تولید و ساخت کارتن لمینتی در دماوند

Laminated cardboard-1
Laminated cardboard-2
021-56230291 021-56230292
09121031162



نام دماوند به دو صورت دماوند و دنباوند ثبت شده است.. این کوه را با نام‌های کاملا متفاوت بیکنی و جبل لاجورد نیز معرفی کرده‌اند. در مورد دلیل نام‌گذاری دماوند در فرهنگ معین آمده است.: دم (دمه، بخار) + آوند = دماوند؛ دارای دمه و دود و بخار (آتشفشان).

جانوران گیاه‌خوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت می‌شود. به‌جز حیوانات گراز و خرگوش که در دشت‌های کوهپایه‌ای کوه دماوند زندگی می‌کنند، دیگر جانوران فصل‌های گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم می‌کنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا می‌روند.

قلهٔ دماوند در فرهنگ کشور ایران مظهر پایداری و است.واری و یک نماد ملّی است. و همچنین مضمون اشعار بسیاری از شاعران قرار گرفته از جمله آنها شعر دماوندیه ملک الشعرای بهار است. که تاکنون در قالب اثری ملّی به ثبت رسیده و به روش‌های گوناگون از آن به عنوان نمادی ملّی یاد می‌شود.


در مرحله بعد اقدام کارتون لمینت سازی به لمینت مقوای چاپ شده روی ورق کارتن می نماید و سپس وارد مراحل ساخت کارتن می شود. اما در فر آیند تولید کارتن معمولی به طور همزمان دستگاه چاپ فلکسو با مراحل کارتن سازی (دایکات و لب چسب) اقدام به چاپ طرح روی ورق کارتن می کند. چاپ فلکسو در مقایسه با چاپ لمینتی از کیفیت پایین تری برخوردار است. و در ساخت کارتن معمولی عملیات لمینت از فرآیند تولید حذف شده است.. در کارتن معمولی و بدون لمینت، چاپ بر روی خود ورق کارتن صورت می گیرد که باعث کاهش کیفیت طرح چاپی و است.حکام کارتن می شود. قیمت کارتن

لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن است.، با توجه به این که ضخامت کاغذ و مقواهای ترکیبی، با کیفیت و چاپ پذیری آن رابطه عکس دارد، مقواهای ترکیبی مثل ای فلوت یا سی فلوت به علت اینکه لایه ای کرکره ای داخلشان وجود دارد، سطح چاپی آنها ناهموار است. و قابلیت چاپ با کیفیت و عبور از دستگاه های چاپ افست را ندارند.

دستگاه لمینت سرد در صنعت کارتن سازی جهت سینگل ،کارتن ٣لا ،۵لا بِه وسیله چسب سیلیکات تا عرض های مختلف به صورت رول و شیت انجام میگیرد و در بعضی از محصولات بسته بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و یا صحافی نیز است.فاده میشود.



( تولید و ساخت ) های دیگر