شهر ری را میتوان تنها منطقه باستانی است.ان تهران دانست که درواقع به قطب توریستی-مذهبی این است.ان بدل شده است.. آثار تاریخی این شهر قدمت باستانی زیادی دارد و از مهمترين آنها میتوان به آتشکده بهرام، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان و است.ودان گبرها اشاره کرد.
شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:
کوچه حنظله، دینار، شهید محمدرضا عربخواری. امام خمینی. باصری. جاده ورامین. ساسان، الموالی، صوفی، در بازار روده (حسن صباح در آنجا خانه داشت)، خیابان سرکه در قرن دوّم و سوّم هجری شهرت و عظمتی داشت، خیابان ساربان (یا ساربانان) و علاوه بر اینها خود بازارها در حکم شوارع بودند.
نورپردازی پاساژ ها همیشه یکی از عوامل مهم جذب مشتری بوده است.. روانشناسی فروش به ما یادآوری می کند که باید در نورپردازی مجتمع تجاری و نورپردازی فروشگاه ها خلاقیت کافی وجود داشته باشد تا مشتری، متفاوت بودن و خاص بودن مجموعه را درک کند.
سومین وظیفه نور فروشگاهی نیز، دکوراتیو بودن و تاثیر بر دکوراسیون فضاست. چراغ دکور مغازه و یا به اصطلاح چراغ دکوراتیو، جدای از تاثیر بر میزان روشنایی فضا، با ایجاد کنتراست (تضاد) در سطح روشنایی بخشهای مختلف، تمامی نگاهها را به نقاط دلخواه جلب میکند. همچنین با است.فاده از یک چراغ دکوراتیو مثلا چراغ خطی، میتوانید مشتریان را در مسیر دلخواه خودتان هدایت کنید تا به ترتیب از یک نقطه از فروشگاه به نقاط دیگر بروند.
این نوع از چراغ ها در کارخانه های کوچک و بزرگ، سوله ها و کارگاه ها به صورت آویز نصب می شوند. در کل چراغ های آویز بیشتر در مکان هایی است.فاده می شوند که دارای سقف های بلندی هستند و نیاز به نور متمرکز بیشتری است.. چراغ های سوله ای به دلیل نوع کاربری که دارند باید نور زیاد و مناسبی را تامین کنند. این چراغ ها مثل سایر چراغ ها دارای شدت نورهای مختلفی هستند که باید متناسب با محیط از آن ها است.فاده کرد.
نورپردازی صحیح فاکتوری اساسی در جهت موفقیت و جذابیت هر مرکز خریدی محسوب میشود. به طور کلی میتوانیم بگوییم روشنایی مناسب علاوه بر بهرهوری و طول عمر بالا و کاهش هزینههای عملیاتی بایستی توجه مشتریان را به سمتی که باید جلب کند، آنها را در مسیریابی راهنمایی کند و ایمنی لازم را در فضاهای مختلف فضای تجاری تامین کند.
پیشنهاد می کنیم در نورپردازی مرکز تجاری یا محیط های بیرونی آن از نورهای گرم و دلنشین است.فاده کنید. هرچه میزان خیرگی و نور مستقیم کمتر باشد، فضا آرام و دلنواز تر خواهد شد. سعی کنید دید انسان محور را در طراحی خود دخیل کنید. قبل از پیاده سازی طرح ها، خود را جای مشتری و رهگذر بگذارید و ببینید کدام نور زننده و خسته کننده است. و کدام نور خاص می باشد.