میزان تردد وسایل نقلیه در خیابانهای شرق تهران متفاوت است.. ترافیک در برخی از خیابانها همچون حجربن عدی(تهرانپارس)، آیت(نارمک)، پیروزی، رسالت، نبرد، جانبازان(گلبرگ)، گلشن دوست و فرجام در ساعات خاصی از شبانهروز زیاد است. و حتی در روزهای منتهی به عید و تعطیلات این ترافیک سنگین میشود. اما اگر به منطقه شرق و نقشه آن مسلط باشید میتوانید به راحتی با استفاده از کوچههای فرعی راه مناسب را برای خود پیدا کرده و از ترافیک تا حدی دور شوید. البته بزرگراههای امام علی، باقری و بسیج را باید به این لیست اضافه کنید.
محله های شرق تهران وسعت بسیار زیادی را از پایتخت در بر گرفته اند. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، شهر تهران، شهری پهناور و وسیعی می باشد که مناطق بسیار زیادی را در درون خود جای داده است.. محله های شرق تهران از جمله جاهایی است. که با شناخت با آن ها می توانید با بهترین و خوش آب و هوا ترین مناطق پایتخت آشنا شده و از آن ها دیدن کنید. در مطلب زیر، همه چیز را درباره محله های شرق تهران و همچنین معرفی تمامی آن ها پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر ادامه مطلب را مطالعه کنید.
همچنین این منطقه یکی از خوش آب و هوا ترین و سرسبز ترین مناطق تهران می باشد که در واقع دسترسی بسیار ساده ای به جاذبه های گردشگری موجود در شرق تهران را نیز به افراد می دهد. نکته جالبی که در خصوص منطقه شهر تهران وجود دارد این است. که بخشی از آن بر محدوده رشته کوه البرز قرار دارد و به واسطه همین مساله، دارای بهترین آب و هوا در پایتخت و به ویژه درسایر محله های شرق تهران می باشد.
شریفی اضافه کرد: در مثالی دیگر ترکیه به واحدهای صنعتی این وعده را داده است. که اگر در مسیر صادرات قرار بگیرند، در بازار هدف درصد هزینه انبار و نمایشگاه آنها را پرداخت خواهد کرد و این حمایت در جهت توسعه صادرات به بخش حملونقل نیز سرایت کرده است.. در یک کلام باید گفت که دولت ایران توان ارائه هیچ یک از این دست حمایتها را ندارد. در واقع نگاه حمایتی و قدرت مالی لازم را در این خصوص ندارد. البته لازم به ذکر است. که دولت در صورت تمایل میتواند این توانایی را به وجود آورد، به عنوان مثال افرادی که در زنجیره ارزش این صنعت حضور دارند و صادرات نیز انجام میدهند، معاف از حقوق دولتی شوند. این یک برنامه ساده است. که دولت میتواند بدون پرداخت ریالی پول از واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت کند.
دبیر کل انجمن سنگ ایران گفت: اگر ظرفیت تولید واقعی در کشور افزایش یابد به صورت طبیعی ظرفیت تولید معدن نیز افزایش مییابد و در مقابل اگر میزان ظرفیت صادرات بیشتر شود به صورت نرمال بخش فرآوری و معدن فعال میشوند. در نتیجه بازار تعیینکننده است. و چون در بازار داخل با محدودیتهایی مواجه هستیم، بنابراین راهی به جز توسعه صادرات برای این صنعت باقی نمیماند. شریفی با اشاره به وضعیت تامین ماشینآلات صنعتی مطرح کرد: اگر افراد با دانشی بر سر کار باشند متوجه این موضوع میشوند که اختلاف قیمت یک دستگاه لودر در داخل و خارج کشور نباید چند برابر باشد. حل این موضوع به یک دانش نیاز دارد که راهکاری ارائه شود تا قیمت داخل و خارج حتی با ارز آزاد به تعادل برسد. اگر دولت خود را متولی و حامی صنعت میداند باید راهکاری جهت کنترل قیمت ماشینآلات صنعتی ارائه کند. وزارتخانه این موضوعها را میداند اما مدیریت غلط برخی افراد نابلد امکان اجرای تصمیمهای صحیح را به تعویق میاندازد. در صورت ورود ماشینآلات معدنی به کشور، معادن غیرفعال امکان فعال شدن را پیدا میکنند و سنگ است.اندارد وارد بخش فرآوری میشود و در ادامه بخش صادرات نیز رقابتی میشود.
زمانی که دور تا دور سنگ را از چسب و توری مخصوص می پوشانند، به اصطلاح آن را بقچه پیچ کرده اند. این کار همچون قالبی دورتادور سنگ را احاطه می کند و آن را آماده برش می کند. سنگ مرمر و برخی مرمریت ها از جمله کاندیدهای این عمل هستند.
وی با اشاره به اینکه اگر دولت و وزارت صمت اراده کنند حمایتهای موثر از صنعت سنگ عملی میشود، تاکید کرد: در واقع در این زنجیره در بخش معدن باید حقوق دولتی پرداخت شود، اما اگر سنگی به صورت خام و فرآوری شده صادر شود و مدارک واقعی در اختیار وزارتخانه قرار گرفته و وزارت صمت نیز به میزانی که واحد مربوطه صادرات انجام داده از حقوق دولتی کسر کند. در قانون معادن آمده است. که ۵درصد حقوق دولتی اخذ شده توسط دولت باید در جهت توسعه زیرساختها و ارتقای کیفی این صنعت هزینه شود. صادرات جزئی از توسعه است. و شورای عالی معادن میتواند تعیین کند که ۵درصد حقوق دولتی از واحدهایی که صادرات انجام میدهند اخذ نشود. شریفی معتقد است. که دولت گاهی سرمایه لازم را ندارد اما گاهی با وجود راهکار برای حل مشکلات صنعت سنگ، اقدام موثری نیز انجام نمیدهد و در مجموع مشکل اصلی در نوع تفکر و نگاه به این صنعت است..
برای برش سنگ در کارخانجات از انواع ماشین سنگبری است.فاده می شود. آنچه در اغلب سنگبری های ما وجود دارد، است.فاده از تجهیزات قدیمی است. که عموما پاسخگوی نیاز بازار داخل می باشد اما برای صادرات خیر. در واقع بروز کردن این تجهیزات نیاز به سرمایه گذاری بسیار و حمایت دولت است. که متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است..