اولین اقدام برای محوطهسازی میدان بهارستان در سالهای بعد از مشروطه با ریاست منطقالملک، رییس بلدیه تهران، انجام شد. به دستور وی اطراف میدان درختکاری و فضای سبز ایجاد شد. در سال ۵ میدان بهارستان توسط سازمان زیباسازی تغییر شکل داد و تمامی ساختمانهای پیرامون آن پیرایش و از زواید شهری پالایش شد. توپی بهصورت نمادین در ضلع جنوب غربی میدان نصب شد و کتیبهای با کلمه در شمال غرب میدان نصب شد که به تاریخچه آن اشاره دارد.
مجسمه برنزی رضاشاه در سال در مرکز میدان بهارستان بر پایهای مزین به چهار ستون هخامنشی، روی صفحهای نصب شد. در حوادث سال اولین مجسمهای که در تهران سرنگون شد، مجسمه رضاشاه در میدان بهارستان بود. اما بعد از آن در سر جای خود قرار گرفت و تا سال ۵ برقرار بود. بعد از پیروزی انقلاب ۵ مجسمه رضاشاه از میدان بهارستان برداشته شد.
میدان بهارستان از جنوب به محله سرچشمه، از شمال به خیابان بهارستان و محله فخرآباد، از غرب به خیابان جمهوری و باغ سپهسالار و از شرق به خیابان شهدا محدود میشود. بهترین راه دسترسی به میدان بهارستان است.فاده از متروی خط دو (فرهنگسرا-صادقیه) است.. (
چراغ های فروشگاهی علاوه بر تامین نور و روشنایی کافی جهت نمایش بهتر محصولات، باید رنگ محصولات را نیز بدون تغییر نمایش دهند. شاخص نمود رنگ یا در واقع همان CRI فاکتور بسیار مهمی است.، چرا که این موضوع تعیین کننده نمایش رنگ محصولات و کالاها می باشد.
برای این محصول، هر چراغ نیاز به سیمکشی جداگانه ندارد. یک ریل سرتاسری به دیوار یا محل نصب پیچ شده و سیمکشی میشود که تمامی چراغها برق و انرژی خود را از همان یک سیم دریافت میکنند. باید از دارا بودن روکش برای سیمها جهت جلوگیری از اتصالی مطمئن شوید. هرچند چراغها در یک مسیر نصب میشوند اما ویژگی بارزشان در این است. که قابلتنظیم هستند. مثلاً دو چراغ که درکنارهم نصب شدهاند، یکی میتواند سمت چپ و دیگری سمت راست را نورپردازی کند. لامپها بر روی پایههای قابل چرخش قرار میگیرند. این ویژگی در فروشگاهها، مغازهها، نمایشگاهها و مکانهای کوچک و بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که دیگر نیازی نیست در هر گوشه چراغی جداگانه جهت نورپردازی نصب شود، تنها با تنظیم جهت میتوان نور ایدهآل را بهوجود آورد. شدت نور و خاموش و روشن شدن چراغها با است.فاده از ریموت انجام میشود.
موضوع روشنایی صحیح و ایجاد تمایز و کنتراست با محیط ممکن است. با حجم نور است.فاده شده رابطه عکس داشته باشد. گاهی است.فاده از یک لوگو یا نوشته با نور کم میتواند به خوبی خودش در طور روز برجسته کند. بسیاری از ما به عنوان صاحبان مشاغل چندان به بحث روشنایی علائم و تابلوهای بیرونی فروشگاهمان حساس و دقیق نمیشویم و بعضی وقتها انگار فراموش میکنیم که حتی بهترین و زیباترین تابلو و نشانه هم بدون قرار گرفتن در مکان درست و بدون نور کافی، هیچ تاثیری در کسب و کارمان نخواهد گذاشت.
نورپردازی فروشگاه و ویترین یک مسئله مهم می باشد و البته نا گفته نماند که می تواند تاثیر به سزائی در جلب و جذب توجه مشتریان داشته باشد از این رو شناخت بهتر انواع چراغ های فروشگاهی و ویترینی در انتخاب دکوراسیون محل کار بسیار اهمیت دارد.
مانیش داتا (Munish Datta)، مدیر اجرایی مجموعه فروشگاههای M&S که به تازگی سیستم روشنایی تمامی فروشگاهها را به چراغهای الایدی تغییر داده معتقد است.، سودآوری این چراغ در بحث افزایش فروش بسیار بیشتر از صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه تعمیراتی است. که پیش از این به عنوان منافع مالی چراغهای الایدی مطرح میشدند، اما کماکان لازم است. تحقیقاتی در رابطه با تاثیر نورپردازی بر میزان فروش به خصوص پیرامون محصولات روشنایی با