بهار و تابستان که فرا میرسد، تمام گلها شکوفه میدهند و محصولات باغها به بار مینشیند. تمام کوچهباغها از عطر میوههای تازه پر میشوند و تنها تماشا کردن این طبیعت سحرآمیز، هوش از سرتان میبرد. با همه اینها، فیروزکوه در تمامی فصول زیبا و دوستداشتنی است.. پیشنهاد ما این است. که اگر به دنبال طبیعتگردی آرام و بیدردسر در هوایی خنک و مطبوع هستید،
تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا، دارای آثار باستانی نیز میباشد. یکی از سه کتبیه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شدهاست. دو کتبیه دیگر در چشمه علی شهر ری و تونل وانا در جاده هراز واقع شدهاند. هر سه این کتیبهها به دستور فتحعلی شاه قاجار حکاکی شدهاست. فتحعلی شاه که دوران پیش از پادشاهی خویش را در شیراز گذرانده بود، با دیدن نقش برجستههای آن دیار، سه نفر به نامهای حجارباشی، نقاش باشی و معمارباشی را مسئول ساخت این سه کتبیه در تهران کرد. کتیبه واقع در تنگه واشی دارای ابعاد شش در هفت متر است. که وقایع زمان فتحعلی شاه دور تا دور کتیبه روایت شدهاست. بزرگترین نقش برجسته این کتیبهها، نقش شکارگاه با تصویر اسب، نیزه و شکارهایش است. که در اطراف آن میتوان عباس میرزا، علی قلی میرزا و علی نقی میرزا پسران فتحعلی شاه و همچنین نوادگانش را در حال شکار دید. این کتیبه که حدوداً ۸۵ سالهاست به گونهای در دل کوه حک شده که از بارش باران و تابش آفتاب در امان بودهاست اما صنعت گردشگری به آن آسیب وارد نمودهاست.
اگر قصد اقامت در روستا را داشته باشید، اقامتگاههای متنوعی در سله بن وجود دارند که خدمات خوب و قابلاعتمادی به شما ارائه میدهند. فراموش نکنید که بهترین زمان برای سفر به این روستا، فصل گرما است. که آب و هوای روستا، رو به خنکی میرود.
نورپردازی صحیح فاکتوری اساسی در جهت موفقیت و جذابیت هر مرکز خریدی محسوب میشود. به طور کلی میتوانیم بگوییم روشنایی مناسب علاوه بر بهرهوری و طول عمر بالا و کاهش هزینههای عملیاتی بایستی توجه مشتریان را به سمتی که باید جلب کند، آنها را در مسیریابی راهنمایی کند و ایمنی لازم را در فضاهای مختلف فضای تجاری تامین کند.
لامپ های بزرگتر روی سطح برای روشنایی عمومی مناسب هستند. اینها نور دلپذیر و همگنی تولید می کنند تا کل مناطق را به طور یکنواخت روشن کنند. از طرف دیگر، برای نورپردازی منطقه، نورافکن های ویترینی را توصیه می کنیم. اینها را میتوان چرخاند و آزادانه بخشهای جداگانه یک ویترین را روشن کرد. از طرفی دیگر، با نورافکنهای کوچک با تشعشعات متمرکز، فوکوس ها را تنظیم می کنید که می توانند با دقت فوقالعاده اشیاء را در یک ویترین هدف قرار دهند.
اینکه رهگذران را چطور تحت تاثیر ظاهر و نورپردازی تجاری خود قرار دهید ارتباط مستقیمی با میزان مشتریانی که وارد مجموعه شما میشوند، دارد. نورپردازی حساب شده، تاثیرگذار و زیبا میتواند کنجکاوی مردم را نسبت به آن چه که داخل مرکز تجاری میگذرد جلب کند و آنها را تشویق کند تا از نزدیک نگاهی به فروشگاهها و غرفههای پاساژ بزنند. فرقی نمیکند که مبلمان بفروشید یا تلفن همراه، خوراکی بفروشید یا لباس، نورپردازی مناسب باعث جلب نظر مخاطبین و برانگیختن کنجکاوی آنها میشود. محصولات پیشنهادی زیر میتواند بهترین گزینه برای روشنایی زیبا و جذبکننده محدوده بیرونی یک مرکز تجاری باشد و از نظر امنیت مجتمع در شب نیز مثمر ثمر واقع شود.
نور مغازه و یا فروشگاه از جنبههای مختلفی اهمیت دارد. اولین وظیفه چراغ تجاری، روشن کردن فضا به گونهای است. که تمامی محصولات موجود در فروشگاه و یا نمایشگاه، به درستی دیده شوند. این دیده شدن به میزان نور فروشگاه بستگی دارد که با لوکس (Lux) بیان میشود. بسته به نوع و کاربری فروشگاه، از لوکس تا لوکس نور را میتوان در بخشهای مختلف تامین کرد.
یکی دیگر از نکاتی که در نورپردازی ویترین فروشگاه ها و مغازه ها حائز اهمیت است. توجه به تاثیر رنگ نور روشن در دید مشتریان است. در واقع است.فاده از چراغ های آفتابی و مهتابی تاثیر مثبتی در روحیه مشتریان می گذارد و فرآیند انتخاب و خرید با سرعت بیشتری انجام می شود. شما می توانید برای