کشف بسیاری از کورههای متعدد تولید سفال و نیز پیدا شدن چرخ سفالگری با است.وانه ای از شاخ حیوانات در تپه پردیس قرچک متعلق به دوره سیلک دو، هزاره پنجم پیش از میلاد جامعه باستانشناسی فلات مرکزی را با اسرار بسیاری از زندگی آن دوران روبرو کرد.
قدمت قرچک با است.ناد به تپههای باستانی فردیس و کوره پزخانهی موجود در اطراف این شهرستان به شش هزار سال قبل از میلاد تخمین زده میشود. در کیلومتری قرچک در روستای پردیس آثاری از عصر آهن کشف شده است.. تپهای شش هزار ساله که مامن ساخت ابزارهای متمدن و زندگی گروهی بوده است.. سفالهای زیبا در کنار کورههای تولید سفال، چرخ سفالگری که با شاخ حیوانات ساخته شده و گورستان عصر آهن در این تپه به چشم میخورد. این تپه جز آثار به ثبت رسیده ملی نیز میباشد. تپه میل پوئینک در روستای پوئینک قرچک نیز به ثبت فهرست آثار ملی رسیده و قدمت آن به دوران سلجوقیان باز میگردد.
دلیل اصلی شکلگیری قرچک، کوره پزیهای آن است.. قرچک در سال ۵۵ به شهر تبدیل شد که علت اصلی توسعه آن، وجود کورهپزخانههای زیادی بود که در این منطقه وجود دارد. قرچک به دلیل خاک مرغوب همیشه مورد توجه صنعت تولید آجر و سفال بوده و به دلیل حفاریهای انجام شده به همین منظور در شمال این شهر چالههای عظیمی وجود دارد.
در اینجا یونیت خارجی پمپ حرارتی که نقش کندانسور را دارد، مسئول بیرون راندن گرما از سیستم است.. تمام گرمای ناخواستهای که سیستم از یونیت داخلی گرفته، توسط کمپرسور به سمت کندانسور روانه میشود. کندانسور گرما را به هوای بیرون منتقل میکند. وظیفه فن در این فرآیند تسریع عملیات تبادل گرماست.
آب خروجی از کویل هیت پمپ هم چنین میتواند برای مصارف دیگر است.فاده شود و یا به دریاچه، کانال آب و یا دریاچه تخلیه شود. طبق هندبوکهای مربوطه، در صورتی که آب چاه دمای کمتر از درجه سانتیگراد داشته باشد، عمل سرمایش میتواند مستقیماً انجام پذیرد. در صورتیکه دمای آن بین / و / درجه سانتیگراد باشد، نیاز است. تا عمل پیش سرمایش داشته باشیم. نکته دیگر، در نظر گرفتن بهینهترین پمپ آب (برای تامین هد)، به دلیل حلقه باز بودن سیستم است..
هیت پمپ های هوایی اصولاً بر اساس ظرفیت سرمایشی خود طراحی و انتخاب میشوند چرا که در طراحی برای گرمایش عموماً از یک تجهیز دیگر در کنار هیت پمپ برای تامین گرمایش است.فاده میشود. از نکات دیگر در هیت پمپ های هوایی، بحث سر وصدای آن ها است. که اگر درون فضا یا درست بالای ان تعبیه شده باشد نیاز است. تا تمهیداتی جهت کاهش سطح نویز آن اندیشیده شود. شکل زیر نشاندهنده یک هیت پمپ با منبع هوایی است..
مبرد هنگام ترک شیر انبساط ترکیبی از مایع و گاز با فشار و دمای پایین است. که به مبدل حرارتی یونیت داخلی در پمپ حرارتی رفته و گرمای ناخواسته محیط تهویه را میگیرد. فن یونیت داخلی هوا را در سرتاسر محیط به گردش درمیآورد تا هوای گرم به داخل یونیت کشیدهشده و هوای خنک وارد محیط تهویه شود.
موتورهای احتراقی گازسوز این دستگاه ها معمولا سه سیلندر بهینه شده برای کار با گاز شهری است.. برای نمونه در هیت پمپ های گازسوز شرکت LG از موتور سه سیلندر شرکت Hyundai کره است.فاده می شود. این موتورها معمولا از سیکل میلر Miler-cycle بهره برده و در نتیجه کورس تراکم موتور کاهش یافته است.. بنابرین مقدار اتلافات کمپرس یا فشرده سازی هوا در موتور کاهش یافته و در نتیجه راندمان کلی موتور افزایش می یابد.