در سال یک گروه اکتشاف معدن خارجی که بهدنبال معدن در رشته کوه البرز بودند؛ به سرپرستی آقای «کاظم گیلان پور» محل پیست اسکی دیزین را شناسایی کردند. این فرد خود قهرمان و مربی اسکی بود. بهدنبال این کشف در سال ، یک تله اسکی سیار در پیست اسکی دیزین نصب شد؛ تا تیم ملی اسکی آن زمان، برای تمرینات خارج فصل خود از آن است.فاده کند. این مجموعه از سال با نصب چند تلهسیژ، بهعنوان مجموعه اسکی معرفی شد و پس از آن برای دسترسی آسان به منطقه، جادهای از سمت معدن زغالسنگ «آسین» تا پیست اسکی دیزین ساخته شد.
برای رسیدن به پیست اسکی دیزین، دوراه در دسترس است.. یک راه، از سمت جاده چالوس است. که به ساکنان است.ان البرز نزدیکتر است.. راه دوم، مسیر شمیرانات و شمشک است. که به ساکنین است.ان تهران نزدیکتر است.. اگر راه اول را برای رسیدن به پیست انتخاب کردهاید، در جاده چالوس، بعد از عبور از هتل گچسر، حواستان به تابلوهای خروجی باشد. بعد از این هتل و در ۸ کیلومتری میان کرج، باید وارد خروجی ولایت رود (جاده دیزین) شوید. بعد از اینکه این مسیر را چند کیلومتر ادامه دادید، به پیست دیزین میرسید.
تله اسکی چرخشی در پیست اسکی دیزین نیز نوعی از تلهسیژها است. که بهصورت چرخشی در مبدأ و مقصد دور میزنند و اسکیبازان را سوار و پیاده میکنند. البته لازم به ذکر است. که این نوع تله سیژها توقفی در ایستگاه ندارند و اسکیبازان ماهر و حرفهای باید بدانند چطور در حال حرکت تله اسکی، سوار و از آن پیاده شوند.
اما دقت داشته باشید که گفته بالا، امتیازی به ضرر فلش و به نفع نور ثابت نیست! است.فاده از نور پیوسته می تواند سبب مشکل در عمق میدان دید شود. از آن جایی که حجم نور در نور پیوسته کمتر از حجم نور فلش است.، برای حصول نوردهی صحیح باید دیافراگم را باز کنید.
در صورتی محصول مورد نظر شما خیلی تخت است. و نورپردازی مثلثی هم نمیتواند آن را از پس زمینه جدا کند، میتوانید از این چیدمان است.فاده کنید. این چیدمان هم مثل چیدمان مثلثی است. و تنها تفاوت موجود این است. که منابع نور رو به دیوار و یا پس زمینه کار قرار میگیرند. این نوع نورپردازی به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا میکند.
یک سیستم بینایی ماشین معمولا شامل یک دوربین یا سنسور و یک واحد پردازش (متداولاً، اما نه الزاماً، یک کامپیوتر مجهز به نرم افزار پردازش تصویر) می باشد. اما در کنار این اجزا، سیستم روشنایی نقشی حیاتی دارد. به طور دقیق، ابزار پردازش تصویر، خود شیء را بررسی نمی کند، بلکه به جای آن تصویر جسم را که توسط سنسور تصویر برداری، گرفته شده است. بررسی می کند. ثبات شرایط روشنایی تضمین کننده کیفیت مناسب تصاویر و همچنین یکسان بودن شرایط تصویر برداری از اجسام مورد بررسی است.. بنابراين در بررسی اجسام و قطعات در یک سیستم بینایی ماشین، بایستی از نوسانات و تغییرات شرایط روشنایی اجتناب شود.
با است.فاده از این نوع نورپردازی سوژه فقط کمی از پس زمینه جدا میشود و به صورت چسبیده به پس زمینه به نظر میرسد. به همین دلیل باید مراقب باشید که پس زمینه خیلی شلوغ نباشد. در صورتی که کنترل خیلی کمی روی پس زمینه دارید، سعی کنید از یک لنز خیلی واید است.فاده کنید و دیافراگم آن را روی کمترین مقدار ممکن تنظیم کنید. خود من زمان است.فاده از این نوع نورپردازی در عکاسی صنعتی از دیافراگم f/. است.فاده میکنم.
اگر هم به چیزی قویتر از یک رینگ لایت هم نیاز دارید، میتوانید از سه عدد نور با سافت باکس است.فاده کنید. میتوانید یکی از آنها را بالای سوژه و دو نور دیگر را هم در دو طرف آن قرار دهید. من معمولا برای این نوع نورپردازی در عکاسی صنعتی از دو عدد سافت باکس مربعی برای طرفین و یک اکتاباکس برای بالای سوژه است.فاده میکنم.