شهرک صنعتی مکانی است. دارای محدوده و مساحت معین که براساس قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران و اصلاحات بعدی ایجاد شده یا میشود و نواحی صنعتی مشمول قانون شرکت شهرکهای صنعتی، شامل مجموعهای ساماندهی شده از واحدهای صنعتی، پژوهشی، فناوری و خدمات پشتیبانی است. که در آن امکانات زیربنایی و خدمات ضروری موردنیاز به واحدهای مذکور واگذار میشود. مالکیت در شهرکها و نواحی صنعتی شامل مالکیت قسمتهای اختصاصی و مالکیت قسمتهای مشترک میباشد.
شهرک هکتاری سالاریه یکی از بهترین و مناسب ترین شهرک های صنعتی است.ان تهران محسوب می شود که با حمایت های دولت در رفع محدودیت است.قرار صنایع در شعاع کیلومتری پایتخت در این شهرک صنعتی، آن را به عنوان تنها شهرک صنعتی دارای این قابلیت در است.ان تهران تبدیل کرده است..صنایع فعال در شهرک صنعتی سالاریه:فلزي، کاني غيرفلزي، غذايي، برق الکترونيک، نساجي و پوشاک، شيميايي، سلولزي، خدماتي و قاليشويي می باشد.
شهرک صنعتی مکانی است. دارای محدوده و مساحت معین که براساس قانون تاسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران و اصلاحات بعدی ایجاد شده یا میشود و نواحی صنعتی مشمول قانون شرکت شهرکهای صنعتی، شامل مجموعهای ساماندهی شده از واحدهای صنعتی، پژوهشی، فناوری و خدمات پشتیبانی است. که در آن امکانات زیربنایی و خدمات ضروری موردنیاز به واحدهای مذکور واگذار میشود. مالکیت در شهرکها و نواحی صنعتی شامل مالکیت قسمتهای اختصاصی و مالکیت قسمتهای مشترک میباشد.
نورپردازی صحیح فاکتوری اساسی در جهت موفقیت و جذابیت هر مرکز خریدی محسوب میشود. به طور کلی میتوانیم بگوییم روشنایی مناسب علاوه بر بهرهوری و طول عمر بالا و کاهش هزینههای عملیاتی بایستی توجه مشتریان را به سمتی که باید جلب کند، آنها را در مسیریابی راهنمایی کند و ایمنی لازم را در فضاهای مختلف فضای تجاری تامین کند.
برای طراحی و روشنایی تجاری نمی توان یک نسخه پیچید. زیرا همین مرکز تجاری دارای اصناف و مشاغل مختلف است. که هر کدام روشنایی و نورپردازی خاص خود را می طلبد. اما مهم است. که هرکدام از آنها به هماهنگ بودن کل مجموعه کمک کنند. فرض کنید در یک مرکز خرید بزرگ هستید. واحد های آن مختص به صنفی مانند سینما، تئاتر، زمین بازی کودکان، شهر کتاب، باشگاه ورزشی، هایپر مارکت و است.. تمام این مشاغل بسته به متراژ و فضایی که در بر گرفته به روشنایی نیاز دارد. در نتیجه باید دقت کنید اهداف نورپردازی مراکز تجاری خود را صحیح پایه گذاری کنید.
اگر بتوانید اول برای این گونه مکان ها برنامه ریزی کنید و نورپردازی ویژه طراحی کنید، قطعا در رضایت مشتری تاثیر خواهد داشت. هرچه بیشتر برای این قسمت ها وقت بگذارید و تزئینات منحصر به فردی ایجاد کنید، مشتریان شما را در ذهن خود ثبت کرده و همیشه بازدید از مکان شما را در اولویت قرار می دهند. محوطه ها همیشه موضوع مهمی در نورپردازی مراکز تجاری بوده اند.
نورپردازی ویترین فروشگاه و مغازه ها نیز مانند دیگر مکان ها به خلاقیت و طراحی کاربردی نیاز دارد. سیستم هایی مانند لامپ های ال ای دی و تکنولوژی های باکیفیتی در بازار موجود است. که به وسیله آنها می توانید تغییرات زیادی را در ویترین مغازه خود ایجاد کنید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. این یک اصل مهم در نورپردازی پاساژ است..
موضوع روشنایی صحیح و ایجاد تمایز و کنتراست با محیط ممکن است. با حجم نور است.فاده شده رابطه عکس داشته باشد. گاهی است.فاده از یک لوگو یا نوشته با نور کم میتواند به خوبی خودش در طور روز برجسته کند. بسیاری از ما به عنوان صاحبان مشاغل چندان به بحث روشنایی علائم و تابلوهای بیرونی فروشگاهمان حساس و دقیق نمیشویم و بعضی وقتها انگار فراموش میکنیم که حتی بهترین و زیباترین تابلو و نشانه هم بدون قرار گرفتن در مکان درست و بدون نور کافی، هیچ تاثیری در کسب و کارمان نخواهد گذاشت.