تولید و ساخت هیدروکسید پتاس در بهارستان

Potassium hydroxide-1
Potassium hydroxide-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


بهارستان در کیلومتری جنوب شرق اصفهان و در مسیر جاده اصفهان-شیراز قرار دارد.شهر بهارستان موقعیت بسیار عالی که در کنار جاده اصفهان به شیراز وکنار گذر شرق اصفهان هست وتا سال مترو افتتاح می شود وآب وهوای عالی دارد باآینده درخشان رو به پیشرفت

مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علی‌خان حاجب‌الدوله مقدم مراغه‌ای فروخت. مراغه‌ای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. از‌این‌رو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.

از مهم‌ترین اتفاقات در این میدان می‌توان به ایجاد نخستین مجلس قانون‌گذاری در دوره مشروطه، به توپ بستن مجلس زیر نظر لیاخوف روسی، راه‌پیمایی مخالفان و موافقان دکتر مصدق و... اشاره کرد. برخی از رویداد تاریخی بهارستان شامل موارد زیر می‌شود:


طبق آزمایشی با این شرح که گرم هیدروکسید پتاسیم در میلی لیتر آب در دمای اتاق و طبق شرایط مشابه مقدار گرم هیدروکسید سدیم حل شده در آب داشتیم، مشخص گردید که انحلال پذیری سدیم هیدروکسید بر اساس مولی کمی بیش تر از پتاسیم هیدروکسید می باشد. همچنین شایان ذکر است. که الکل هایی همچون متانول، پروپانول و اتانول که دارای وزن مولکولی پایین هستند نیز حلال های بسیار خوبی می باشند. این حلال ها در تعادل اسید و باز شرکت می کنند. یک نمونه از واکنش های حلالیت پتاسیم هیدروکسید در متانول در زیر آمده است.:

سالانه ظرفیت بالغ بر میلیون تن در سال پتاس تولید می شود که بیشتر آن صرف تولید کود و مصارف کشاورزی می شود. به وسیله فرآیند الکترولیز پتاس یا هیدروکسید پتاسیم برای اولین بار در سال میلادی پتاسیم تولید شد. از پتاسیم تولید شده بیشتر برای تولید کود پتاس است.فاده می شود.

پتاسیم هیدروکسید یا پتاس سوزآور یک ترکیب غیرآلی سفیدرنگ با فرمول KOH است. که به شکل های پودر، قرص و پرک وجود دارد. این ماده پیش ماده ی بسیاری از ترکیبات پتاسیم بوده و در مصارف شیمیایی، ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد. پتاس سوز آور به شدت جاذب آب بوده و حتی CO را در هوا جذب کرده و به پتاسیم کربنات تبدیل می شود. PH محلول هیدروکسید پتاسیم مولار  . است.. مانند سود سوز اور این ماده نیز یکی از قویترین باز ها محسوب می شود.



( تولید و ساخت ) های دیگر