جانوران گیاهخوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت میشود. بهجز حیوانات گراز و خرگوش که در دشتهای کوهپایهای کوه دماوند زندگی میکنند، دیگر جانوران فصلهای گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم میکنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا میروند.
پوشش گیاهی این منطقه غنی است.؛ بهگونهای که از بسیاری گیاهان دارویی این منطقه در کتابهای معتبر گیاه شناسی یاد شده است.. در ارتفاعات مختلف کوه دماوند، گیاهان فراوان و گوناگونی میروید که برخی از آنها فقط در یک ارتفاع خاصی دیده میشود. گیاهان این منطقه که به اسم دماوند نامگذاری شدهاند، عبارتاند از: کلاه میرحسن دماوندی، کزل دماوندی، بومادران دماوندی، پیرگیاه دماوندی، ریش قوش دماوندی، فراموشم مکن دماوندی، زنگولهای دماوندی، کتانی دماوندی و ماشک دماوندی.
تاحالا به دماوند رفتهاید؟ تجربه صعود به آن را دارید؟ زیباییهای این منطقه را دیدهاید؟ آبشارها، رودخانهها، دشتها کدام جاذبه دماوند را دوست داشتهاید؟ چه فصلی را برای رفتن به آن پیشنهاد میکنید؟ تمامی نظرات خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید.
چرم مشهد عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات چرمی در کشور ایران را نیز از آن خود کرده است.. کارخانه چرم مشهد بزرگترین کارخانه چرم سازی در ایران است.. تمام مراحل تولید چرم از فرایندهای اولیه تا دوزندگی محصولات این برند در این کارخانه صورت میگیرد. این برند قدیمی و محبوب از اوایل دهه هشتاد راهاندازی شعب خود را در سرتاسر کشور آغاز کرد.
این کارخانه که اولین کارخانه چرمسازی در ایران بود، سال فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان تولیدات این کارخانه به کفش، پوتینهای نظامی و سوارکاری محدود میشد. جالب است. بدانید که محصولات چرمی این کارخانه صادر نیز میشد؛ سفره چرمی که این روزها در گاوصندوق هتل پولمن در شهر پولتای ایتالیا نگهداری میشود، این موضوع را اثبات میکند.
تمام این موارد دست به دست یکدیگر دادند که صنعت چرم سازی در ایران افت شدیدی به خود ببیند و در نهایت سالهای اخیر علیرغم وجود است.ادکاران ماهر جایی در عرصه بینالمللی نداشته باشد. اگرچه امروز شرکت چرم در کشورمان فعالیت میکنند، اما این شرکتها توان است.فاده از تمام ظرفیت خود را ندارند. این نشان میدهد که پیشرفت ماشینآلات و حتی است.فاده از روشهای متعدد تولید چرم همچنان جای خوبی در بازار چرم جهان ندارد.
همچنین برند درسا با شناخت مخاطبان خود در سرتاسر ایران و مطالعه درباره سبک زندگی انسان در عصر جدید، توانست با ترکیب چرم و طلا برند تاج درسا را خلق کند. این مجموعه با همکاری و ارتباطی که با برندهای خارجی و مطرح دنیا مانند برند سواروسکی دارد، جایگاه ویژهای در اذهان عمومی پیدا کرده است..
امروز هزینههای راهاندازی یک واحد کوچک چرم سازی بسیار سنگین است.. وقتی به این مبلغ هزینه خرید زمین، تامین وسایل جانبی، احداث تولیدی و سرمایه در گردش اضافه میشود؛ راهاندازی صنعت چرمسازی به رویایی دست نیافتنی و بسیار پیچیده تبدیل میشود.