مشاوره و اجرا نورپردازی اماکن تجاری در شهر جدید اندیشه

Commercial lighting-1
Commercial lighting-2



شهر اندیشه تهران واقع در پایتخت ایران یکی از شهر هایی است. که با هدف سر ریز شدن جمعیت کرج و تهران در این منطقه برای سکونت ساخته شد. این شهر مسکونی دارای فاز میباشد که در موقعیت کیلومتری تهران، کیلومتری جنوب شرقی کرج و کیلومتری شمال شهریار قرار دارد.

با توجه به این که این شهر نوبنیاد بوده و سابقه چندانی ندارد جمعیت آن عموما مهاجر بوده و اکثرا از تهران یا شهرهای مجاور به این شهر آمده اند. بافت جمعیتی متشکل از اقوام مختلف ایران بوده و از لحاظ درآمد بیشتر در محدوده دهکهای میانی و بالاتر می باشند. عمده ساکنین از کارکنان ادارات و کارخانجات بزرگ و یا افراد مستقل شاغل در مناطق صنعتی غرب است.ان تهران می باشند. طبق آخرین آمارهای رسمی جمعیت این شهر بیشتر از هزار نفر می باشد.

&#; امتناع از ایجاد معابر خودرویی متقاطع (به شکل موزاییکی) در مناطق مسکونی جهت کاهش انگیزه تردد برای خودروهای گذری و افزایش امنیت و آرامش مناطق مسکونی. شبکه کوچه ها و خیابانهای فرعی در مناطق مسکونی اغلب به نحوی طراحی شده که از عبور خودروهای نا مرتبط با ساکنین و از سرعت گرفتن خودروها پیشگیری شود (مثلا با ایجاد قوس، بن بست و پیچیدگی در شبکه معابر فرعی).


سومین وظیفه نور فروشگاهی نیز، دکوراتیو بودن و تاثیر بر دکوراسیون فضاست. چراغ دکور مغازه و یا به اصطلاح چراغ دکوراتیو، جدای از تاثیر بر میزان روشنایی فضا، با ایجاد کنتراست (تضاد) در سطح روشنایی بخش‌­های مختلف، تمامی نگاه‌ها را به نقاط دلخواه جلب می‌کند. همچنین با است.فاده از یک چراغ دکوراتیو مثلا چراغ خطی، می‌توانید مشتریان را در مسیر دلخواه خودتان هدایت کنید تا به ترتیب از یک نقطه از فروشگاه به نقاط دیگر بروند.

مراکز تجاری یا مال ها این روزها به فضا هایی متفاوت و مدرن تبدیل شده و دیگر رنگ و بوی قدیم را ندارد. در گذشته اکثر مغازه ها در کنار هم قرار داشتند و فروشنده ها به ویترین و طراحی مغازه یا نورپردازی مجتمع تجاری اهمیتی نمی دادند. اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید چراغ های تخصصی، نورپردازی پاساژ ها حال و هوای دیگر گرفته و اکنون زیبایی منحصر به فردی دارند. همین موضوع باعث شده مشتری بیشتری جذب کنند و با است.فاده از تکنیک های روانشناسی نورپردازی، سود بیشتری را از آن خود کنند. زیرا دید بصری مخاطب بیشتر جذب می گردد، و باعث فروش بیشتر می گردد.

موضوع روشنایی صحیح و ایجاد تمایز و کنتراست با محیط ممکن است. با حجم نور است.فاده شده رابطه عکس داشته باشد. گاهی است.فاده از یک لوگو یا نوشته با نور کم می‌تواند به خوبی خودش در طور روز برجسته کند. بسیاری از ما به عنوان صاحبان مشاغل چندان به بحث روشنایی علائم و تابلوهای بیرونی فروشگاه‌مان حساس و دقیق نمی‌شویم و بعضی وقت‌ها انگار فراموش می‌کنیم که حتی بهترین و زیباترین تابلو و نشانه هم بدون قرار گرفتن در مکان درست و بدون نور کافی، هیچ تاثیری در کسب و کارمان نخواهد گذاشت.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر