مرحله دوم با تأسیس کارگاهها و کارخانجات متعدد در کنار جاده قدیم و کنار راهآهن و بهطورکلی شروع رشد سریع تهران در چند دهه اخیر آغاز گردید. در این مرحله با رشد سریع جمعیت منطقه تهران روستای قلعه حسن خان نیز که در فاصله نسبتاً کمی از تهران و در نزدیکی تعدادی از این کارخانجات و کارگاهها قرار گرفتهاست به سرعت رشد نمود.
به گفته حسین بیگلری رئیس وقت اداره محیط زیست قدس فعالیت صنایع بزرگ و کوچک در شهرستان قدس در کنار مزایا، ثمرات و فرصتهای متعدد و بالقوهای که از منظر اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی در پی دارد، حاوی مخاطرات و تهدیداتی در عرصه زیستمحیطی نیز است.. وجود معدن شن و ماسه در این منطقه به صورت بالقوه مستعد ایجاد آلودگیهای زیستمحیطی است. که تا درصد این معادن از حیث رعایت اصول زیستمحیطی، است.انداردهای لازم را رعایت میکنند، لذا فعالیت معادن با آلایندگیهایی همراه بوده که در شهرستان قدس بخش عمده این آلودگیها ناشی از مسیرهای دسترسی و راههای مواصلاتی منتهی به معادن و تردد خودروهای سنگین و کامیونهای حمل مصالح و نخالههای ساختمانی است.. میزان آلایندگی هوای قدس در مقایسه با شهرستانهای همجوار (ملارد و شهریار) به مراتب سنگین تر و شدید تر است. که فعالیتهای صنعتی و تولیدی اشاره شده از یکسو و نزدیکی به پایتخت و تأثیرپذیری از هوای آلوده تهران نیز ضریب آلودگیها را تشدید کردهاست. یکی از معضلات اساسی ما در این منطقه به لاستیک سوزی و زباله سوزی معطوف میشود.
اولین حمام محل واقع در خیابان روبروی کوچه میثم بوده که چون از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده مالکین با کمک و همیاری مالی جهانشاه خان که یکی از سران بزرگ خمسه در آن زمان و از مخالفان رضاشاه بود و پس از شکست از ایشان به قلعه حسن خان آمده بود سرمایه ساخت حمام جدیدی بنام «خزینه در» روبروی مسجدجامع داخل کوچه احداث که این حمام به سال تا ۵ ه.ش برمی گردد و معمار آن شخصی بنام است.اد کریم بودهاست.
مجموعه امیرلایت از سال تاکنون با هدف ارائه محصولات روشنایی و برق صنعتی با است.فاده از کادری مجرب درحال فعالیت میباشد. و اینک با است.فاده از بستر الکترونیکی و شبکه اینترنت و نیز آشنا سازی و فرهنگ سازی جهت است.فاده مفید از امکانات این رسانه درحال فعالیت میباشد
امروزه با افزایش رقابت داخل بازار محصولات مختلف، پیشرفته شدن و حرفهای شدن فرایندهای بازاریابی و فروش و همچنین افزایش اهمیت تاثیر دکوراسیون فضا بر روانشناسی مشتریان، نورپردازی فروشگاهی و چراغ فروشگاه اهمیتی بسیار زیاد پیدا کرده است. بر اساس آمار محققان، چراغ فروشگاهی با کیفیت میتواند آنقدر در خلق اتمسفر جذاب در فضا تاثیرگذار باشد که میزان فروش شما را چند برابر کند. پس اگر برای توسعه کسب و کار خود، دیده شدن بهتر محصولاتتان و متمایز ساختن فروشگاه، شوروم یا گالری خود به دنبال چراغ فروشگاهی، نور ویترین و یا به صورت کلی نورپردازی فروشگاهی با کیفیت با است.فاده از چراغ ریلی، چراغ توکار سقفی، چراغ خطی و یا چراغ ویترینی هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
نورپردازی صحیح فاکتوری اساسی در جهت موفقیت و جذابیت هر مرکز خریدی محسوب میشود. به طور کلی میتوانیم بگوییم روشنایی مناسب علاوه بر بهرهوری و طول عمر بالا و کاهش هزینههای عملیاتی بایستی توجه مشتریان را به سمتی که باید جلب کند، آنها را در مسیریابی راهنمایی کند و ایمنی لازم را در فضاهای مختلف فضای تجاری تامین کند.
شاخص نمود رنگ نشان دهنده این است. که اجسام در زیر نور چراغ های فروشگاهی به رنگ واقعی آن ها در زیر نور خورشید نزدیک باشد. نور خورشید در این مقایسه در نظر گرفته می شود، در نتیجه چراغی را انتخاب نمایید که شاخص نمود آن بیش از باشد.
عوامل زیادی در رابطه با فروش یک مجموعه تاثیرگذارند. تبلیغات تلوزیونی، جشنوارههای تخفیفی، مکان فروشگاه، زمان فصلی، قدرت خرید مردم و فاکتورهای اقتصادی مثل تورم، و حتی آب و هوا. اما نقش تاثیر نورپردازی بر میزان فروش و در آمد فروشگاه در این میان چه جایگاهی دارد؟