بی کربنات سدیم در بومهن ( فروش, تولید و ساخت )

Sodium Bicarbonate-1
Sodium Bicarbonate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



حالا که فهمیدیم بومهمن کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد، باید مسیر رسیدن به مقصد را بدانیم. بعد از این‌که خودمان را برای سفر آماده کردیم، باید دل به جاده بزنیم. خوشبختانه علاوه‌بر خودروی شخصی، می‌توان با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی نیز به بومهن رسید.

بومهن بر بخش اصلی تقسیم میشود، بومهن، گلخندان و طاهر آباد. بر اساس سرشماری سال جمعیت بومهن نفر و وسعت این شهر هزار هکتار مربع است.. این شهر در ضلع جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته و ارتفاع متوسط آن متر از سطح دریا و دارای آب و هوای کوهستانی و سرد است.. زبان رسمی مردم شهر بومهن فارسی است. و از آنجایی که این شهر یک شهر مهاجر پذیر است. از اقوام مازندرانی، کرد، لر، ترک، خراسانی و افعان را در خود جای داده است..

این مکان تاریخی روی تپه‌ای مشرف به نقطه‌ی برخورد دو روخانه رودهن و بومهن قرار گرفته و در اطراف آن آب‌انبار و تونل‌های مختلفی وجود دارد. متأسفانه هم‌اکنون تنها دیواره‌های بیرونی قلعه باقی‌مانده و ساختمان داخلی از بین رفته است.. اما با این حال می‌توانید در اطراف قلعه گردش کنید، از تونل‌های عبور نمایید و بالای تپه‌ای که این دژ در آن قرار دارد، است.راحت نمایید. همچنین منظره اطراف قلعه بسیار زیبا است. و می‌توانید به سراغ تپه‌های نزدیک آن‌جا هم بروید.


در اثر حرارت دادن سنگ آهک، علاوه بر دی اکسید کربن، اکسید کلسیم نیز به دست می آید که از آن در بخش بازیافت آمونیاک است.فاده خواهد شد. محصول حاصل از این فرآیند، بی کربنات سدیم و محلول آمونیوم کلرید می باشد که با عبور از فیلتر، NaHCO آن جدا شده و به مرحله بعدی منتقل می شود.

قدرت کف کنندگی پودر به اندازه ذرات بی کربنات سدیم بستگی دارد، هر چه ذرات کوچکتر باشند حلالیت سریعتر اتفاق می افتد و کف قدرتمندتری با خودنمایی (مقدار زمانی که کف مشاهده می شود) سریع تولید می شود. اما اگر ذرات بزرگتر باشند، کفی ضعیف تر اما با خودنمایی طولانی تری خواهیم داشت. از این رو انتخاب اندازه ذرات باید بر اساس آنچه از محلول نهایی انتظار داریم انتخاب شود.

این محصول بیشتر به وسیله فرایندی بین کلرید سدیم ، آمونیاک و کربن دی اکسید و آب تهیه میشود که این فرایند به اسم فرایند سلوی(solvy process) میباشد، که در این واکنش سدیم بی کربنات به صورت رسوب بدست می آید و پس از خشک کرد و حرارت دادن به کربنات سدیم تشکیل میشود. همچنین می توان با عبور دادن گاز از داخل محلول جوشان کربنات سدیم خالص یا محلول هیدروکسید سدیم ، بی کربنات سدیم را به شکل رسوب ته نشین شده به دست آورد.      



( فروش, تولید و ساخت ) های دیگر در بومهن