حالا که فهمیدیم بومهمن کجاست و چه جاذبههایی دارد، باید مسیر رسیدن به مقصد را بدانیم. بعد از اینکه خودمان را برای سفر آماده کردیم، باید دل به جاده بزنیم. خوشبختانه علاوهبر خودروی شخصی، میتوان با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی نیز به بومهن رسید.
اگر که به طرف شمال شرقی بومهن حرکت کنید و وارد بلوار امام رضا بشوید، به مرقد امامزاده سلطان مطهر خواهید رسید. جدا از جنبههای معنوی، وجود قبرهایی از دوران صفوی در محوطه امامزاده نشاندهنده اهمیت تاریخی این بنا است.. البته متأسفانه به دلیل ناآگاهی برخی افراد در هنگام همسطح سازی گورهای موجود در صحن، برخی از سنگ قبرها آسیب دیدهاند و برخی از بین رفتهاند.
بومهن بخشی از شهرستان پردیسِ تهران است.. این شهرستان در شرق است.ان تهران واقع شده و دارای دهستانهای مختلفی است.. به دلیل خنک بودن آب و هوای شهرستان بومهن، بسیاری از پایتختنشینان ترجیح میدهند که در هنگام گرما به این شهر سفری داشته باشند. در این مطلب برای علاقهمندان سفر، به معرفی بومهن میپردازیم. با ما همراه باشید.
در این متد از اثر ارتعاشات تولید شده به وسیله زلزله با نصب تجهیزات جداکننده لرزه ای مانند تکیه گاه لاستیکی که در بین زمین و ساختمان قرار می گیرد کاسته می شود. بعلاوه این روش و تکنولوژی می تواند شامل جداسازی لرزه ای کف های فضای مشخصی از ساختمان نیز باشد.
برنامه ریزی مرمت یا مقاوم سازی مستلزم روش های فنی و اقتصادی است.. یک مقاوم سازی جزئی با کاهش همزمان بارهای سرویس گاهی اوقات ممکن است. اقتصادی ترین راه حل باشد و یا گاهی اوقات تخریب و ساخت مجدد یک بنا به طور کامل می تواند راه حل اقتصادی باشد.
ساختمان های با قاب خمشی که توانایی مقاومت در برابر نیروهای جانبی را نداشته و یا برای کنترل جابجایی های ساختمان بیش از اندازه شکل پذیر می باشند را می توان با است.فاده از افزودن صفحات فولادی دیوار برشی (SPSW) مقاوم سازی نمود و سختی آن ها را بالا برد. دیوارهای برشی را می توان به تنهایی به عنوان سسیستم مقاوم باربر جانبی جدید یا در ترکیب با قاب های خمشی مورد است.فاده قرار داد.
افزودن یک دیوار برشی به یک قاب فولادی یک سیستم کامپوزیت دیوار برشی را تشکیل می دهد. بارهای برشی افقی توسط اجزای دیوار تحمل شده و نیروهای واژگونی در جهت قائم عمدتا توسط ستون های فولادی که به عنوان اجزای مرزی شناخته می شوند تحمل می گردند.
نوسازی سازه ها علاوه بر هزینه هنگفتی که دربر دارد مدت زمان زیادی تا بهره برداری صرف می کند اما در بهسازی و مقاوم سازی با صرف هزینه بسیار پایین تر ، زمان کمتری نیز صرف بهره برداری مجدد از سازه صرف میکند. امروزه دنیا بعلت کم شدن منابع و صرفه اقتصادی بسمت مقاوم-سازی پیش می رود.