براساس گفته ها و احتمالات مردم شهر بومهن این امامزاده مربوط به دوران صفویه است.. جالب است. بدانید قبرهایی که در اطراف این امامزاده وجود دارد مربوط به دوران قاجاریه است. و بر روی سنگ این قبر ها نقش هایی از جمله قیچی، شانه، تسبیح، و بر روی آن حک شده است.. اطراف این امامزاده توسط فضاهای سرسبز و باغ های زردآلو، سیب و آلبالو احاطه شده است..
این مکان تاریخی روی تپهای مشرف به نقطهی برخورد دو روخانه رودهن و بومهن قرار گرفته و در اطراف آن آبانبار و تونلهای مختلفی وجود دارد. متأسفانه هماکنون تنها دیوارههای بیرونی قلعه باقیمانده و ساختمان داخلی از بین رفته است.. اما با این حال میتوانید در اطراف قلعه گردش کنید، از تونلهای عبور نمایید و بالای تپهای که این دژ در آن قرار دارد، است.راحت نمایید. همچنین منظره اطراف قلعه بسیار زیبا است. و میتوانید به سراغ تپههای نزدیک آنجا هم بروید.
در سه کیلومتری جنوب بومهن، روستایی به نام طاهرآباد قرار دارد که بومیان به آن تارآباد نیز میگویند. وجود جاذبههای مختلف طبیعی در این روستا، باعث جذب گردشگران به سمت آنجا شده است.. از جمله این جاذبههای میتوان به کوههای سیاه سنگ و دربندک، ارتفاعات مرغ جرون و رودخانه فصلی سیاهرود اشاره کرد. همچنین وجود انواع باغ و مزرعه در روستای طاهرآباد بومهن، برای علاقهمندان به خرید محصولات محلی خبر خوبی خواهد بود. اگر دوست داشته باشید قدری بیشتر به گشت و گذار بپردازید، میتوانید به سمت شمال شرقی این روستای خوش آبوهوا بروید و از آق دره و دشت دیمه نیز دیدن نمایید. طبیعت تنها جاذبهی طاهرآباد نیست و تاریخ نیز بخشی از هویت این روستا را تشکیل داده است.. در طاهر آباد، ویرانهای از قلعه پسر وجود دارد که نشان از قدمت این روستا میدهد.
قسمت بیرونی فضای ورودی باید حداقل ۵٠ لوکس روشنایی داشته باشد. نمای بیرونی ساختمانهای اداری به لحاظ نور پردازی مهم است.. چراغها باید در رابطه با فرم معماری نما طراحی شوند. چنانچه نمای ساختمان در خیابانها و معابر عمومی قرار گیرد، بخش پائینی نما می تواند نور پردازی قویتری در مقایسه با قسمتهای بالایی نما (در مورد ساختمانهای مرتفع اداری) داشته باشد. در دفاتر و فضاهای کاری اداری تأمین ٢٠٠ تا ٣٠٠ لوکس روشنایی ضروری است. و روی میز کار بهتر است. ۵٠٠ لوکس و در شرایط کار دقیق چشمی تا حدود ٧٠٠ لوکس روشنایی تأمین شود. چراغها باید به گونه ای قرار گیرند که نور مستقیم آنها در مخروط دید افرادی که پشت میز کار نشسته اند، قرار نگیرد.
طراحی صحیح و بر طبق اصول نورپردازی ساختمان یکی از مهم ترین مباحث در علم طراحی داخلی می باشد. آیا تابه حال برایتان اتفاق افتاده است. که به اتاق یا خانه ای قدم بگذارید و در همان ابتدا جذب دکوراسیون نفس گیر و بی نقض آن شوید؟ نکته این است. که خود مکان ممکن است. چندان جذاب و زیبا نباشد اما نورپردازی ساختمان و دکوراسیون منزل کاری کرده که آن را جذاب تر و زیباتر از حالت عادی و معمولی خود نشان می دهد.
در ورودی خانه، آن چه میزان روشنایی را تعیین می کند، کارهایی هستند که افراد در آن انجام می دهند. برای مثال برای کنترل و دیدن بسته بودن در، مرتب کردن خود مقابل آینه هنگام خروج از خانه، دیدن وسایل، کلید ها و انجام کارهای ازین قبیل، هرکدام به میزان روشنایی کافی نیاز دارند.
وقتی که شخصی در یک اتاق ، کار و فعالیت روزانه انجام می دهد، معایب نور اتاق بیش تر و راحت تر بر وی آشکار می شود. نوری که برای هر محیط پیش بینی می کنیم بر شخصیت و ویژگی فضا تأثیری عمیق دارد، حتی از نظر روان شناسی و مسائل روحی انسان. به طور مثال حس و حال انسان در هوای پاییز و هوای دل انگیز آفتابی در بهار به طور حتم متفاوت است.. آب و هوای اقلیم های اروپایی که در بیش تر اوقات سال بارانی و بدون آفتاب است.، به قطع و یقین بر خلق و خوی افراد تأثیری دارد.
نورپردازی باید به گونه ای طراحی شده باشد که با فشاردادن یک کلید ساده، به راحتی بتوانید نور اتاق را زیاد یا کم کنید و مثلاً اتاق خود را از یک اتاق نورانی، به یک اتاق آرام با نوری رمانتیک که برای خوردن یک شام دونفره با همسرتان مناسب است.، تبدیل کنید. اگرچه نور پردازی سقفی و عمومی برای اتاق خواب خوب است. و نظافت اتاق را آسان می کند، نور اصلی و کاربردی بهتر است. در ارتفاعات پایین تر و بصورت موضعی باشد. میز آرایش، کمدهای لباس، میز پاتختی و دیوار پشت تلویزیون به روشنایی نیاز دارند. در اتاق خواب می توان از چراغهای پایه دار(استند) آباژور و چراغ برقی است.فاده کرد. تأمین حداقل روشنایی لازم برای جهت یابی(حدود ۵ تا ٢٠ لوکس) برای موقعی که فرد نیمه شب از تخت برخاسته ودر اتاق حرکت می کند ضروری است..