دو راه دسترسی به شهرک صنعتی شمس آباد وجود دارد. همچنین میزان فعالیت و راه اندازی خط تولید صنعتی در این شهرک صنعتی بسیار زیاد است.. صنایع پلاستیک سازی، ماشین سازی، سلولزی و صنایع رنگ مهمترین صنایع فعال در شهرک صنعتی شمس آباد هستند.
شهرک صنعتی بزرگ ولی بی صاحب بی مدیریت همیشه شلوغ مگه میشه شهرک به این بزرگی فقط یک راه ورود داشته باشه همیشه خدا ترافیکه جلو شهرک اکثر اوقات پلیس هست خوبه مواقعی که نیست خیلی افتضاح مدیریت داغون شهرک که برای رفاه حال کارکنانش راه های دیگه شهرک باز نمیکنه داخل شهرک جوریه ادم انگار میره افرود عوارض زمین خیلی زیاده ماشاالله
برخلاف چند نمونه از شهرکهای صنعتی دیگر در اطراف تهران که فعالیت بسیاری از صنایع در آن متوقف شده است.؛ این شهرک طی چند سال اخیر یکی از مهمترین مراکز برای تولید و گسترش صنعت بوده است.. به طوری که هیچگاه فعالیت در آنجا متوقف نشده است.. به گونهای که امروزه بیش از هزار نفر پرسنل در آنجا مشغول به کار هستند. این شهرک صنعتی، در
دریچه های اگزوز اجازه دارند تا برای چند درجه چرخش میل لنگ پس از پوشاندن دریچه های ورودی توسط پیستون بالارونده در حرکت فشاری باز بمانند، بنابراین تداوم جریان اجازه می دهد تا سیلندر را به طور کامل تری گازروبی بشود. ضربات تراکم و قدرت مشابه موتورهای چهار زمانه است..
برای خرید موتور تک سمپاش بنزینی یا دیزلی می بایست به مزایا و معایت هر یک از موتور تک ها دقت نمود. به عنوان مثال موتورتک دیزلی برای سمپاش های موتوری باعث داغ نکردن در ساعات کاری بالا، قدرت بالا، سوخت ارزان و گشتاور بالاتر می باشند. همچنین از معایب این موتور می شود به قیمت بالاتر از موتورهای بنزینی اشاره کرد که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده ی سمپاش شما خواهد شد. از معایب دیگر موتور دیزلی وزن بالای آن ها هست که با اضافه شدن پمپ و شاسی کل دستگاه سمپاش سنگین خواهد بود و امکان جا به جایی نخواهد داشت. همه ی این موارد در قیمت موتور تک سمپاش تاثیرگذار خواهند بود.
دیگر ویژگی که موتورتک و قیمت آن ها را از هم متمایز می کند، توان هر موتور تک است. که معمولا آن را با اسب بخار نشان می دهند. قدرت موتور تک ها از اسب بخار تا اسب بخار موجود است. که برای انتخاب قدرت موتور تک برای خرید بهتر است. با توجه به دستگاهی که قصد نصب موتور تک بر روی آن را دارید توجه کنید. به این گونه که بهتر است. قدرت موتور تک انتخابی شما % بیشتر از قدرت دستگاه باشد. با این اندازه گیری دستگاه به فشار نمی افتد، به راحتی کار می کند و در نتیجه آسیب نمی بیند.
عدم وجود نیروهای اینرسی ناشی از قطعات رفت و برگشتی و حذف سوپاپ های بسته شده با فنر اجازه می دهد تا با سرعت بسیار بالاتری نسبت به موتورهای پیستونی رفت و برگشتی عمل کنند، و مزیت بزرگی بوده زیرا سرعت شفت برای عملکرد بهینه باید بالا باشد.
مخلوط سوخت تازه از طریق ورودی های جانبی توسط یک دمنده چرخشی در موتور چرخه دو زمانه از نوع یک جریانه به داخل سیلندر وارد می شود. گازهای خروجی از سوپاپ های لوله ای در سرسیلندر عبور میکنند که توسط مکانیزم بادامک باز و بسته میشوند.