بعد از آن دیگر خبری از راه رفتن در خشکی نیست و باید دل را به آب بزنید. حالا مسیر شما در تنگهها آغاز میشود. تنگه واشی، حدود یک کیلومتر است. که راه رفتن در آن دشواری زیادی ندارد. بعد از تمام کردن این یک کیلومتر، به دشت زیبای ساواشی میرسید.
هنگام سر زدن به تمام روستاها و جاذبههای طبیعی فیروزکوه و اطراف آن، دیدیم که همواره ردپایی از دیدنیهای تاریخی در آنها وجود دارند. خوب است. در سفر خود به فیروزکوه، در کنار لذت بردن از طبیعت، چندتا از جاذبههای تاریخی را نیز ببینید و بشناسید.
طبیعت زنده و با نشاط فیروزکوه و تمام روستاهای اطراف آن، باعث شده که محیط بسیار مناسبی برای زندگی گونههای جانوری متنوع به وجود بیاید. حیاتوحش این منطقه ارزش زیستی بسیاری دارد و به همین دلیل باید تحت حفاظت جدی باشد تا از آسیبهای دنیای مدرن در امان بماند.
شهرکهای صنعتی اغلب به نواحی شهری، نیمه شهری و روستایی طبقهبندی میشوند. یک ردهبندی دیگر هم وجود دارد. بسته به اینکه شهرک مورد نظر، در چه زمینهای راهاندازی میشود و تأثیر آلایندههای ناشی از فعالیت آن بر محیط زیست چقدر است.، آنها را در رده، طبقهبندی میکنند. طبق این ردهبندی، مشخص میشود که آیا شهرک صنعتی میتواند داخل محیط شهری و روستایی احداث شود یا خیر. بررسی پارامترهایی مانند مواد معلق (TSS)، سولفات ها، TDS، فلزات سنگین و مواد سمی با منشاء آلی یا غیرآلی در این رده بندی مؤثر است..
طراحی اصولی و خلاقانه بهترین راه برای رسیدن به محیطی آرامشبخش و مناسب در محوطه سازی ساختمان است.. ما در رهپویان صنعت فضای سبز متناسبی با محیط زندگی شما طراحی و اجرا خواهیم کرد. سوالاتی که در قسمت بالا قرار دادیم، از جمله مهم ترین سوالاتی است. که ذهن بسیاری از افرادی که قصد محوطه سازی ساختمان یا باغ یا خانه خود را دارند، درگیر خود کرده است..بنابراین اگر شما هم قصد محوطه سازی ساختمان یا خانه و باغ خود را دارید، می توانید تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات دقیقی در زمینه محوطه سازی کسب کنید.
در نظرگرفتن مسیرهایی برای دوچرخه سواری و ایجاد پارکینگ ایمن دوچرخهسواری در کنار پارکینگ اتومبیل برای کارمندان، از جمله ایدهآلها، است.انداردهای بروز دنیا و اصول طراحی شهرک صنعتی است.. هر قدر جایگاههای پارک دوچرخه به ساختمانها نزدیکتر باشد، اشتیاق اشخاص برای است.فاده از دوچرخه بیشتر میشود.
از همان ابتدای طراحی، همه شکلهای حمل و نقل به بخشهای مختلف شهرک در نظر گرفته شود. این مورد باید در نظر گرفته شود که همه کارگران به وسیلۀ نقلیه شخصی دسترسی ندارند. بنابراین، باید امتیازی برای افرادی که با وسیلۀ نقلیه عمومی به محل کار خود میروند در نظر گرفته شود.
مرحله دوم، شامل طراحی، تنظیم و ارائه نقشههای اجرایی و سیویل شهرک صنعتی است.. بررسی و مطالعۀ توپوگرافی زمین و عوارض موجود در آن، جزء مطالعات سیویل میباشد. بررسی های توپوگرافی به شناخت و تعیین جهت شیب منطقه کمک میکند. جانمایی دقیق محل تأسیسات تصفیه فاضلاب و تأسیسات و تجهیزات دیگر و تهیه پروفیلهای عرضی و طولی مناسب، طی این مرحله صورت میگیرد. همچنین طراحی و تهیۀ نقشههای زیر از دیگر الزامات این مرحله است.: