تنگه واشی مکانی با جاذبههای گردشگری است. که در حدود ۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه قرار گرفته و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستانها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران میباشد. شاید یکی از جذابترین بخشهای سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانهای است. که در بین یک دره سنگی قرار دارد. با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و بهخصوص در تابستان هزاران نفر از ساکنین است.ان تهران و دیگر است.انهای اطراف به این منطقه مسافرت میکنند. در سالهای اخیر، بسیاری از موسسههای توریستی، اقدام به برگزاری تورهای گوناگونی در این منطقه نمودهاند که همین امر باعث افزایش شهرت و معروفیت این منطقه شدهاست.
اگر قصد اقامت در روستا را داشته باشید، اقامتگاههای متنوعی در سله بن وجود دارند که خدمات خوب و قابلاعتمادی به شما ارائه میدهند. فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به این روستا، فصل گرما است. که آب و هوای روستا، رو به خنکی میرود.
در مسیر جاده فیروزکوه به سمنان و در سمت چپ آن، تپهای به ارتفاع ۸ متر از سطح دریا خودنمایی میکند که یکی از قدیمیترین قلعههای تهران بر فراز آن قرار گرفته است.. بررسیها نشان میدهد که قدمت این قلعه به حدود سال پیش برمیگردد و تا دوران تیموریان نیز مورد است.فاده بوده.
اولین موتور بنزینی به دست نیکولاس آگوست اتو در سال ساخته شد. طراحی موتور های بنزینی بصورتی است. که نیروی محرکه خود را از احتراق سوخت درون سیلندر بدست می آورند. در اکثر موتور های بنزینی، سوخت و هوا قبل از ورود به سیلندر با هم ترکیب شده سپس وارد محفظه احتراق می شوند، این فرآیند در قسمتی بنام انژکتور انجام می شود و با توجه به هزینه های بالای نصب انژکتور در موتور های تک سیلندری معمولا از کاربراتور است.فاده می شود.
نسبت دنده به باعث می شود شفت خروجی سه برابر سریعتر از چرخش روتور به دور محور بچرخد. هر یک چهارم چرخش روتور یک انبساط یا فشردهسازی را تکمیل میکند، که اجازه میدهد ورودی، فشردهسازی، انبساط و خروج گاز در طول یک چرخش روتور انجام شود. تنها قطعات متحرک روتور و شفت خروجی هستند.
موتور تک سیلندر در ماشین آلات متنوع بخش های مختلف صنعت از جمله بخش کشاورزی (پمپ آب، تیلر، دستگاه سم پاش، اره برقی، علفچین)، بخش عمرانی (ماله موتوری، کاتر آسفالت بر، کمپکتور، بتونیر) و دیگر ماشین آلات صنعتی از قبیل ژانراتورهای تک فاز و کارواش خانگی قابل است.فاده می باشد.
در این بخش موتورهای بنزینی در چهارچوب دو نوع موتور اصلی توضیح داده شده اند: موتورهای پیستونی و سیلندر و موتورهای دوار. در موتورهای پیستونی و سیلندر، فشار حاصل از احتراق بنزین، نیرویی بر روی سر پیستون ایجاد می کند که شاتون سیلندر را در یک حرکت رفت و برگشتی یا عقب و جلو حرکت میدهد.
موتور بنزینی با داشتن حجم کمتر نسبت به موتور دیزلی دارای صدای کمتری است.. موتور های تک بنزینی دارای راندمان سوخت پایین تری نسبت به موتور های تک دیزلی هستند.به همین علت عمده موتور های با قدرت زیاد را به صورت دیزلی طراحی میشود و معمولا موتور هایی برای کار های با قدرت کمتر خواسته شده اند به صورت بنزینی خواسته میشوند.