تولید و ساخت پتاسیم کلراید در فیروزکوه

Potassium Chloride-1
Potassium Chloride-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


برج سنگی مزداران در روستایی به همین نام و در کیلومتری فیروزکوه قرار گرفته است.. این برج در نوک صخره‌ای سنگی و در مرتفع‌ترین قسمت روستا ساخته شده است.. همین ویژگی نشان می‌دهد که کاربرد عمده این برج در گذشته، نگهبانی و محافظت از روستا بوده.

غار بورنیک در ۵ کیلومتری شرق تهران و فاصله کیلومتری جنوب غربی شهر فیروزکوه در فاصلهٔ کیلومتری از روستای زیبای هرانده و در ارتفاعات پرنشیب و فراز کوهستانی به نام «بورنی» یا «بورنیک» واقع شده‌است. راه دسترسی به این غار از طریق جاده دماوند – فیروزکوه قبل از تونل نمرود، به سمت روستای هرانده تغییر مسیر داده و پس از عبور از روستای هرانده در کنار رودخانه حبله رود و در ارتفاعت آن به

به این روستا که بروید، می‌توانید از طریق دو مسیر جاده لاسک و یا مسیر امامزاده خوشنام، پیاده‌روی ماجراجویانه خود در روستا را آغاز کنید. برای رسیدن به امامزاده خوشنام، دو راه پیش رو دارید که یکی از محله کشک ریز عبور می‌کند و دیگری، جاده لاسک است..


کاربرد اصلی پتاسیم کلرید در صنایع غذایی و کشاورزی می باشد. بخش اصلی پتاسیم کلرید در تولید کود پتاس برای کشاورزی است.فاده می گردد. وجود پتاسیم در بدن انسان حیاتی است. و کلرید پتاسیم خوراکی روشی معمول برای درمان پتاسیم پایین خون است.، اگرچه می‌توان آن را به صورت وریدی نیز تزریق کرد، به عنوان جایگزین نمک برای غذا است.فاده می‌شود، اما به دلیل طعم ضعیف، تلخ و نامشخص آن، معمولا با نمک طعام معمولی (کلرید سدیم) برای بهبود طعم و مزه ترکیب می‌شود. برای تولید هیدروکسید پتاسیم و فلز پتاسیم به عنوان ماده اولیه شیمیایی است.فاده می‌شود.

به طور کلی این ترکیب در دسته مواد بی خطر و ایمن قرار دارد و اشتعال ناپذیر است.. اما مصرف مقدار زیاد آن منجر به مسمومیت می شود. اثرات جانبی آن شامل معده درد، حالت تهوع، است.فراغ و اسهال است.. در صورت وجود آلرژی از مصرف آن ممانعت شود. ممکن است. در اثر برخورد با پوست و چشم، منجر به سوزش یا قرمزی شود، در این شرایط بهتر است. پوست با آب و صابون و چشم نیز چند دقیقه با آب شسته شود و سپس با پزشک مشورت شود.

برای اینکه یک ماده بتواند الکتریسیته را رسانا کند، باید ذرات باردار مانند الکترون ها و یون های آن بتوانند آزادانه حرکت کنند. در حالت جامد، کلرید پتاسیم یون های ثابتی دارد، از این رو، آنها بی حرکت هستند و نمی توانند رسانا باشند. پس از فرآیند ذوب یون های موجود در این ماده از موقعیت های ثابت خود در شبکه کریستالی آزاد و می توانند آزادانه تحت تأثیر میدان الکتریکی حرکت کنند و الکتریسیته را هدایت کنند.



( تولید و ساخت ) های دیگر