شهرک هکتاری سالاریه یکی از بهترین و مناسب ترین شهرک های صنعتی است.ان تهران محسوب می شود که با حمایت های دولت در رفع محدودیت است.قرار صنایع در شعاع کیلومتری پایتخت در این شهرک صنعتی، آن را به عنوان تنها شهرک صنعتی دارای این قابلیت در است.ان تهران تبدیل کرده است..صنایع فعال در شهرک صنعتی سالاریه:فلزي، کاني غيرفلزي، غذايي، برق الکترونيک، نساجي و پوشاک، شيميايي، سلولزي، خدماتي و قاليشويي می باشد.
شهرک صنعتی مکانی است. دارای محدوده و مساحت معین که براساس قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران و اصلاحات بعدی ایجاد شده یا میشود و نواحی صنعتی مشمول قانون شرکت شهرکهای صنعتی، شامل مجموعهای ساماندهی شده از واحدهای صنعتی، پژوهشی، فناوری و خدمات پشتیبانی است. که در آن امکانات زیربنایی و خدمات ضروری موردنیاز به واحدهای مذکور واگذار میشود. مالکیت در شهرکها و نواحی صنعتی شامل مالکیت قسمتهای اختصاصی و مالکیت قسمتهای مشترک میباشد.
شهرک صنعتی مکانی است. دارای محدوده و مساحت معین که براساس قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران و اصلاحات بعدی ایجاد شده یا میشود و نواحی صنعتی مشمول قانون شرکت شهرکهای صنعتی، شامل مجموعهای ساماندهی شده از واحدهای صنعتی، پژوهشی، فناوری و خدمات پشتیبانی است. که در آن امکانات زیربنایی و خدمات ضروری موردنیاز به واحدهای مذکور واگذار میشود. مالکیت در شهرکها و نواحی صنعتی شامل مالکیت قسمتهای اختصاصی و مالکیت قسمتهای مشترک میباشد.
موتور تک بنزینی و یا موتور تک دیزلی انتخاب مناسبی برای جایگزینی الکتروموتور ها در زمانی که جریان برق وجود ندارد می باشد. در موتور های بنزینی که از جمله موتور های احتراق داخلی هستند مشتعل شدن سوخت به کمک جرقه انجام می شود در حالی که در موتور های دیزلی این فرآیند به کمک هوای فشرده شده همراه با دما و فشار معین صورت می گیرد.
برای اینکه با طرز کار موتور تک سیلندر آشنا شوید، لازم است. قطعات آن را بشناسید، به جز باک، فیلتر هوا و مخزن روغن قطعات اصلی داخل موتور تک سیلندر شامل، میل لنگ، سیلندر، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، شاتون، شمع و سوپاپ ها می شود، که اصلی ترین قطعات یک موتور پمپ می باشد. حرک میل لنگ با کمک پیستون که با آن وصل می باشد به وسیله احتراق کامل به حرکت در می آید.
موتور تک بنزینی همان گونه از نامش پیداست با سوخت بنزین و جرقه شمع روشن می شود. موتور تک بنزینی تشکیل شده از بلوکه سیلندر، پیستون و شافت انتقال حرکت است.. با توجه به حرکت رفت و برگشتی پیستون توسط میل شاتون آن را به حرکت چرخشی یا دورانی تبدیل می کند.
در موتور تک سیلدر دیزلی ابتدا هوا مکش می شود، در مرحله بعدی هوا متراکم شده و در مرحله آخر گازوئیل به هوا متراکم شده اضافه می شود و افزایش فشار و دما باعث ایجاد انفجار می شود. یعنی احتراق در موتور دیزلی با افزایش فشار و گرم شدن ماده سوختنی انجام می شود.
سیلندر محفظه ای است.وانه ای شکل است.، که احتراق داخل آن انجام می شود. موتور تشکیل شده از سیلندر، پیستون و شافت انتقال حرکت است. و حرکت گردشی پیستون را به حرکت چرخشی تبدیل می کند. موتور تک که دارای یک سیلندر است. نسبت به موتور های دیگر کوچک تر می باشد و در نتیجه نیروی کمتری می تواند تولید کند. از این موتورها برای وسایلی که به توان کم نیاز دارند است.فاده می شود.