائه نقشههای اجرایی و سیویل شهرک صنعتی است.. بررسی و مطالعۀ توپوگرافی زمین و عوارض موجود در آن، جزء مطالعات سیویل میباشد. بررسی های توپوگرافی به شناخت و تعیین جهت شیب منطقه کمک میکند. جانمایی دقیق محل تأسیسات تصفیه فاضلاب و تأسیسات و تجهیزات دیگر و تهیه پروفیلهای عرضی و طولی مناسب، طی این مرحله صورت میگیرد. همچنین طراحی و تهیۀ نقشههای زیر از دیگر الزامات این مرحله است.:
یک اصل راهنما در محوطهسازی اطراف ساختمانهای مسکونی شهرکهای صنعتی این است. که نوع، اندازه و مکان کاشت گیاهان باید متناسب با مقیاس، طرح و قطعه ساختمان باشد. کاشت درختان و بوتهها به صورت ردیفی توصیه میشود. زیرا در این صورت شرایطی فراهم میشود تا بتوان در اطراف آنها طرحهای جدیدی ایجاد کرد و توسعه داد.
در صورتیکه که جایی برای طراحی و اجرای مسیرهای پیاده روی عمومی در نظر گرفته می شود و این مسیر پیاده روی عمومی بخشی از مسیر خیابان های عمومی نیست، توسعه صنعتی مجاور نباید به گونهای باشد که زیبایی و ایمنی مسیرهای پیادهروی را کاهش دهد.