به دلیل قرار گیری لواسان در میان رشته کوههای البرز، آبشارهای متعددی در اطراف لواسان وجود دارد. سرچشمه اغلب این آبشارها رشتههای البرز و یا آب شدن برفهای کوهها است.. یکی دیگر از آبشارهای لواسان، آبشار کفترلو در روستای کند علیا است.. این آبشار در حدود یک ساعت و نیمی روستا قرار دارد و برای رسیدن به آن باید این مسیر را پیاده طی کنید.
لواسان از مقاصد گردشگری و ییلاقی نزدیک به تهران است. که میتوان برای گشت و گذار در این خطه، سفری یکروزه یا دو روزه را برنامهریزی کرد. البته برای این که سفر لذت بخشی داشته باشید، بهتر است. قبل از حرکت با جاذبههای طبیعی و مذهبی آن به خوبی آشنا شوید تا در زمان سفر دچار سردرگمی نشوید و برای گردش در لواسان بهترین انتخاب را داشته باشید.
اگر از آن دسته از طبیعتگردانی هستید که عاشق سبکهای جدید سفر هستید ودلتان میخواهد بدانید چگونه میشود با موتور سیکلت به دور دنیا سفر کرد یا اینکه علاقه دارید اصول اولیه هیچ هایک یا رایگان سواری را یاد بگیرید؛ مقالات مربوط به سبکهای جدید سفر در مجله گردشگری میهمان شو به صورت ویژه برای شما طراحی شده است..
در گذشته از لامپ های هالوژن و متال هالاید سرامیکی به منظور نور پردازی و روشنایی بخشیدن به فضای فروشگاهی، موزه ها و سایر مکان های مشابه است.فاده می شد. اما از آن جایی که این لامپ ها انرژی بسیار زیادی را مصرف می کردند، منابع نوری جایگزین آن ها شد و به صورت مداوم است.فاده از آن ها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد. در خصوص پارامترهای روشنایی و تاثیر آن ها بر رفتار مشتریان در فروشگاه ها تحقیقاتی صورت گرفت، که نشان می دهد چراغ فروشگاهی نقش به سزایی در تصمیم گیری مصرف کنندگان و رفتار آن ها دارد.
در گذشته از لامپ های هالوژن و متال هالاید سرامیکی به منظور نور پردازی و روشنایی بخشیدن به فضای فروشگاهی، موزه ها و سایر مکان های مشابه است.فاده می شد. اما از آن جایی که این لامپ ها انرژی بسیار زیادی را مصرف می کردند، منابع نوری جایگزین آن ها شد و به صورت مداوم است.فاده از آن ها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد. در خصوص پارامترهای روشنایی و تاثیر آن ها بر رفتار مشتریان در فروشگاه ها تحقیقاتی صورت گرفت، که نشان می دهد چراغ فروشگاهی نقش به سزایی در تصمیم گیری مصرف کنندگان و رفتار آن ها دارد.
یک مرکز تجاری یا پاساژ مجموعهای یک دست از ساختمانها و مغازههایی است. که در کنار هم برای انجام امور تجاری ساخته شدهاند. معمولا در مجتمعهای تجاری انواع مختلف مشاغل و اصناف را مشاهده میکنیم. هایپرمارکتهای بزرگ چند طبقه در کنار نمایندگی برندهای مشهور، سینما، رستوران، بانک، باشگاه ورزشی، کتاب فروشی و تعداد زیادی فروشگاههای کوچک که به وسیله راهروها و فضاهای مختلف به یکدیگر متصل شدهاند و یک مجموعه تجاری که اغلب اهداف تفریحی و سرگرمی دارد را نیز تشکیل دادهاند. در ادامه نکات مربوط به نورپردازی تجاری هر کدام از فضاهای ذکر شده را با هم مرور میکنیم.
شاخص نمود رنگ نشان دهنده این است. که اجسام در زیر نور چراغ های فروشگاهی به رنگ واقعی آن ها در زیر نور خورشید نزدیک باشد. نور خورشید در این مقایسه در نظر گرفته می شود، در نتیجه چراغی را انتخاب نمایید که شاخص نمود آن بیش از باشد.
چراغ های فروشگاهی علاوه بر تامین نور و روشنایی کافی جهت نمایش بهتر محصولات، باید رنگ محصولات را نیز بدون تغییر نمایش دهند. شاخص نمود رنگ یا در واقع همان CRI فاکتور بسیار مهمی است.، چرا که این موضوع تعیین کننده نمایش رنگ محصولات و کالاها می باشد.