شرکت های ناحیه صنعتی آیینه ورزان، ناحیه صنعتی آیینه ورزان : واقع در است.ان تهران شهرستان دماوند می باشد .مساحت کلی شهرک 30 هکتارو مساحت صنعتی 28 هکتار می باشد. بعضی از شرکت های مستقر در این شهرک صنعتی عبارتند از : کارخانه تولید لوازم خانگی گاز ولگا - کارخانه پروتئین گلبانان - کارخانه صدف نارون پدر
نسبت قیمت بر سود گذشته نگر سهمهای شرکت در نمودار نشان داده شده است.. ملاحظه میشود که این نسبت با توجه به زیان ده بودن مقطعی برخی شرکتها و تغییرات شدید قیمت سهام چندان قابل اتکا نیست؛ اما میتوان دریافت که این نسبت برای صنعت شیشه میتواند در حالت تعادلی رقمی بالاتر از میانگین بازار کسب کند.
صنعت شیشهسازی ، در ایران سابقه بسیار طولانی دارد که به حدود پیش از قبل از میلاد میرسد. کشف یک ظرف شیشهای زرد رنگ صدفی با زینتی شبیه به خطوط شکسته موجدار که در یکی از قبرستانهای لرستان پیدا شده ، یک گردنبند شیشهای حاوی دانههای آبی رنگ متعلق به ۵ سال پیش از میلاد ، در ناحیه شمال غربی ایران و قطعات شیشهای مایل به سبز که در کاوشهای باستان شناسی لرستان ، شوش و حسنلو بدست آمده است.، نشان دهنده سابقه تاریخی صنعت شیشهسازی در ایران است..
این نوع شیشه شامل چهار لایه میلیمتری و دو لایه تلق ضخیم است.. در هر مورد ، ابتدا از طریق وصل کردن به خلاء ، هوای بین لایهها را خارج کرده ، ضخامت شیشه و تلق را به هم میجشبانند و بعد تحت فشار اتمسفر در دمای °C ، به مدت سه ساعت نگه میدارند تا لایهها کاملا به همدیگر بچسبند.
از شیشههای تخت اولیه که بهصورت فلوت درآمده میتوان در انواع و اقسام شیشههای دیگر است.فاده کرد. با انجام عملیات حرارتی، این شیشه به شیشه سکوریت تبدیل میشود که شیشهای مستحکمتر و گرانتر است. و در طراحی داخلی ساختمانها و نماها است.فاده میشود. با افزودن لایههای طلق بین دو یا چند لایه شیشه، میتوان شیشه لمینت تولید کرد که باعث میشود شیشه پس از شکستن فرو نریزد و ذرات شیشه خرد شده بهصورت چسبنده به طلق نگه داشته شده و از جدا شدن و پخش شدن آنها در محیط جلوگیری شود به همین جهت است.فاده از شیشههای لمینت در موارد حساس به شکست، که باعث فرو ریختن شیشههای معمولی و سکوریت میشود بسیار مؤثر است.. محصول دیگر شیشه تخت، شیشه سندبلاست است. که برای سندبلاست کردن شیشهها، از ماسهای خاص است.فاده میشود. آن را با فشار بر روی شیشهها میپاشند و محصول حاصل شیشهای مات است. که میتواند در طرحها و نقشهای مختلف تولید شود.
با توجه به افزایش مصرف بطری شیشهای و بازار صادراتی جذاب، برخی شرکتها در جهت اجرای طرحهای توسعه و افزایش تولید گام برمیدارند. در نمودار زیر میزان ظرفیت شرکتهای تولیدکننده ظروف شیشهای پس از اجرای طرحهای توسعه نشان داده شده است.: