حوله بافی در فیروزکوه ( فروش )

Towel weaving-1
Towel weaving-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



برای رسیدن به این غار، یک پیاده‌روی یک ساعت و نیمه در پیش دارید. حدود ساعت باید در روستای هرانده و از میان باغ‌ها و زمین‌های سرسبز عبور کنید تا به دامنه کوهی برسید که غار بورنیک بالای آن قرار دارد. برای رسیدن به غار، نیم ساعت دیگر در کنار رودخانه طی می‌کنید تا به مقصد برسید.

اولین راه آهنی که در ایران احداث شد از شاهی یا همان قائم‌شهر کنونی تا بندر شاه یا همان بندر ترکمن امروزی می‌رفت. بعد از راه افتادن اولین قطار از ساری تا بندر ترکمن، پروژ‌ه‌های بیشتر و وسیع‌تری در سطح کشور شروع به کار کرد که راه آهن البرز یکی از آن‌ها بود.

دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای مساعد، و همچنین وجود رودخانه‌ها و منابع آب شیرین در این شهرستان، باغداری رواج زیادی دارد. از محصولات کشاورزی فیروزکوه می‌توان به گندم، جو، بنشن، تره بار، زرد آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو، انگور و آلبالو اشاره کرد.


شیوه بافت به این صورت می باشد که: ابتدا نخ های پنبه ای را به وسیله چرخ ریسندگی و چرخ ماسوره تهیه کرده و سپس در یک فضای باز به وسیله تعدادی چوب نازک و هم اندازه به اصطلاح محلی «چله ها را دوانید». بعد نخ های پیچیده شده به دور چوب ها (فاصله هر کدام از چوب ها یک متر می باشد) را به دور یک چوب بزرگ و ثابت شده به نام «نوورد» می پیچیند. جهت بافت می بایست نخ ها را با ماکو ردکرده و بعد از هر بار نخ ردشده دنده یا «دفتین» که به سمت جلو و عقب آورده می شود، نخ ها کوبیده و پارچه بافته می شود. وقتی ماکو از سمت راست رد می شود پاتلک سمت چپ با پا به حرکت در آمده (و بالعکس) و وردها را جابه جا می کند. به هر اندازه که پارچه بافته می شود متی و دستکش به وسیله هنرمند به حرکت در می آید تا پارچه بافته شده جمع و به دور چوب قطوری به نام «بالین» پیچیده شود. هنر حوله بافی با ترکیب رنگ ها در کل پارچه و حاشیه کار با خلاقیت خود هنرمند تولید می شود. البته ممکن است. برای طراحی یک بافته از نمونه هایی است.فاده شود که در زمان گذشته کاربرد داشته است..

کیفیت بالای محصول، بافت سنتی، روش کار منحصر به فرد، است.فاده از رنگ‌های گیاهی و منسوجات کاملاً طبیعی انگیزه سفارش این تاجران بود. سفارش شالهای پنبهای سنتی، حوله الیاف طبیعی که نخریسی و رنگرزی آن به صورت دستی و کاملاً سنتی اجرا شده بود و ارسال آن به کشورهای عربی و حتی اروپایی از جمله آلمان، هلند و فرانسه بازار توبافی را وسیع‌تر کرده است..

ƾj



( فروش ) های دیگر در فیروزکوه