مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علیخان حاجبالدوله مقدم مراغهای فروخت. مراغهای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. ازاینرو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.
اولین اقدام برای محوطهسازی میدان بهارستان در سالهای بعد از مشروطه با ریاست منطقالملک، رییس بلدیه تهران، انجام شد. به دستور وی اطراف میدان درختکاری و فضای سبز ایجاد شد. در سال ۵ میدان بهارستان توسط سازمان زیباسازی تغییر شکل داد و تمامی ساختمانهای پیرامون آن پیرایش و از زواید شهری پالایش شد. توپی بهصورت نمادین در ضلع جنوب غربی میدان نصب شد و کتیبهای با کلمه در شمال غرب میدان نصب شد که به تاریخچه آن اشاره دارد.
بهارستان در کیلومتری جنوب شرق اصفهان و در مسیر جاده اصفهان-شیراز قرار دارد.شهر بهارستان موقعیت بسیار عالی که در کنار جاده اصفهان به شیراز وکنار گذر شرق اصفهان هست وتا سال مترو افتتاح می شود وآب وهوای عالی دارد باآینده درخشان رو به پیشرفت
عمدتاً تیراژ تولید واحدهای داخلی در مقایسه با رقبای خارجی بسیار پایین است.. با توجه به هزینههای ثابت برای هر واحد تولیدی، این امر باعث افزایش هزینههای تولید خواهد شد و در نتیجه قیمت تمام شده محصولات داخلی افزایش خواهد یافت.
• به عنوان مثال هتلها در سراسر دنیا دائماً روی طرحهای جدید و بازسازی قسمتهای مختلف خود کار میکنند که این امر بازارها و نیازهای جدیدی را ایجاد میکند ولی در ایران کمتر مکانی است. که در این زمینه کار اساسی انجام داده باشد.
یکی از مشکلات موجود در صنعت کاشی و سرامیک، وجود واحدهای تولیدی کوچک و متفرق در این صنعت است.. این کارخانجات بهصورت تولیدکنندگان انبوه نیستند و هرکس به اندازه توان مالی خود اقدام به احداث و راهاندازی کارخانهای نموده است..
در سال کساوه با فروش حدود میلیارد تومانی بیشترین فروش را در این گروه به ثبت رسانده است. که حدود درصد از کل فروش این گروه را ناشی می شود. این صنعت از مقدار تولید و فروش تقریبا با ثباتی در دوره مورد بررسی برخوردار بوده و در هر فصل با کمی تفاوت مقدار تولید قابل پیش بینی می باشد.
با توجه به نیاز داخل کشور باید مردم ایران را به تولید کاشی و سفال تشویق کرد و رقابتی بی نظیر در این صنعت ایجاد نمود. از نظر آمایش صنعتی، است.ان یزد در صدر تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور قرار دارد و پس از آن است.انهای اصفهان، قزوین و خراسان رضوی در این زمینه فعالیت های گسترده ای دارند. صنعت کاشی و سرامیک در کشور ایران نقاط قوت و ضعف زیادی دارد که می تواند این نقاط هم تبدیل به فرصت و هم تبدیل به تهدید شوند.