تولید و ساخت هیدروکسید پتاس در رباط کریم

Potassium hydroxide-1
Potassium hydroxide-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


بعد از این که آقا محمد خان قاجار تهران را به پایتختی انتخاب و به عمران و آبادی آن همت گماشت و تهران مرکز دوائر دولتی و حکومتی شد لاجرم از نقاط مختلف مملکت مراجعات مردم برای رفع نیازها و مشکلات اداری و غیره که قبل از آن به اصفهان و قزوین بود بیشتر به تهران متوجه شد و بنابراین، مردمِ مناطق جنوبی مملکت از جمله

در سه طرف حیاط مرکزی سه ایوان وجود دارد که عرض این ایوان‌ها حدود پنج متر است.. طرح ساختمان این کاروانسرا به طرح مسجد جامع ساوه شباهت دارد. این مسجد در فاصله تقریباً کیلومتری از کاروانسرا قرار گرفته. در مسجد جامع در دوران صفوی تغییرات جزئی انجام گرفته و تنها اختلاف مسجد جامع ساوه با کاروانسرای رباط کریم این است. که در کارونسرای سنگی فضای خالی گوشه‌ها را با اتاق‌های گنبد داری پر کرده‌اند.

برای تهیه یخ در فصول بهار و تابستان از چند قرن گذشته در برخی از مناطق کشور انبارها و کارگاه‌های یخ ابداع و ساخته می‌شد تا یخ مورد نیاز ساکنین این مناطق از این طریق تأمین شود. این انبارهای یخی بصورت مخروطی شکل و همانند یک کله قند از خشت و گل با ارتفاع تا متر ساخته می‌شد. در فصل زمستان در داخل چاله بزرگ به وجود آمده، آب را رها نموده و سپس ورودی و کلیه محفظه‌های آن‌ها بطور کامل مسدود می‌شد و به تدریج با فرا رسیدن فصول بهار و تابستان و گرم شدن هوا یخ‌های قطور تولید شده در یخچال مورد است.فاده قرار می‌گرفت.


KOH برای تولید کود است.فاده می شود. عنصر پتاسیم (یکی از غذاهای اصلی گیاهان) به وسیله ی این ماده برای گیاهان تامین می شود. کاربرد این محصول زمانی اهمیت ویژه می یابد که کود تولید شده برای محصولاتی (گیاهانی) باشد که نمی توانند از پتاسیم کلرید تغذیه کنند. همچنین این ماده در علف کش ها و قارچ کش ها نیز است.فاده می شود.

پتاسیم هیدروکسید یا پتاس سوزآور یک ترکیب غیرآلی سفیدرنگ با فرمول KOH است. که به شکل های پودر، قرص و پرک وجود دارد. این ماده پیش ماده ی بسیاری از ترکیبات پتاسیم بوده و در مصارف شیمیایی، ساختمانی و صنعتی کاربرد دارد. پتاس سوز آور به شدت جاذب آب بوده و حتی CO را در هوا جذب کرده و به پتاسیم کربنات تبدیل می شود. PH محلول هیدروکسید پتاسیم مولار  . است.. مانند سود سوز اور این ماده نیز یکی از قویترین باز ها محسوب می شود.

همانطور که گفته شد پتاسیم هیدروکسید به صورت خشک و یا محلول با درصد خلوص های متفاوت در بازار برای خریداران به فروش می ‌رسد. کشورهای کانادا و روسیهاز صادرکننده های مهم این محصول می باشند. این محصول در صنایع مختلف نظیر کشاورزی، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، ساخت باتری و ... کاربرد دارد که در ادامه به توضیح برخی از آن می پردازیم.



( تولید و ساخت ) های دیگر