ایستگاه راهآهن پیشوا یکی از ایستگاههای خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاههای ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راهآهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..
احداث مترو در ورامین، پیشوا و قرچک بیش از ۵ سال قبل آغاز شده و هربار نمایندههای مجلس از طریق وعده پیگیری آن از مردم رأی گرفتند، اما متولی اجرای این پروژه بارها بین شرکت راه آهن و شرکت مترو دست به دست شده است.، با پیگیریهای محسن منصوری، است.اندار سابق تهران و معاون فعلی اجرایی رئیس جمهور در سفر اخیر رئیس جمهور اجرای مترو ورامین از راه آهن گرفته و تحویل شرکت مترو تهران شد، که احتمالاً دو سال هم برای تکمیل زمان لازم دارد.
«... ای مردم چرا نشستهاید؟ امروز عزاداری ما دو تا شد، یکی عزای امام حسین و دیگری اینکه دیشب دژخیمان شاه، ریختهاند منزل آیتالله خمینی و پس از دستگیری، ایشان را به تهران بردهاند و جمعی از مردم اعتراض کرده و زخمی شدهاند؛ ای مردم! خاک بر سرمان شد که مرجع تقلید ما دستگیرشدهاند…»
خانه ارباب پیشین در اواخر قرن هفدهم در فرکنهام، سافولک، حفاظ پنجره های لولادار آهن فرفوژه اصلی را با چراغ های مستطیلی هدایت شده حفظ کرده است. برخی از این چراغ ها حاوی عدسی کرون هستند که در اواخر قرن هفدهم در دسترس قرار گرفتند. در حالی که این چارچوب چوبی متوازن به تدریج تبدیل به است.اندارد متداول برای خانه های ثروتمندان پس از است.فاده آن درچاتزورث در شد، این چارچوب در طی قرن ۸ مورد است.فاده قرار داشت. در قرن نوزدهم حفاظ پنجره لولا دار با آهن فرفوژه گاهاً در اتاق های زیرشیروانی و اتاق های خدمات نیز مورد است.فاده قرار میگرفتند. در اواخر قرن و اوایل قرن بیستم، پنجره ها با آهن فرفوژه دوباره از طریق بازگشت سبک گوتیک و در کار معماران و صنایع دستی مانند ادوین لوتیین، محبوب شد. با این حال، در دهه ۸۵، تولید آهن فرفورژه کاری پرهزینه و سخت تلقی شد و این باعث افزایش تولید پنجره های فلزی ( هم فریم و هم قاب داخلی پنجره) با چدن شد.
پنجره های خیلی قدیمی از جنس چوب ساخته می شدند و با است.فاده از شیشه های رنگی جلوه ای زیبا به خانه می دادند. هر چند این پنجره ها ارزش زیبایی شناسی بالایی داشتند و به نوعی اثر هنری به حساب می آمدند اما امروز است.فاده از این نوع پنجره منسوخ شده است.. با پیشرفت علم و صنعت آهن جایگزین چوب در ساخت پنجره شد. پنجره های آهنی به مقاومت بالا و همچنین عدم خوردگی توسط حشرات بسیار مورد است.قبال قرار گرفتند. اما با مشکلاتی نیز همراه بودند. این نوع پنچره بسیار سنگین بودند و به مرور دچار پوسیدگی و خوردگی در اثر رطوبت می شدند. به همین دلیل در آب و هوای مرطوب کارایی چندانی نداشتند و یا اینکه نیاز بود دائما رنگ کاری و محافظت شوند.
پنجره آهنی طبیعتا از آهن ساخته شده است. به همین خاطر یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت تمام شده پنجره آهن، قیمت روز آهن خام و پروفیل است.. قیمت آهن به صورت روزانه در حال نوسان است. به همین دلیل برای به دست آوردن قیمت آهن لازم است. با تامین کنندگان تماس برقرار کنیم.
فریم پنجره می تواند به صورت روکار یا توکار نصب شود. در صورتی که نصب به صورت توکار انجام شود نیازی به پر کردم فریم نیست زیرا که فریم داخل کار فرو می رود و به نوعی عایق می شود اما اگر فریم به صورت روکار نصب می شود بهتر از به منظور عایق کردن نسبت به صدا و حرارت درون آن با فوم پر شود. البته باید به این مساله نیز توجه کرد که فوم قابل اشتعال است. و در محل هایی که امکان بالا رفتن حرارت وجود دارد است.فاده نشود. این مساله در صورت جوشکاری هم باید مورد ملاحظه قرار گیرد.
پنجره ها منافذی هستند که در دیوار تعبیه می شوند و محلی برای ورود نور و هوا به داخل ساختمان هستند. درکنار جنبه های کاربردی پنجره از نظر زیبایی شناختی هم به نمای ساختمان ها کمک میکند. هر چند سابقه است.فاده از شیشه به زمان رومی باستان باز میگردد اما پنجره های شیشه ای از قرن در انگلستان مورد است.فاده قرار گرفتند و کمکم به محبوبیت رسیدند. انگلستان، فرانسه، ایرلند و اسکاتلند بر اساس تعداد پنجره های ساختمان بر آن مالیات وضع کرده بودند. این مالیات در سال لغو شد.