و اما فاز چهار، منطقه خانه های ویلایی البته با قیمتی کمتر از ویلاهای فاز سه است. و همینطور خانه های سازمانی که چند سال از عمر آنها می گذرد و تقریبا به تعادل قیمت رسیده اند و شاید برای سرمایه گذاران بخش مسکن چندان مناسب نباشند.
ارتباط مستقیم با مترو وجود ندارد. علی رغم چهار بانده شدن جاده ارتباطی با تهران (محور چیتگر- شهریار) هنوز در شروع و پایان ساعات کاری ترافیک سنگین مشاهده می شود. البته پروژه شش بانده کردن این محور و ایجاد تقاطع غیر همسطح در مهمترین گلوگاه آن در حال اجرا است. و همچنین برنامه اتصال بزرگراه شش بانده شهریار- کرج به اتوبان تهران کرج در محل گرمدره نیز در حال پیشرفت می باشد.
لذا (همانند شهرهای سنتی) روند فزاینده اختلال در تردد خیابانهای اصلی و افزایش خطرات عبوراز آنها کاملا مشهود است.. (ظاهرا طراحان شهر تعریف خیابان اصلی و اصل تفکیک کاربری ها را در این مورد نادیده گرفته اند. خیابانهای اصلی بایستی سریعترین و آسان ترین راه برای عبور خودروها باشند. اما این خبط آنها را به نمایشگاه، پارکینگ و پیاده رو تبدیل می کند البته نمایشگاه، پارکینگ و پیاده روی پر خطر و پر دردسر)
نسبت میزان ترکیب و انتخاب هر کدام از مواد اتصال دهنده در ساخت آجر به موارد است.فاده و کارخانه آجرسازی بستگی دارد. آجرها خود دارای تنوع زیادی هستند که بسته به کاربرد بهترین آجر برای دیوار چینی خریداری می شوند. آجرهای آهکی، آجرهای اتوکلاو، آجرهای سفالی، آجرهای متخلخل و آجرهای توخالی بلوکی از انواع مهم آجرهای موجود می باشند.
اولین گام برای اجرای دیوارچینی ، یک رگه کردن دیوار است. . یک رگه کردن دیوار یعنی ترسیم پلان معماری ساختمان در هر طبقه برای تعیین جانمایی و ابعاد واقعی فضاها و مشخص کردن مغایرتهای اجرایی با نقشه ها. این عملیات به صورت خشکه چین یا ملاتی با بلوکهای اصلی دیوارها می تواند انجام شود .
دیوارها به دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند که این دیوارها از لحاظ مصالح مصرفی ، ضخامت مصالح همچنین عایق بندی با هم تفاوت دارند . مطابق ضوابط مندرج در مبحث مقررات ملی ساختمان ، دیوارهایی که بین فضاهای کنترل شده و کنترل نشده اجرا می شوند بایستی مطابق شرایط آب و هوایی منطقه عایق حرارت باشند.
حسن یک رگه کردن دیوارها در این است. که امکان جابجایی فضاها ، بررسی پیوستگی فضاها ، کنترل ضخامت دیوارها ، تعیین دقیق محل عبور داکتهای تاسیساتی ، تعیین محل نصب وادارهای قائم و نیز اصلاح نقایص وجود دارد و از ایجاد تخریب و پرت مصالح در آینده نیز جلوگیری می شود .
بلوک های بتنی در برابر شرایط آب وهوایی، آفات، کپک و آتش سوزی مقاوم هستند. حمل ونقل بلوک های بتنی می تواند بسیار گران باشد، اما این مصالح عموماً در محل ساخت بنا یافت می شوند. بلوک های بتنی در اندازه ها، روکش ها و رنگ های مختلفی موجود هستند. این بلوک ها همچنین می توانند برای رفع نیازهای پروژه خاص ساخته شده و برخی از بلوک های بتنی با است.فاده از مواد بازیافتی ساخته می شوند. علاوه بر این، بلوک های بتنی عایق خوبی در برابر گرما، صدا و رطوبت هستند.