تولید و ساخت نیترات کلسیم در چهاردانگه

Calcium nitrate-1
Calcium nitrate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


در سال‌های اخیر مهاجرت‌های بسیاری به این شهر صورت گرفته‌است. پس از پیگیری‌های مردمی سرانجام در سال منطقه چهاردانگه با در بر گرفتن روستاهای اطراف خود ، به شهر چهاردانگه تبدیل شد. روستای چهاردانگه در خرداد خورشیدی به شهر چهاردانگهتبدیل شد. شهرداری آن یک سال بعد در تاریخ مرداد ۸ تأسیس شد.

منطقه چهاردانگه قدمتی بالای ۵ سال دارد. و از کهن‌ترین بناهای آن می‌توان از مسجد جامع شهر چهاردانگه نام برد که در سال ۸خورشیدی ساخته و تا به امروز دو بار بازسازی شده است.. در ابتدا این بنا چوبی ساخت شده که بعدها برای ترمیم مسجد، از خشت و آجر است.فاده شد. هسته اولیه شهر از قلعه چهاردانگه در بافت قدیمی شهر شکل گرفته است. که در گذشته یکی از قلعه‌های اربابی جنوبی تهران محسوب می‌شود. بافت داخلی قلعه، دارای کوچه‌های کم‌عرض و پر پیچ و خم و قطعات تفکیکی کاملاً نامنظم است..

علاوه بر این در شهرک صنعتی چهاردانگه تولیدی های فراوانی وجود دارد که به ویژه در سال های اخیر اقدام به فروش مستقیم تولیدات خود می نمایند. از این جمله میتوان به تولیدی های مبل و اثاثیه منزل اشاره نمود که بازار بزرگی را در شهرک صنعتی چهاردانگه ایجاد کرده اند.


کلسیم نیترات یکی از مواد تولید بتن زودگیر است.. ترکیب آن با سیمان و ملات دو تاثیر عمده دارد. یون نیترات ، تشکیل هیدروکسید کلسیم یا همان آهک هیدراته را تسریع می نماید که این مورد ، برای ایجاد حالت پلاستی سایزر در هوای سرد کاربرد دارد. همچنین یون نیترات موجب تشکیل هیدروکسید آهن می شود که با محافظت از بتن در برابر سایش ، آن را تقویت می نماید.

عنصر کلسیم در طبیعت معمولا به صورت کانی های مختلف کربنات کلسیم نظیر کلسیت، تراورتن و مرمریت یافت می شود و منبع تامین کلسیم برای تولید نیترات کلسیم می باشد. کانی ژیپس که سولفات کلسیم معدنی می باشد، پس از پخته شدن در کوره تبدیل به گچ می شود.

روش تولید نیترات کلسیم از طریق واکنش نیتریک اسید با کربنات کلسیم می باشد. واکنش این مواد با تولید گاز کربن دی اکسید و بخار آب همراه است.. محلول حاصل از این واکنش حاوی نیترات کلسیم محلول خواهد بود که پس از فیلتراسیون و جداسازی مواد نامحلول توسط فیلتر پرس، محلول  زلال حاصله تغلیط می گردد و پس از رسیدن به غلظت مورد نظر به حوضچه های کریستال گیری و یا دستگاه کریستالایزر منتقل می شود. کریستال های حاصله پس از آن به دستگاه سانتریفیوژ منتقل شده و پس  از آبگیری آماده ی بسته بندی و فروش خواهند بود.



( تولید و ساخت ) های دیگر