تنگه میشینه مرگ یکی از جاهایی است. که هنگام صعود به قله میشینه مرگ از آن عبور خواهید کرد. در این تنگه باید راه خود را در داخل رودخانه ادامه دهید. طبیعت این ناحیه از روستا، پوشش گیاهی بسیار متنوعی دارد و به دلیل کوهستانی بودن منطقه، آب و هوای آن خنک و معتدل است.. بعد از به پایان رسیدن تنگه به
مشخصات غار: طبق اندازهگیریهای به عمل آمده، دهانه غار ۵* متر و ارتفاع آن متر میباشد و از سطح دریا ۵ متر ارتفاع دارد. دهانه یا اشکفت ورودی وسیع و پس از آن ایوانی با طاق بلند نمایان میشود که در منتهیالیه سمت چپ آن راه سنگلاخ ورود به دهلیز اولیه غار واقع شده بود که در سال ۸ به همت فرمانداری فیروزکوه راه ورودی به غار به صورت پلکانی بهطور مناسبی بهسازی شدهاست. مجموعه غار بورنیک از سه تالار عظیم شکل گرفتهاست که بر فراز هر کدام از تالارها، طاق دیسها جلب نظر میکند. در روی سقف این طاق دیسها گسل یا شکافهای عمیق دیده میشود که حکایت از کهنگی و دیرینگی دارند و سالهای مدیدی از عمر این شکافها سپری شدهاست. دیوارهای درون غار پوشیده از چکندههای گل کلمی، نخودی، سفید رنگ و صورتی است.؛ و زیبایی خاصی به غار بخشیدهاست. نورپردازی بر روی آنها جلوههای ویژهای را در درون غار ایجاد خواهد کرد. غار بورنیک از سه تالار تشکیل شدهاست: تالار نخست یا تالار بیرونی: کف این تالار شیب دار بوده و به است.ناد بقایای موجود بیشتر به صورت سنگچین مفروش شدهاست. این تالار بزرگ دارای ابعاد ۵* متر و ارتفاع ۸ متر است.. در منهی الیه این تالار دو فرو رفتگی بلند و ایوانی شکل وجود دارد که هر یک از آنها نسبت به یکدیگر متر اختلاف ارتفاع دارند. بقایای موجود در این تالار نشانگر قدمت و پیشینه غار است.، در واقع محل سکونت اقوام و انسانهای غارنشین در این بخش میباشد. با توجه به وجود قطعات سفالینه شکسته شده و پراکنده در سطح این تالار نشانههای بارزی از زیستن انسانها در ادوار پیش از تاریخ را میتوان در این بخش جستجو نمود. تالار دوم یا تالار اصلی (مرکزی): این تالار محوطهای است. به ابعاد * متر و ارتفاع الی ۵ متر که با سطحی شیب دار و شیب تند به سمت پائین کشیده شدهاست. تالار سوم: حدود متر ارتفاع داشته و فرم آن مستطیل شکل، به ابعاد ۵۵* متر میباشد. از ابتدا تا انتهای این تالار شیب تند سنگلاخی و لغزندهای وجود دارد که تمامی سطح کف آن را در بر میگیردو منتهیالیه این شیب تند و لغزنده نیز دهلیزی به طول ۸ متر است. که به محوطهای سختگذر و پرتگاهی متصل میشود. عمق این پرتگاه نزدیک به متر است.
بهار و تابستان که فرا میرسد، تمام گلها شکوفه میدهند و محصولات باغها به بار مینشیند. تمام کوچهباغها از عطر میوههای تازه پر میشوند و تنها تماشا کردن این طبیعت سحرآمیز، هوش از سرتان میبرد. با همه اینها، فیروزکوه در تمامی فصول زیبا و دوستداشتنی است.. پیشنهاد ما این است. که اگر به دنبال طبیعتگردی آرام و بیدردسر در هوایی خنک و مطبوع هستید،
به گزارش خبرنگار انجمن قیر ایران ،نخستین همایش صنعت قیر در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما و همزمان با سالروز تاسیس انجمن قیر ایران برگزار شد. محمدی، رئیس هیات مدیره انجمن قیر ایران در این همایش گفت: صنعت قیر با سابق طولانی جایگاه آن در توسعه و عمران مغفول مانده بود اما امروز نقش و جایگاه خود را به دست آورده است..
این شرکت دارای دو واحد مجزای قیرسازی با رآکتورهای تمام پالایشگاهی و مجهز به سیستم پیشرفته کنترل ابزار دقیق است. و در طرحهای توسعه خود احداث واحدهای قیر امولسیونی و قیر پلیمری را نیز به طور جدی دنبال میکند. محصول شرکت قیر آکام در حال حاضر انواع قیرهای / ، / ، / و / است. که خوراک واحد صرفاً وکیوم باتوم (وی بی) تولید شده در پالایشگاههای داخلی کشور و بدون هرگونه مواد افزودنی است..
در این واحد با بهکارگیری چهار بازوی تخلیه و دو سکوی بارگیری در مجموع هشت تانکر بهطور همزمان عملیات تخلیه و بارگیری در مجموعه ای برابر مترمربع و با ظرفیت مجموع روزانه بیش از تن انواع مواد بهصورت فلهای انجام میگیرد. همچنین این شرکت توانمندی مظروف سازی انواع قیر را دارد. یک باسکول تنی تمام کامپیوتری نیز ورود خوراک و خروج محصولات را توزین میکند.
قیر مخلوط یا محلول در درجه حرارت بالا به حالت مایع می رسد.. سرعت و زمان لازم برای سفت شدن قیر بستگی به نوع محلولی دارد که به قیر اضافه می شود؛ به طور مثال به دلیل بالا بودن سرعت تبخیر بنزین، سفت شدن قیری که محلول آن بنزین است. سریع تر از سایر انواع قیر مخلوط و محلول میباشد. اما سرعت تبخیر نفت پایین است. در نتیجه قیر هایی که حلال آن ها نفت هستند دیر تر سفت میشوند.
حسن بهرامنیا در نشست استانداران سراسر کشور به ریاست وزیر کشور و با حضور وزیر راه و شهرسازی خواستار تسهیل در تامین اعتبارات و تسریع در اجرای پروژههای حوزه راه و شهرسازی و مسکن استان شد. وی از وزیر راه و شهرسازی خواستار تامین اعتبار برای طرحهای است.ان در حوزه راه، تسریع در تکمیل پروژههای نیمهتمام در این حوزه از جمله ادامه بزرگراه کارزان […]