وی در این بازدید به اتفاق مدیریت شهرک صنعتی قرچک مهندس حامد افشارنادری از روند است.قرار و تولید چندین واحد صنعتی شهرک در زمینه تولید پارچه رمبلی (شرکت اویاز) و شرکت قهوه اخوان و شرکت بسته بندی محصولات غذایی افق دریا ثمین بازدید کرد
همچنین برند درسا با شناخت مخاطبان خود در سرتاسر ایران و مطالعه درباره سبک زندگی انسان در عصر جدید، توانست با ترکیب چرم و طلا برند تاج درسا را خلق کند. این مجموعه با همکاری و ارتباطی که با برندهای خارجی و مطرح دنیا مانند برند سواروسکی دارد، جایگاه ویژهای در اذهان عمومی پیدا کرده است..
در جامعه کوچک « ایل قشقایی » صنایع دستی از گذشته دور راه تکامل خود را پیموده است. ، اما با شروع زندگی ماشینی و اسکان ایلات و عشایر برخی از کارهای هنری مثل ساختن وسایل چرمی و پوستی که مخصوص زندگی کوچ نشینان است. کم کم به مرحله رکود رسیده است. .
چرم مشهد در سال ۵ با اهداف گوناگونی از جمله اشتغالزایی در تولیدات چرمی، جلوگیری از خروج ارز و خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در کشور ایران شکل گرفت. این برند خیلی زود توانست با محصولات باکیفیت خود جایگاه خوبی را در بین مردم کسب کند.
اگر بخواهیم نگاه کلی به عرصه چرم در دنیا داشته باشیم، هر کشوری که در زمینه کشاورزی و دامداری زیرساختهای لازم را داشته باشد، پتانسیل لازم در این عرصه را دارد. ایران نیز یکی از کشورها به شمار میآید که با وجود بیش از از گونههای دامی مختلف و علفزارهای فراوان توان بالایی برای دیده شدن در عرصه چرم را دارد. درواقع میتوان ادعا کرد که ایران با وجود پتانسیل بالایی که دارد، یکی از کشورهای مستعد در حوزه دباغی و تولید چرم است..
در روش نخست (کرومی)، فضاهای بینسلولی سطح پوست خام با است.فاده از مواد شیمیایی کرومی رنگدهی میشود. شیوه است.فاده از مواد کرومی از شیوههای سنتی تولید چرم است. و تا سالهای اخیر، عمده چرم تولیدی جهان با همین روش تولید میشد. اما امروزه در اروپا و آمریکا نه تنها است.فاده از این روش ممنوع شدهاست، بلکه محصولات چرمیای که با چرمهای کرومی تولیدشدهاند، اجازه حضور در بازار این کشورها را پیدا نمیکنند و عمدتاً برای مصرف در