یکی از شهرک های صنعتی تهران که در مجاورت شهرستان فیروزکوه قرار دارد شهرک صنعتی فیروزکوه است. که حدود هکتار وسعت دارد و قرارداد در این شهرک صنعتی منعقد شده است.. هم اکنون واحد صنعتی در این شهرک مشغول به کار هستند و حتی می توانند شروع به فعالیت کنند.
شرکت مرکز پانل ، کنسرسیومی از فعالان باسابقه در صنعت فولاد است. که با تکیه بر توان فنی و تخصصی و سالها تجربهی پیشکسوتان فولاد شاغل در این شرکتها، در راستای تامین نیاز مشتریان و خرید آگاهانه آنها از بازار ساندویچ پانل ایران فعالیت میکند. با اتکا به پشتوانه سخت افزاری خود نظیر انبار به مساحت ده هزار متر مربع با سالن سرپوشیده، تامین و بازرگانی ساندویچ پانل، ارائه گواهینامه معتبر جهت تضمین کیفیت محصولات، خدمات پشتیبانی تا لحظه تحویل و نیز ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور به صورت اختصاصی، تلاش دارد تا فضای امنی را برای مصرف کنندگان ایجاد نماید.
شهرک صنعتی فیروزکوه طرح های صنعتی قابل واگذاری واقع در است.ان: تهران واقع در شهرستان: تهران مساحت کل شهرک(هکتار): مساحت فاز عملیاتی(هکتار): . مساحت صنعتی(هکتار): تعداد قراردادهای منعقده: مساحت واگذار شده(هکتار): تعداد واحد های به بهره برداری رسیده: تعداد اشتغال واحدهای به بهره برداری رسیده(نفر): تعداد طرحهاي در حال ساخت و ساز: فاصله ها فاصله تا فرودگاه: کیلومتر فاصله تا راه آهن: کیلومتر فاصله تا مرکزاستان: کیلومتر فاصله تا نزدیکترین شهرستان: کیلومتر فاصله تا گمرک: کیلومتر فاصله تا نزدیکترین بندر: کیلومتر امکانات آب: دارد برق: دارد تلفن: دارد گاز: دارد دسترسی اینترنت (بدون نیاز به گرفتن پیش شماره): دارد تصفیه خانه فاضلاب: دارد پست فشار قوی: دارد اطلاعات تماس مدیر شهرک صنعتی: تلفن: - دورنگار: آدرس شهرک صنعتی: واقع در محور تهران- فيروزكوه ؛ كيلومتر بعد از شهر فيروزكوه در فاصله كيلومتري شهر تهران ميباشد
در سال کساوه با فروش حدود میلیارد تومانی بیشترین فروش را در این گروه به ثبت رسانده است. که حدود درصد از کل فروش این گروه را ناشی می شود. این صنعت از مقدار تولید و فروش تقریبا با ثباتی در دوره مورد بررسی برخوردار بوده و در هر فصل با کمی تفاوت مقدار تولید قابل پیش بینی می باشد.
به عنوان مثال زمانی بین صنعت کاشی کشور ما با ترکیه در زمینه تولید و صادرات تفاوت چندانی وجود نداشت؛ ولی صادرکنندگان ترکیه به دلیل تحولی که در سیستمهای بازاریابی خود به وجود آوردهاند، هماکنون بهعنوان سومین صادرکننده بزرگ کاشی در دنیا مطرح هستند. نکته قابل توجه اینکه، هزینههای انرژی و مواد اولیه در ترکیه بیشتر از ایران است..
• سیاستگذاری و انگیزه دادن برای صادرات: برای بسترسازی و برنامهریزی صادرات، دولت باید تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا تولیدکنندگان به صادرات محصولات خود روی آورند. این تسهیلات میتواند تهیه انبار محصولات، ترانزیت کالا و تخصیص یارانه باشد. شرکتها با داشتن چنین تسهیلاتی ممکن است. بتوانند در سالهای آتی رقبای خود را کنار بزنند و در صحنه جهانی حضور خوبی داشته باشند. بنابراین قبل از پیوستن به WTO باید برنامهریزی مناسبی صورت گیرد تا به محض ورود به این سازمان، ایران بتواند بهسادگی در صحنه رقابت جهانی وارد شود و حرفی برای گفتن داشته باشد.
علت اصلی این مشکل، عدم تولید کافی فکر و ایده در جامعه و تقلید بدون بررسی است.. این معضل بیشتر در کشورهای توسعهنیافته و در حال توسعه وجود دارد. بعضی سرمایهگذاران در صنعت سرامیک نیز بصورت تقلیدی عمل کردهاند که در آینده در صورت عدم توسعه صادرات صنعت کاشی ایران، دچار معضل تورم و تولید بیش از تقاضا خواهند شد.
به همان نسبت قیمت تمامشده محصول نیز کاهش یابد. بیان این نکته ضروری است. که در صنعت کاشی، وسعت کارخانه هیچ تناسبی با قیمت نهایی آن ندارد. به عنوان مثال برای تولید روزانه هزار متر مربع کاشی، میلیون دلار سرمایهگذاری لازم است.؛ حال و اگر این میزان تولید به هزار مترمربع در روز افزایش یابد، بیش از ۵ میلیون دلار سرمایهگذاری مورد نیاز است.،