از جمله محله های گران قیمت تهران که بیشتر کاربری مسکونی دارد و در آن کمتر بخش های اداری و یا تجاری را مشاهده می کنیم. این محله که از شرق به تجریش منتهی می شود که بیشتر به دلیل وجود کاخ سعد آباد و تله کابین توچال در آن شناخته می شود. از معایب این محله قرار گرفتن بر روی گسل شمال تهران و رانش زمین در کنار توچال می باشد.
شمال تهران در حوزه خدمات درمان نیز دارای مراکز درمانی و بیمارستان های متعددی است. . این مراکز درمانی بعضا دولتی و در بعضی موارد خصوصی هستند . در ادامه نام چند مرکز درمانی و بیمارستان شمال تهران را بهمراه آدرس اضافه کرده ام تا با آنها آشنا شوید :
انتخاب یک محله مناسب برای زندگی دغدغه همیشگی ما بوده است.. خصوصا در سالهای اخیر با تبدیل شدن زمین و مسکن به یک کالای سرمایهای، این دغدغه مهمتر هم شده است. و بسیاری از افراد سعی دارند پول خود را برای خرید خانه در جایی صرف کنند که بیشترین سود را برایشان داشته باشد. البته همیشه هم سودِ بیشتر، عامل انتخاب منطقه برای خرید یا اجاره خانه نیست و عواملی مانند میزان توسعهیافتگی، قیمت منطقه، آبوهوا و شرایط زیستمحیطی نیز در انتخاب افراد تاثیر دارند؛ بنابراین برای خرید یا
درنهایت شرکتهای داخلی توان کافی برای رقابت با تولیدات مشابه خارجی را ندارند که نتیجه آن گاهی فراتر از زیاندهی فراوان میرود و منجر به ورشکستگی سرمایهگذاران داخلی میشود. بنابراین برای رونق صنعت چرم در ایران لازم است. که نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی حمایتهای لازم را از فعالان این صنعت به عمل بیاورند.
متاسفانه کنترل نشدن قاچاق، این صنعت را با مسئله کمبود ماده اولیه اصلی روبهرو کرده است.. به طورکلی پدیده قاچاق نه تنها مشکلات اقتصادی را در تولید داخلی صنعت چرم تشدید کرده، بلکه برنامهریزیهای تولیدکنندگان چرم را نیز با مشکلات زیادی همراه میکند.
بدون شک شروع هر کسب و کاری علاوه بر مزایایی که به همراه دارد، مشکلات کوچک و بزرگی را نیز به بار میآورد. هر چند این مشکلات برای افرادی که با اراده محکم پا به این عرصه گذاشتهاند، موضوعی قابل حل است.. از مشکلات خاص راهاندازی کارخانه چرم سازی میتوان به مواردی چون مسایل اخذ مجوز، خطرات ناشی از است.فاده از تجهیزات برشی مخصوص چرم، است.هلاک تجهیزات چرم سازی، مشکلات اخذ تسهیلات و رقابت با برندهای تقلبی چرم اشاره کرد.
چرم درسا در سال با تولید لوازم چرمی فعالیت خود را رسما آغاز کرد. هدف برند درسا تولید محصولات باکیفیت و افزایش کارآفرینی در مسیر رشد و توسعه محصولات چرمی بود. در حال حاضر سیاستگذاریهای این برند معتبر، آن را وارد دوران جدیدی از توسعه و جهانی شدن کرده است..
در روش نخست (کرومی)، فضاهای بینسلولی سطح پوست خام با است.فاده از مواد شیمیایی کرومی رنگدهی میشود. شیوه است.فاده از مواد کرومی از شیوههای سنتی تولید چرم است. و تا سالهای اخیر، عمده چرم تولیدی جهان با همین روش تولید میشد. اما امروزه در اروپا و آمریکا نه تنها است.فاده از این روش ممنوع شدهاست، بلکه محصولات چرمیای که با چرمهای کرومی تولیدشدهاند، اجازه حضور در بازار این کشورها را پیدا نمیکنند و عمدتاً برای مصرف در