تهران به دلیل داشتن آبوهوای مناسب و فراوانی آب، معمولاً منطقهٔ سرسبزی بوده و در منابع جغرافیایی قدیم از درختان انبوه و باغهای تهران یاد شدهاست. با وجود پیشینهٔ طولانی و تاریخی باغداری در تهران، نخستین باغهای معروف تهران، در
مجموعه شهرداری تهران برای پیشبردن ماموریتها و وظایف محوله علاوه بر هشت معاونت بالغ شصت سازمان، شرکت، مرکز و ستاد در زیر مجموعه خود دارد در این بخش مروری اجمالی بر برخی از مهمترین شرکتهای مدیریت شهری تهران خواهیم داشت.
در طول سالهای ۵ تا ۸۵ ده شهر به شهرهای است.ان تهران اضافه شدهاند که بزرگترین آنها شهرهای اندیشه، صالحیه، باغستان و نصیرشهر با ۵ هزار، ۵ هزار، ۵ هزار، هزار نفر و کوچکترین آنها شهر ارجمند با ٬ نفر بودهاست.
نورپردازی در است.ودیو شامل دو نور اصلی، یک نور پرکننده و نورهای پشتی است.. لامپ اصلی، مهم ترین منبع نور است. و معمولا با دوربین که مستقیما به سمت محصول گرفته می شود، هم محور نیست. نور پرکننده یک نور ثانویه است. که معمولا شدت آن پایین تر از نور اصلی است. (یعنی حجم نور کمتر است. یا لامپ در فاصله دورتری از سوژه قرار دارد) و در سمت دیگر دوربین نسبت به موقعیت نور اصلی قرار می گیرد. نور پشتی نوری است. که پشت سوژه (یا پشت و بالای سوژه) می افتد تا سوژه را از پس زمینه جدا نماید. عکاس می تواند یک نور پست زمینه نیز است.فاده کند تا سوژه را بهتر از پس زمینه جدا کند.
لامپهای تنگستن هالوژن بیشترین مقدار خروجی را دارد اما گرمای زیادی هم تولید میکنند. قیمت این لامپها نیز خیلی کم است. اما در صورت تغییر میزان نور دمای رنگ آنها نیز تغییر میکند. تمام نورهای ثابت من از لامپ تنگستن است.فاده میکنند.
نورپردازی از جلو با است.فاده از یک منبع نور یکی از سادهترین انواع نورپردازی است. که تقریبا تمام عکاسها از آن است.فاده میکنند. در صورتی که این نوع نورپردازی به درستی انجام شود، میتواند خیلی زیبا باشد، اما باید چند نکته را در نظر داشته باشید:
شما حتما باید از دیفیوزر ( نرم کننده )برای تجهیزات نورپردازی خودتان است.فاده کنید. است.فاده از این وسیله به شما این اطمینان را میدهد که نور به صورت کامل پخش میشود و فقط برخی از نقاط سوژه را روشن نمیکند. این نقاط خیلی آزاردهنده هستند و از بین بردن آنها در فتوشاپ و لایتروم هم کار خیلی سختی است.. علاوه بر این با است.فاده از نور دیفیوز شده تنظیم وایت بالانس راحتتر از نور نقطهای خواهد بود.
در عکاسی صنعتی، معمولا عکاس باید سوژه را از پس زمینه جدا کنند تا بتوان آن را روی یک صفحه سفید وب (یا هر رنگ دیگری) آپلود کند؛ جوری که سوژه، معلق در صفحه به نظر بیاید. اگر نتیجه نهایی مطلوب شما چنین چیزی است.، اضافه کردن نور پس زمینه به یک پس زمینه سفید مثل سطح یک میز، سبب تبدیل پس زمینه سفید به پس زمینه سفید خالص می شود که این کار امکان جداکردن سوژه از پس زمینه و انتقال آن به یک فایل PNG را بدون مات شدن حاشیه هایش فرآهم می آورد.