هیدروکسید پتاس در شهریار ( فروش, تولید و ساخت )

Potassium hydroxide-1
Potassium hydroxide-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



زندگی پر فراز و نشیب سید محمدحسین بهجت تبریزی سبب شد فیلم‌سازان مختلف آثاری را با اقتباس از زندگی او بسازند. شناخته‌ترین اثر ساخته‌شده بر اساس زندگی این شاعر پرآوازه مجموعه‌ی تلویزیونی «شهریار» بود که در سال  به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. این مجموعه زندگی شهریار را در سه مقطع سنی جوانی، میان‌سالی و پیری به نمایش گذاشت و با است.قبال خوبی هم روبه‌رو شد. اردشیر رستمی و سیروس گرجستانی در این مجموعه در نقش شهریار به ایفای نقش پرداختند.

محمدحسین بهجت تبریزی در مدرسه‌ی متحده و فیوضات درس خواند، سیکل خود را در مدرسه‌ی فردوسی شهر تبریز به اتمام رساند و برای ادامه‌ی تحصیل رهسپار تهران شد. حضور او در مدرسه‌ی دارالفنون در سال و سپس وارد شدن به مدرسه‌ی طب در سال تا حدی مسیر زندگی او را تغییر داد؛ مسیری که گویی است.اد شهریار چندان علاقه‌ای به آن نداشت.

زبان مردم بومی شهرستان شهریار ترکی محلی بوده ، ولی زبان محاوره و گفتگوی عامه مردم فارسی می باشد که بیشتر مردم ساکن با آن تکلم می نمایند ، علاوه برزبان فارسی ، گویشهای آذری، گیلکی، کردی و لری به لحاظ مهاجرپذیری به ترتیب اهمیت در شهرستان رایج هستند .


محلول آبی پتاسیم هیدروکسید به عنوان الکترولیت در باتری‌های آلکالینی بر پایه‌ی نیکل-کادمیم، نیکل-هیدروژن و منیزیم اکسید-روی است.فاده می‌شود. در تولید باتری‌ها پتاس به سدیم هیدروکسید ترجیح داده می‌شود، این ماده تحت عنوان یک الکترولیت نیز در سلول های سوختی فعالیت می کند. محلول‌های پتاس، از لحاظ هدایت الکتریکی بسیار بهتر از محلول NaOH میباشند.

از پتاس برای تشخیص تریکومونادها و ریسه قارچ ها است.فاده می شود. نمونه هایی از مو، پوست و ناخن به کمک خراشیدن با تیغ جمع آوری شده و درون محلول هیدروکسید پتاسیم قرار می گیرند. برای آزمایش وجود قارچ در ترشحات واژینال هم از محلول پتاس است.فاده می شود. علاوه بر این موارد از پتاس به عنوان نرم کننده برای درمان برآمدگی های ناخن است.فاده می گردد.

پتاسیم هیدروکسید یا Potassium Hydroxide یک نمک معدنی از پتاسیم می باشد که در صنعت با نام های دیگری مانند پتاس، پتاس سوز آور، کاستیک پتاس و پتاسیم پرک نیز شناخته می شود. در ساختار شیمیایی این باز، یک عدد پتاسیم با نماد شیمیایی K ، یک عدد اکسیژن با نماد شیمیایی O و یک عدد هیدروژن با نماد شیمیایی H وجود دارد و فرمول مولکول آن به صورت KOHاست.از پیوند های یونی بین پتاسیم مثبت و هیدروکسید منفی، این ترکیب حاصل می شود.



( فروش, تولید و ساخت ) های دیگر در شهریار