اولین کسی که ادعای صعود به دماوند را کرده، ابودلف خزرجی است. که در سفرنامه خود به صعودش اشاره کرده و شرحی از قله دماوند داده است.. پس از وی قزوینی، مسعودی، ابن فقیه و نیز ناصر خسرو اشاراتی به موقعیت صعود دماوند داشتهاند. در زمانهای قدیم عدهای خود را به قلهٔ دماوند رسانیده بودند. ناصر خسرو در سفرنامه اش نوشته است.:
آشوریان کوه دماوند را کان سنگ لاجورد میانگاشتند. در زمان تاخت و تاز آشوریها به فلات ایران این کوه بخشی از حدود مادها شمرده میشد و در متنهای آشوری هم بدان اشاره شده است.. دیاکونوف، سنت گذاردن پیکر مردگان در کوهها را آیین مغانی میانگارد که در دامنه دماوند میزیستند و آیین خود را به دیگر جاهای ایران پراکندند. در دامنه دماوند تعداد زیادی گور پیش از تاریخ وجود دارد. در سده هشتم میلادی در پای کوه دماوند دژی بوده است. که موبدی زرتشتی به نام مسمغان و پیروانش در آن میزیستند و این دژ به فرمان المهدی خلیفه عباسی ویران شده و مسمغان نیز کشته شد. در دوران سلطنت پهلوی و در دورههای مختلفی از تاریخ ایران از نقش کوه دماوند و خورشید در حال تابش از پشت آن بهعنوان نماد ایران زمین بهره میبردند.
تردید نیست که در اثر نزدیکی جغرافیایی و تماس مناطق با یکدیگر، هر منطقه ای برخی از خصوصیات زبانی و آداب و رسوم منطقه دیگر را کسب کردهاست. اگرچه نمیتوان این پیوندها را صرفاً معلول رابطه مستمر بین این گویشها دانست، اما میتوان رد پایی از خصوصیات این گویش به دست آورد تا در تحلیلهای دقیق و علمی زبان شناسان از آنها است.فاده شود. از آنجا که تفاوت این گویش با گونههای دیگر آن در روستاها و بخشهای دماوند و همچنین با گویشهای شمیرانات و دیگر نقاط شمالی تهران بسیار اندک است.، بیشتر خصوصیات این گویش در مورد آنها نیز صادق است.. در شمال شهر دماوند، به فاصله دو یا سه کیلومتر از مرکز شهر، گویش مازندرانی رایج است.؛ اما درجنوب شهر تا شعاع کیلومتری لهجههای گویش دماوندی رواج دارد.
یک سیستم بینایی ماشین معمولا شامل یک دوربین یا سنسور و یک واحد پردازش (متداولاً، اما نه الزاماً، یک کامپیوتر مجهز به نرم افزار پردازش تصویر) می باشد. اما در کنار این اجزا، سیستم روشنایی نقشی حیاتی دارد. به طور دقیق، ابزار پردازش تصویر، خود شیء را بررسی نمی کند، بلکه به جای آن تصویر جسم را که توسط سنسور تصویر برداری، گرفته شده است. بررسی می کند. ثبات شرایط روشنایی تضمین کننده کیفیت مناسب تصاویر و همچنین یکسان بودن شرایط تصویر برداری از اجسام مورد بررسی است.. بنابراين در بررسی اجسام و قطعات در یک سیستم بینایی ماشین، بایستی از نوسانات و تغییرات شرایط روشنایی اجتناب شود.
اگر هم به چیزی قویتر از یک رینگ لایت هم نیاز دارید، میتوانید از سه عدد نور با سافت باکس است.فاده کنید. میتوانید یکی از آنها را بالای سوژه و دو نور دیگر را هم در دو طرف آن قرار دهید. من معمولا برای این نوع نورپردازی در عکاسی صنعتی از دو عدد سافت باکس مربعی برای طرفین و یک اکتاباکس برای بالای سوژه است.فاده میکنم.
برخی از اشیائی که برای عکاسی صنعتی به شما داده میشود، سطح بازتابی زیادی دارند و به شدت نور را بازتاب میدهند. عکاسی از جواهرات، بطریها، شیشه و…خیلی سخت است.. سطوح بازتابی نور را به شدت بازتاب میدهند و نورپردازی را برای شما خیلی سخت میکنند. همچنین شما باید مراقب باشید که بازتاب دوربین و تجهیزات شما هم داخل محصولات دیده نشود.
شرکت نوین ایلیا صنعت فعالیت خود را از سال در زمینه اتوماسیون صنعتی آغاز کرد. این شرکت با شعار راهکارهای نوآورانه در صنعت اتوماسیون، یکی از برندهای پیشرو در زمینه تامین تجهیزات و ساخت ماشینآلات بینایی ماشین و پردازش تصویر است..
در صورتی که یک محصول غیربازتابی دارید و میخواهید آن را به صورت کامل از سه طرف نورپردازی کنید، احتمالا باید از این نوع نورپردازی است.فاده کنید. این نوع نورپردازی منطقیترین نوع نورپردازی است. و به شما این اطمینان را میدهد که نورپردازی سوژه به خوبی انجام شده است..