تولید و ساخت نیترات کلسیم در رودهن

Calcium nitrate-1
Calcium nitrate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


بهترین زمان سفر به رودهن بهار و تابستان است.. البته در اوایل فروردین ماه ممکن است. روستاهای شمالی رودهن هنوز سرد باشند و نتوانید در کنار رودخانه‌های آن قدم بزنید. اما به‌طورکلی هر زمان که از گرمای پایتخت یا گرمای سمنان کلافه شدید، یکی دو ساعتی را به طرف رودهن رانندگی کنید تا از خنکای کوهستان و رودخانه‌ها جانی دوباره بگیرید. البته پاییز و زمستان در پیست اسکی آبعلی (در نزدیکی رودهن) حال و هوای متفاوتی دارند، طرفداران ورزش‌های برفی برای رسیدن فصل سرد لحظه‌شماری می‌کنند تا در این موقع از سال از این پیست است.فاده کنند.

شرایط جغرافیایی و آب و هوای کوهستانی رودهن باعث شده تا  کشاورزی و دامداری به‌عنوان شغل اکثر مردم روستاهای بخش رودهن به حساب آید، به‌طوری‌که از لحاظ دامپروری و تولید شیر، رودهن حرف اول و آخر را در شرق است.ان تهران می‌زند. از محصولات مهم باغی رودهن می توان به گیلاس، زردآلو، گردو و سیب و محصولات کشاورزی به گندم و جو و برخی صیفی‌جات اشاره کرد

مهاجر‌پذیری رودهن، فرهنگ و آداب متفاوتی را در این شهر به وجود آورده است. و در مجموع ساکنان بومی این منطقه، از لحاظ گویش و آداب‌ و رسوم، در مقایسه با مناطق پیرامون خود فرهنگی خاص و بسیار متمایز دارند. این آداب و رسوم بیشتر در میان اقوام آذربایجانی که از ارومیه مهاجرت کرده‌اند، دیده می‌شود و جالب است. بدانید که، این قوم آذری، هم‌چنان بخشی از ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی خاص خود را حفظ نموده‌اند.


کود نیترات کلسیم یکی از نمک‌های پرمصرف کلسیم است. که با نام نمک نروژی نیز شناخته می‌شود. جرم مولی آن ٫۸۸ گرم بر مول می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، جامدی به رنگ سفید می‌باشد کهبا است.فاده از سنگ آهک با اسید نیتریک ضعیف و یا واکنش نیترات آمونیوم با هیدروکسید کلسیمبه دست می‌آید.

کود نیترات کلسیم یکی از نمک‌های پرمصرف کلسیم است. که با نام نمک نروژی نیز شناخته می‌شود. جرم مولی آن ٫۸۸ گرم بر مول می‌باشد. شکل ظاهری این ترکیب، جامدی به رنگ سفید می‌باشد کهبا است.فاده از سنگ آهک با اسید نیتریک ضعیف و یا واکنش نیترات آمونیوم با هیدروکسید کلسیمبه دست می‌آید.نیتروکلسیت شکل معدنی نیترات کلسیم هیدراته است. که در محیط‌های خشک مانند غارها و اسطبل‌ها که کود حیوانی با بتن و یا سنگ آهک در تماس است. به شکل شوره مشخص می‌شود. این نمک بی‌رنگ رطوبت هوا را به خود جذب می‌کند و معمولاً به عنوان تراهیدرات نیز یافت می‌شود و به دلیل حلالیت بالای آن در آب بر خلاف سایر ترکیبات رایج کلسیم نظیر سولفات کلسیم، کربنات کلسیم و هیدروکسید کلسیم، مصارف زیادی دارد.انحلال تتراهیدرات نیترات کلسیم بسیار گرماگیر است. و از این رو از نیترات کلسیم در پک‌های خنک کننده است.فاده می‌شود. یک کود کلسیمی بسیار محبوب در بین کشاورزان است.، دلیل این امر عدم حلالیت کلسیم کربنات خاک در آب می‌باشد. این کود جهت تامین کمبود نیتروژن و کلسیم مورد است.فاده قرار می‌گیرد و به دلیل جذب آسان و سریع، به خوبی عوارض ناشی از کمبود کلسیم را برطرف می‌کند و همچنین باعث افزایش مقاومت دیواره‌ی سلولی گیاه و کمک به جذب سایر عناصر غذایی می‌شود.نیترات کلسیم مانند نیترات‌های فلزی قلیایی خاکی در معرض حرارت (در ۵ درجه سانتی‌گراد به بالا) به دی اکسید نیتروژن تجزیه می‌شود.نیترات کلسیم سوختن مواد قابل احتراق را به شدت افزایش می‌دهد ودر واقع به خودی خود قابل احتراق نیست، بلکه احتراق مواد دیگر را افزایش می‌دهد. نیترات کلسیم در تماس با مواد قابل احتراق خطر آتش سوزی و انفجار را در پی دارد.کود نیترات به دو صورت گرانوله و مایع در بازار موجود است..

استفاده از نیترات کلسیم آبه در صنعت کشاورزی به عنوان کود شیمیایی کلسیم باعث است.حکام دیواره سلولی گیاه شده که در نتیجه آن باعث افزایش عملکرد گیاه و کیفیت بهتر محصول می گردد. در صورت  است.فاده از نیترات کلسیم آبه به صورت یک نوع کود شیمیایی محصولات باغی و سبزیجات در برابر آفات، برخی بیماری ها، کم آبی و سرمازدگی مقاوم شده و در زمان انبارداری می توان محصول را مدت زمان بیشتری نگهداری کرد.



( تولید و ساخت ) های دیگر