این حرم در یکی از محله های جنوب تهران،یعنی واقع در شهرری کنونی است. و بنای اولیه این مکان در نیمه ی دوم قرن سوم هجری ساخته شده و بعد ها به دست خاندان بویه گسترش یافته است.؛ ساخت صحن ها و ایوان های این حرم مربوط به دوران صفوی است. و آینه کاری های این بنا به دستور شاه طهماسب انجام گرفته است..
یکی از محله های قدیم تهران که سالها پیش همانند سه راه آذری به عنوان باغات و بخش کشاورزی در جنوب تهران شناخته می شد ولی امروزه با تغییر نام به ابوذر سالها است. کاربرد مسکونی دارد و یکی از مناطق بسیار مذهبی تهران قلمداد می شود. دلیل نامگذاری این محله به عنوان فلاح تحت تاثیر موسس این منطقه یعنی آقای داوود فلاح بوده که این داستان به دهه هجری شمسی باز می گردد. برخلاف باور بسیاری از تهرانیها محله فلاح در منطقه قرار گرفته و بخشی از منطقه نمی باشد!
این محله به نسبت دیگر محله های جنوب تهران قدمت زیادی ندارد و حداکثر قدمت آن به دهه قبل باز میگردد، درواقع محله ی کوی فردوس جزء زمینها و مراتع اطراف تهران بوده که بعد ها یعنی حدود سال با احداث کارخانه جاتی چون شیر پاستوریزه پاک ، شرکت ویتانا و شرکت تولید دارو، افراد شاغل در این کارخانجات شروع به خرید زمین های اطراف آن ها نموده و ساخت و ساز انجام داده اند،همین امر سبب شد رفته رفته این محله به محله ای مسکونی تبدل گردد؛بیشتر ساکنین این محله در مقایسه با سایر محله های جنوب تهران، مهاجر بوده و اکثرا ترک و کرد زبانند.
سرعت پاسخگویی این دستگاه در هر دو حالت گرمایش و سرمایش بالا بوده و با بازیافت گرمای آب خنک کاری موتور احتراقی که به سیکل مبرد تزریق می شود، راندمان سیستم در حالت گرمادهی افزایش می یابد. به طوری که این دستگاه به هیچ سیستم مکمل سرمایشی و گرمایشی در ساختمان نیاز ندارد. در پمپ حرارتی گازسوز GHP یک مبدل حرارتی هوایی (Air Heat Exchanger) و یک مبدل حرارتی مبرد (Refrigerant Heat Exchanger) راندمان بالا وجود دارد که آن را به یکی از بهینه ترین سیستم های تهویه مطبوع موجود در بازار تبدیل می کند. برای این کار، با اتصال یک مبدل حرارتی صفحه ای به موتور، گرمای بدنه موتور به طور قابل توجهی بازیافت شده و این گرمای بازیافتی از طریق مبدل صفحه ای منتقل و در سیکل تبرید مورد است.فاده قرار می گیرد.
بنابراین مبرد که وارد یونیت خارجی شده و از مبدل حرارتی آن عبور کرده، تبدیل به مایع میشود مبرد هنگام ترک کندانسور و عبور از شیر تنظیم یک مایع اشباع با دمای متوسط است. که هنوز فشار بالایی دارد. فشار بالای مبرد هنگام خروج از کمپرسور عامل جریان آن در کل سیستم تبرید است..
در این سیستم لولههای حاوی آب تا عمق مشخصی کار گذاشته میشوند و همین لولهها به عنوان مبدلحرارتی عمل کرده و دریافت یا انتقال حرارت بدین صورت انجام میگیرد. جنس لولهها از نوع پلیاتیلن با دانسیته بالا(HDPE) است.. نداشتن تجهیزات مکانیکی باعث کاهش تعمیرات و نویز در این سیستم میشود.
بهطور جزئیتر، در زمستان سیال مبرد گرما را از منبع حرارت (Heat Source) دریافت و آن را به هوای محل (Heat Sink) انتقال میدهد وجابجایی این مبرد بین دو منبع سرد و گرم توسط تجهیز هیتپمپ (Heat Pump) انجام میپذیرد. این چرخه در فصل تابستان به صورت برعکس اتفاق میافتد. در واقع مبرد، گرما را از هوای محل دریافت کرده و آنرا به منبع سرد انتقال میدهد.
موتورهای احتراقی گازسوز این دستگاه ها معمولا سه سیلندر بهینه شده برای کار با گاز شهری است.. برای نمونه در هیت پمپ های گازسوز شرکت LG از موتور سه سیلندر شرکت Hyundai کره است.فاده می شود. این موتورها معمولا از سیکل میلر Miler-cycle بهره برده و در نتیجه کورس تراکم موتور کاهش یافته است.. بنابرین مقدار اتلافات کمپرس یا فشرده سازی هوا در موتور کاهش یافته و در نتیجه راندمان کلی موتور افزایش می یابد.