مشخصات غار: طبق اندازهگیریهای به عمل آمده، دهانه غار ۵* متر و ارتفاع آن متر میباشد و از سطح دریا ۵ متر ارتفاع دارد. دهانه یا اشکفت ورودی وسیع و پس از آن ایوانی با طاق بلند نمایان میشود که در منتهیالیه سمت چپ آن راه سنگلاخ ورود به دهلیز اولیه غار واقع شده بود که در سال ۸ به همت فرمانداری فیروزکوه راه ورودی به غار به صورت پلکانی بهطور مناسبی بهسازی شدهاست. مجموعه غار بورنیک از سه تالار عظیم شکل گرفتهاست که بر فراز هر کدام از تالارها، طاق دیسها جلب نظر میکند. در روی سقف این طاق دیسها گسل یا شکافهای عمیق دیده میشود که حکایت از کهنگی و دیرینگی دارند و سالهای مدیدی از عمر این شکافها سپری شدهاست. دیوارهای درون غار پوشیده از چکندههای گل کلمی، نخودی، سفید رنگ و صورتی است.؛ و زیبایی خاصی به غار بخشیدهاست. نورپردازی بر روی آنها جلوههای ویژهای را در درون غار ایجاد خواهد کرد. غار بورنیک از سه تالار تشکیل شدهاست: تالار نخست یا تالار بیرونی: کف این تالار شیب دار بوده و به است.ناد بقایای موجود بیشتر به صورت سنگچین مفروش شدهاست. این تالار بزرگ دارای ابعاد ۵* متر و ارتفاع ۸ متر است.. در منهی الیه این تالار دو فرو رفتگی بلند و ایوانی شکل وجود دارد که هر یک از آنها نسبت به یکدیگر متر اختلاف ارتفاع دارند. بقایای موجود در این تالار نشانگر قدمت و پیشینه غار است.، در واقع محل سکونت اقوام و انسانهای غارنشین در این بخش میباشد. با توجه به وجود قطعات سفالینه شکسته شده و پراکنده در سطح این تالار نشانههای بارزی از زیستن انسانها در ادوار پیش از تاریخ را میتوان در این بخش جستجو نمود. تالار دوم یا تالار اصلی (مرکزی): این تالار محوطهای است. به ابعاد * متر و ارتفاع الی ۵ متر که با سطحی شیب دار و شیب تند به سمت پائین کشیده شدهاست. تالار سوم: حدود متر ارتفاع داشته و فرم آن مستطیل شکل، به ابعاد ۵۵* متر میباشد. از ابتدا تا انتهای این تالار شیب تند سنگلاخی و لغزندهای وجود دارد که تمامی سطح کف آن را در بر میگیردو منتهیالیه این شیب تند و لغزنده نیز دهلیزی به طول ۸ متر است. که به محوطهای سختگذر و پرتگاهی متصل میشود. عمق این پرتگاه نزدیک به متر است.
از نظر ویژگیهای آب و هوایی و اقلیمی، این شهرستان دارای زمستان سرد و تابستان معتدل و خنک میباشد. متوسط بارندگی سالانه سال ۸ در این میلیمتر بوده و حداکثر بارندگی ساعته / و تعداد روزهای یخبندان روز میباشد.
قطار در این مسیر از میان جنگلها و کوهستانهای شمال کشور عبور میکند. در بعضی نقاط، ارتفاع ریل قطار از سطح دریا به متر نیز میرسد. بهطورکلی میتوان مناطق مسیر این قطار به دو دسته جلگهای و کوهستانی تقسیمبندی کرد.
الکترودها معمولا از مواد مبتنی بر کربن و میکا ساخته می شوند. ماده میکا که دور تا دور مفتول الکترود را پوشانده، منجر به پایداری قوس الکتریکی در فرآیند جوشکاری می شود. علاوه بر این میکا باعث به وجود آوردن گاز نگه دارنده و ایجاد سرباره می شود. همچنین به افزایش زمان خنک سازی جوش هم کمک می کند. در نتیجه مانع از اکسید شدن فلز می شود.
علت اینکه به جای آب از گل حفاری است.فاده می شود این است. که خرده سنگ های حفاری شده دارای وزن مخصوص زیادی هستند و با اینکه گل به علت سرعت زیاد آنها را با خود بالا می آورد باید گرانروی گل به حدی باشد که بتواند خرده سنگ ها را با سهولت و به سرعت از چاه خارج کند.
مسکوویت و فلوکوپیت نوعی میکا هستند که می توانند درجه حرارت بالا را تحمل کنند. فلوکوپیت می تواند تا درجه سانتیگراد و مسکوویت می تواند تا درجه سانتیگراد را تحمل کند. این ماده معدنی ضد آتش است.، مشتعل نمی شود و رسانایی حرارتی کمی دارد.
میکا یک ماده معدنی می باشد.که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف پیدا کرده است..مقاومت حرارتی و مقاومت الکتریکی بالا دو خاصیت مهم میکا می باشند.که سبب گشته این ماده معدنی در صنایع عایق بندی حرارتی و الکتریکی کار بردهای فراوانی پیدا نماید. موارد است.فاده میکا متفاوت هستند.و میتوان از آن در صنایع گوناگون بهره برد.با تبدیل آن به ورقه میتوان از ورق میکا در شیشه پنجره ها است.فاده کرد.میکا نسبت به افت و خیز دما تحمل بالایی دارد .و برای ساخت خانه های سبز بسیار کاربرد دارد.
این طراحی منحصر به فرد ثبت شده به طور خاص برای میکا صنعت طراحی شده است. و اولین رولیک آلومینیومی است. که به طور خاص برای غلطک های مهندسی و ثبت شده است.. این رولیک های صنعتی کاربردهای گوناگونی دارد که به طور مفصل به آنها می پردازیم.