مشاوره و اجرا نورپردازی اماکن تجاری در تهران

Commercial lighting-1
Commercial lighting-2



پس از انقلاب ۵، طرح جامع تهران تنها برای ۸ سال به‌طور مستقیم مبنای کنترل و هدایت توسعهٔ پایتخت ایران بود و در دهه‌های گذشته، تغییرات کالبدی و توسعهٔ کلان‌شهر تهران بیشتر بر مبنای مجموعه‌ای از ضوابط و بخشنامه‌ها صورت گرفته‌است.

طی پژوهشی که به سفارش شورای فرهنگ عمومی در سال ۸ انجام شد و براساس یک بررسی میدانی و یک جامعه آماری از میان ساکنان ۸۸ شهر و حدود روستای سراسر کشور، درصد اقوامی که در این نظر سنجی نمونه‌گیری شد در این است.ان به قرار زیر بود:

انجمن به جهت مشارکت عمومی و نقش شهروند در امور محلی دارای ماهیت حقوقی و است.قلال مالی بود. به‌طور کلی می‌توان گفت نقش انجمن بلدی در شهر به این همان حکم مجلس شورای ملی در امور مملکتی را داشت. از نظامنامه بلدیه به عنوان اولین و مترقی‌ترین قانون اداره شهر در ایران معاصر یاد شده‌است. در جای جای نظام‌نامه بلدیه تلاش برای تمرکز زدایی اداری و جداکردن اداره شهرها از قدرت حاکم و دولت و دولت نمایان است.. نخستین انتخابات انجمن بلدیه درد هفتم تیرماه ۸ در شش محله تهران برگزار شد.


چراغ‌های توکار، بخش جدانشدنی سیستم‌های نورپردازی هستند. اهمیت این چراغ‌ها در یکدست کردن فضا و اشغال فضای کمتر توسط چراغ است. تا بهترین نور از کمترین فضای اشغال شده در فضای قابل رویت فروشگاه، تامین شود. انواع چراغ‌های توکار گردبر و تیپ هالوژنی از وات تا وات، چراغ‌های توکار خطی و دارک لایت ( لیزربلید) و همچنین چراغ‌های توکار چندخانه از انواع نورهای توکار فروشگاهی هستند.

در ادامه و دومین نقش نور فروشگاهی، برجسته کردن محصولات و جلب توجه کامل مشتری است.. به طور مثال چراغ ویترینی فروشگاه، با روشن کردن کامل ویترین، توجه کامل مشتریان را جلب کرده و اولین قدم در تبدیل یک رهگذر به یک مشتری و وارد شدن او به فروشگاه شماست. در داخل فروشگاه­ نیز چراغ­‌های مختلف از جمله چراغ ریلی فروشگاهی، چراغ فروشگاهی توکار، چراغ­‌های چند خانه و چراغ خطی، توجه را به محصولات مختلف جلب می­کنند و اهمیت آن‌ها را دوچندان می‌کنند. پس نور فروشگاهی شما باید به گونه‌ای به کار گرفته شود که همه نگاه‌ها را به محصول شما جلب کند.

نور مغازه و یا فروشگاه از جنبه­‌های مختلفی اهمیت دارد. اولین وظیفه چراغ تجاری، روشن کردن فضا به گونه‌­ای است. که تمامی محصولات موجود در فروشگاه و یا نمایشگاه، به درستی دیده شوند. این دیده شدن به میزان نور فروشگاه بستگی دارد که با لوکس (Lux) بیان می‌شود. بسته به نوع و کاربری فروشگاه، از لوکس تا لوکس نور را می‌توان در بخش‌های مختلف تامین کرد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر