تولید و ساخت نیتریت سدیم در دماوند

Sodium nitrite-1
Sodium nitrite-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


برخی اعتقاد دارند که دماوند آتشفشانی نیست. اما برخی دیگر معتقد هستند که آتشفشان دماوند فعال است. و خروج گاز و چشمه‌های آب‌گرم، علامت فعال بودن آن است.. دکتر مهدی زارع از متخصصانی است. که اعتقاد دارد دماوند یک کوه آتشفشانی فعال است..

در بخش پیدایش رودها در کتاب بندهش از البرز به عنوان نقطه پیدایش رودهای ایران یاد شده که از آن رودهای بسیار جاری شده‌است و به گوشه گوشه ایران گسترش یافته نام برده می‌شود و بیان می‌شود که رودی به سمت خراسان و رودی به سمت آسورستان و رودی به سمت دجله و رودی از سپاهان (اصفهان) به خوزستان و رودی به سمت دیلمان و رودی به سمت گرگان و رودی به سمت آذربایجان جاری شده‌است

روز ملی دماوند هم‌زمان با تیرگان در مازندران با نام تیرماه سیزده شو در شب سیزدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود. انجمن کوهنوردان ایران هر ساله این جشن را در روز سیزدهم تیر در دامنه‌های قله دماوند در «شهر رینه لاریجان شهرستان آمل» برگزار می‌کنند؛ این جشن به ثبت ملی نیز رسیده است.. از موسیقی ملی دماوند نیز در روز جشن تیرگان در سال با صدای سالار عقیلی در بین هزار نفر رونمایی شد.


نیتریت گاهی اوقات می تواند یک بازدارنده خوردگی “خطرناک” تلقی شود، زیرا غلظت بیش از حد کم (کمتر از ppm) می‌تواند منجر به خوردگی بیشتر از زمانی که نیتریت وجود ندارد، بشود. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که غلظت nitrite برای ترمیم شکاف‌های فیلم منفعل بر روی سطح فلز خیلی کم است.. در یک واکنش گالوانیک، از دست دادن فلز در آند رخ می‌دهد. از آنجا که نیتریت یک بازدارنده آندی است.، از بین رفتن فلز در این شکاف‌های فیلم متمرکز می‌شود و می‌تواند باعث گود شدن شود.

در اوایل دهه ، تحقیقات بیشتر پیرامون است.فاده از نیتریت سدیم به عنوان یک ماده افزودنی در صنایع غذایی، به عنوان افزودنی غذایی معرفی شد. نیترات سدیم هنگامی که به عنوان نگهدارنده غذا است.فاده شود، دارای خواص ضد میکروبی است.. این ماده به طور طبیعی در سبزیجات سبز برگ وجود دارد.

نیتریت دارای دو اتم اکسیژن متصل به یک اتم نیروژن بوده ولی نیترات دارای سه اتم اکسیژن متصل به یک اتم نیتروژن می باشد. هر دو مورد دارای بار اکتریکی منفی بوده و آنیون معدنی می باشند. همچنین تفاوت دیگر این دو ترکیب این است. که نیترات سدیم یک ترکیب سنتز شده از طبیعت و در طی فتوسنتز و موجود در سبزیجات می باشد در حالی که سدیم نیتریت یک ترکیب سنتز شده حاصل از فرآیندهای شیمیایی صنعتی می باشد. همچنین بدن انسان قادر است. نیترات موجود در مواد غذایی از جمله سبزیجات (مانند کرفس) یا آب آشامیدنی را به نیتریت تبدیل کند.



( تولید و ساخت ) های دیگر