یکی از قدیمی ترین دهکده های شمیران که از شمال به ازگل و تپه های شمس آباد منتهی می شود. این منطقه برای اولین بار در زمان حمله اعراب مشهور شد، در آن زمان مملو از باغات بادام بود که همین مسئله نیز سبب شد اعراب اسم این منطقه را لوز که در عربی به معنی بادام می باشد بگذارند. این منطقه به دلیل اینکه در کیلومتری تجریش قرار گرفته است. برای بسیاری از تهرانی ها به عنوان یک ییلاق مناسب به حساب می آمد. ساخت و سازهای مدرن در این منطقه از سال آغاز شد و امروزه به یکی از محلی های مهم در منطقه شناخته می شود.
منطقه شهرداری تهران یعنی شمالی ترین منطقه تهران که از زیباترین و خوش آب و هوا ترین مناطق آن نیز به شمار میرود ، یکی از زیباترین مناطق تهران است. . منطقه در شمال تهران یکی از گرانترین مناطق تهران است. . بالابودن قیمت ملک در این منطقه از این جهت است. که مردم این منطقه از سطح رفاه و امکانات مطلوبی برخوردارند و همچنین آب و هوای مطلوب آن طرفداران زیادی را برای زندگی در این نقطه از تهران جذب میکند . محله های منطقه عبارتند از : اراج ازگل امام زاده قاسم اوین باغ فردوس تجریش جماران چیذر حصاربوعلی حکمت داراباد دربند درکه دزاشیب زعفرانیه -سوهانک فرمانیه قیطریه -کاشانک گلابدره محمودیه
محله های شمال تهران که در منطقه قرار دارند جاذبه های گردشگری بسیار زیادی را در درون خود جای داده اند. از در محله های شمال تهران موجود در این منطقه، انواع و اقسام رستوران ها و کافه ها وجود دارد که هر کدام از آن ها با وجود دیزاین و دکوراسیون متفاوت خود، از محبوب ترین کافه های تهران می باشند و همچنین افراد بسیاری برای گشت و گذار های شبانه و شکم گردی به این منطقه از پایتخت می روند.
یکی دیگر از نکاتی که در نورپردازی ویترین فروشگاه ها و مغازه ها حائز اهمیت است. توجه به تاثیر رنگ نور روشن در دید مشتریان است. در واقع است.فاده از چراغ های آفتابی و مهتابی تاثیر مثبتی در روحیه مشتریان می گذارد و فرآیند انتخاب و خرید با سرعت بیشتری انجام می شود. شما می توانید برای
نور مغازه و یا فروشگاه از جنبههای مختلفی اهمیت دارد. اولین وظیفه چراغ تجاری، روشن کردن فضا به گونهای است. که تمامی محصولات موجود در فروشگاه و یا نمایشگاه، به درستی دیده شوند. این دیده شدن به میزان نور فروشگاه بستگی دارد که با لوکس (Lux) بیان میشود. بسته به نوع و کاربری فروشگاه، از لوکس تا لوکس نور را میتوان در بخشهای مختلف تامین کرد.
بین این که یک چیزی را فقط بشنوید یا آن را با مدارک و ادله برایتان اثبات کنند، تفاوت زیادی وجود دارد. وقتی به شما گفته میشود تاثیر نورپردازی بر میزان فروش زیاد است.، قبول کردن آن چندان سخت نیست. قطعا برای همه ما روشن است. که عملکرد دو فروشگاه مشابه با نورپردازیهای متفاوت، یکی خوب و دیگری ضعیف، با هم تفاوتهای زیادی خواهند داشت. اما اگر به شما بگوییم تحقیقی علمی ثابت کرده است. که تفاوت نورپردازی فروشگاه موجب اختلاف درصدی در فروش فروشگاه میشود، آنگاه این موضوع برای شما از بحثی بدیهی به واقعیتی علمی میشود که رد کردن آن غیر ممکن است..
عوامل زیادی در رابطه با فروش یک مجموعه تاثیرگذارند. تبلیغات تلوزیونی، جشنوارههای تخفیفی، مکان فروشگاه، زمان فصلی، قدرت خرید مردم و فاکتورهای اقتصادی مثل تورم، و حتی آب و هوا. اما نقش تاثیر نورپردازی بر میزان فروش و در آمد فروشگاه در این میان چه جایگاهی دارد؟
نور فروشگاه، مهمترین جنبه بصری فروشگاه است.. نور با کیفیت عامل جذب مشتریان به فضای فروشگاه و از سویی دیگر نور بی کیفیت، باعث ترک کردن فروشگاه در مدت زمان کوتاه میشود. همچنین دقت داشته باشید برای راهاندازی یک فروشگاه هزینههایی بسیاری میشود و برای دیده شدن این هزینهها و زیبایی بصری فروشگاه خود نیاز به درست نمایاندن آنها دارید که نور و نورپردازی صحیح و مناسب، مهمترین نقش را در اینجا ایفا میکند. در این ویدیو نمونه نورپردازیهای با کیفیت فروشگاهی با چراغهای اکووات را مشاهده میکنید.