ری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای آثار تاریخی و مکانهای دیدنی زیادی است.. این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران نیز بهشمار میآید. جاذبههای تاریخی شهرستان ری بر جاذبههای طبیعی منطقه غالب است.. قدمت طولانی و سابقه کهن ری سبب شده که آثار تاریخی بسیار قدیمی مانند باروی ری برین - که مربوط به سدههای قبل از میلاد است. - در این شهر وجود داشته باشد. برخی از مهمترین آثار تاریخیهای شهر ری عبارتند از:
بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.
با ورود آریایی ها در هزاره دوم قبل از میلاد به ری ، و قرار گیری شعبه ایی از آن ها در مسیر حرکت به شمال و غرب از خود آثاری به جای گذاشتند که شواهد به دست آمده به صورت کوره های سفال پزی در کهریزک و همچنین در سال در تپه معمورین واقع در فرودگاه بین المللی امام خمینی است..
در سال ۵ صنعتگران ترکیه (با پیشگامی دکتر ابراهیم بودور، رییس و مدیرعامل کنونی گروه کاله) طی اقدامی اقتصاد تجارتمحور ترکیه را (که به دلیل موقعیت ویژه آن کشور بین آسیا و اروپا رونق چشمگیری پیدا کرده بود) زیر سئوال بردند و خواستهای خود را با این شعار که اقتصاد تجارتمحور، آینده ترکیه را تضمین نخواهد کرد، مطرح کردند.
صنعت کاشی و سرامیک، یکی از صنایع بومی کشور است. زیرا در بیشتر کشفیات باستانشناسی، قطعات سفالی به عنوان جزئی از زندگی ایرانیان باستان یافت میشود و از گذشتهها نیز، مواد اولیه و خاک رس فراوانی که جهت تولید قطعات سفالی لازم بوده در کشور وجود داشته است.؛ هماکنون نیز این صنعت عملکرد نسبتاً خوبی در کشور دارد.
رسها قدیمیترین، مهمترین و پر مصرفترین مواد اولیه صنعت سرامیک میباشند. رس به خاکهایی که دارای خاصیت پلاستیسیته باشد گفته میشود. مواد اولیه مورد است.فاده در تولید کاشی و سرامیک در ایران با سهم آنها در هر مترمربع محصول (بر اساس کیلوگرم/گرم) درج شده است.:
در سالهای اخیر، رکود در اجرای پروژههای عمرانی و ساختمانی، صنعت کاشی و سرامیک را نیز با محدودیتهای فراوانی مواجه کرده، بهطوریکه ظرفیتهای بازار نهتنها توسعه نیافته، بلکه محدودیتهای تازهای نیز بر آن تحمیل شده است.. این محدودیتها با پیدایش رقبای جدید و افزایش توان تولید کاشی مازاد بر مصرف در کشور مضاعف شده است.. تحت این شرایط، توازن عرضه و تقاضای کاشی در میانمدت به سمت عدمتعادل بیشتر حرکت کرده است.. طبق آمارهای انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایران، در سال کل تولید کاشی و سرامیک کشور میلیون مترمربع بوده که از این رقم کمتر از نصف آن (میلیون مترمکعب) در داخل به فروش رفته است.. شرکتها برای فروش مازاد این تولید، در این سال میلیون مترمربع به بازارهای خارجی صادر کردند. این میزان صادرات بیشترین رقم فروش خارجی کاشی و سرامیک طی دهه گذشته ایران بود؛ اما با این حال حدود میلیون مترمربع از آن در انبارهای شرکتها روی دست تولیدکنندهها باقی ماند.
در صنعت کاشی و سرامیک کشور، نقاط ضعف و محدودیتهایی وجود دارد که بخشی از آن ها به طور خاص به این صنعت مربوط است. و بخشی نیز به مشکلات کل صنعت کشور برمیگردد. در ذیل به برخی از مهمترین نقاط ضعفی که در این صنعت وجود دارد اشاره شده است.: