میدان بهارستان از جنوب به محله سرچشمه، از شمال به خیابان بهارستان و محله فخرآباد، از غرب به خیابان جمهوری و باغ سپهسالار و از شرق به خیابان شهدا محدود میشود. بهترین راه دسترسی به میدان بهارستان است.فاده از متروی خط دو (فرهنگسرا-صادقیه) است.. (
از مهمترین اتفاقات در این میدان میتوان به ایجاد نخستین مجلس قانونگذاری در دوره مشروطه، به توپ بستن مجلس زیر نظر لیاخوف روسی، راهپیمایی مخالفان و موافقان دکتر مصدق و... اشاره کرد. برخی از رویداد تاریخی بهارستان شامل موارد زیر میشود:
اولین اقدام برای محوطهسازی میدان بهارستان در سالهای بعد از مشروطه با ریاست منطقالملک، رییس بلدیه تهران، انجام شد. به دستور وی اطراف میدان درختکاری و فضای سبز ایجاد شد. در سال ۵ میدان بهارستان توسط سازمان زیباسازی تغییر شکل داد و تمامی ساختمانهای پیرامون آن پیرایش و از زواید شهری پالایش شد. توپی بهصورت نمادین در ضلع جنوب غربی میدان نصب شد و کتیبهای با کلمه در شمال غرب میدان نصب شد که به تاریخچه آن اشاره دارد.
بین این که یک چیزی را فقط بشنوید یا آن را با مدارک و ادله برایتان اثبات کنند، تفاوت زیادی وجود دارد. وقتی به شما گفته میشود تاثیر نورپردازی بر میزان فروش زیاد است.، قبول کردن آن چندان سخت نیست. قطعا برای همه ما روشن است. که عملکرد دو فروشگاه مشابه با نورپردازیهای متفاوت، یکی خوب و دیگری ضعیف، با هم تفاوتهای زیادی خواهند داشت. اما اگر به شما بگوییم تحقیقی علمی ثابت کرده است. که تفاوت نورپردازی فروشگاه موجب اختلاف درصدی در فروش فروشگاه میشود، آنگاه این موضوع برای شما از بحثی بدیهی به واقعیتی علمی میشود که رد کردن آن غیر ممکن است..
نوع و رنگ متریال به کار رفته در دیواره ها و سقف ارتباط نامستقیمی با روشنایی کارگاه دارد! هر چراغ سوله ای نور خود را به جهت های مختلفی می تاباند و باید از بازتاب این نور ها است.فاده شود. در روشنایی کارگاه باید در نظر داشته باشیم که جنس دیواره ها و سقف و رنگ آن ها می تواند نورهای اتلافی را بازتاب دهد و محیط کار را روشن تر کند. تجربه های میدانی نشان داده اند که اگر رنگ روشن و بازتاب دهنده ای برای متریال دیوار و سقف است.فاده شود چیزی در حدود درصد از نورهای تابیده شده به سطح آن ها بازتاب می شوند. این در حالیست که اگر رنگ های تیره است.فاده شده باشد، این مقدار به درصد خواهد رسید.
راهروها، راهپلهها، آسانسورها و فضاهای مشاع مثل اطراف آبنماها و محلهای است.راحت از مهمترین موضوعاتی هستند که در هنگام طراحی روشنایی بایستی به آنها توجه کرد. این فضاها به عنوان مسیرهای اتصال مشتریان به فروشگاهها بایستی بالاترین کیفیت ممکن برای روشنایی را به مشتریان ارائه دهند، چرا که اگر غیر از این باشد موجب خستگی و آزردگی آنها میشود. ممکن است. مشتریان مدت زمان زیادی را در مرکز تجاری سپری کنند و برای صرف غذا به کافه یا رستوران مجتمع سری بزنند. فراهم کردن فضایی آرام برای خانوادهها به منظور صرف غذا و است.راحت میتواند چنان تاثیر مثبتی در ذهن آنها بگذارد که درآینده نه برای خرید، بلکه برای صرف غذا به مرکز تجاری شما مجدد سر بزنند. موضوع دیگر است.فاده از نور طبیعی خورشید در فضاهای تفریحی و است.راحت مجتمع است.. پیشنهاد ما به شما است.فاده از نورهای گرم و آرامش بخش با کمترین میزان خیرگی و تابش غیر مستقیم است. تا فضای مطلوب و دقایقی آرام را به مشتریان هدیه بدهید. به کارگیری اصول نورپردازی انسان محور و است.فاده از سنسورها میتواند کیفیت روشنایی محیط را بهبود بخشد.
همانطور که میدانید، چراغهای فروشگاهی، از جمله چراغ سقفی، چراغ ویترینی، چراغ دیواری و چراغ دکوراتیو، تنوع بسیار زیادی دارند و با کاربردهای مختلف مورد است.فاده قرار میگیرند. انواع چراغهای فروشگاهی عبارتند از: چراغ ریلی، چراغ توکار سقفی از وات گرفته تا وات و وات، چراغ توکار تک خانه، دو خانه و سه خانه، چراغ خطی، پنل ال ای دی و در برخی موارد، پروژکتور ال ای دی. در این قسمت به این چراغها و نحوه خرید چراغ فروشگاهی اشاره خواهیم کرد.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که روشنایی مدرن و پویا می تواند درصد چشمگیری فروش یک فروشگاه یا رستوران را در قیاس با فروشگاه یا کافی شاپ مشابه افزایش دهد. در آزمایشی مشابه بخشی از یک فروشگاه زنجیرهای را با روشنایی سنتی و بخشی دیگر را با روشنایی مدرن ال ای دی و با کمک یک طراحی خاص و منحصر به فرد نورپردازی کردند. پس از مدتی مشاهده شد که فروش بخشی که با روشنایی مدرن نورپردازی شده است.، چند برابر بخشی است. که نورپردازی قدیمی و سنتی دارد.