این موضوع باعث میشود که جذب و است.خدام نیروهای متخصص و فعال توسط مسئولین این شهرک صنعتی بسیار بالا باشد. صنایع بسیار مشهوری در این شهرک مشغول به فعالیت هستند و نیاز به افراد خبره و با تجربه در حیطه کاری خود دارند. به نوعی میتوان گفت شهرک صنعتی شمس آباد طی چند سال اخیر نقش مهمی در زمینه اشتغالزایی برای کارکنان و افراد جامعه داشته است..
دو راه دسترسی به شهرک صنعتی شمس آباد وجود دارد. همچنین میزان فعالیت و راه اندازی خط تولید صنعتی در این شهرک صنعتی بسیار زیاد است.. صنایع پلاستیک سازی، ماشین سازی، سلولزی و صنایع رنگ مهمترین صنایع فعال در شهرک صنعتی شمس آباد هستند.
شرکت مرکز پانل ، کنسرسیومی از فعالان باسابقه در صنعت فولاد است. که با تکیه بر توان فنی و تخصصی و سالها تجربهی پیشکسوتان فولاد شاغل در این شرکتها، در راستای تامین نیاز مشتریان و خرید آگاهانه آنها از بازار ساندویچ پانل ایران فعالیت میکند. با اتکا به پشتوانه سخت افزاری خود نظیر انبار به مساحت ده هزار متر مربع با سالن سرپوشیده، تامین و بازرگانی ساندویچ پانل، ارائه گواهینامه معتبر جهت تضمین کیفیت محصولات، خدمات پشتیبانی تا لحظه تحویل و نیز ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور به صورت اختصاصی، تلاش دارد تا فضای امنی را برای مصرف کنندگان ایجاد نماید.
• به عنوان مثال هتلها در سراسر دنیا دائماً روی طرحهای جدید و بازسازی قسمتهای مختلف خود کار میکنند که این امر بازارها و نیازهای جدیدی را ایجاد میکند ولی در ایران کمتر مکانی است. که در این زمینه کار اساسی انجام داده باشد.
همانطور که در شکل معلوم است.، از سال به بعد شاهد کاهش چشمگیر در مقدار تولید کاشی در کشور می باشیم که می تواند دلایل مختلف داشته باشد. با بررسی مقدار صادرات کشور با توجه به این حتی در دوره مذکور افزایشی بوده است.، می توان یکی از دلایل کاهش تولید را به کاهش تقاضا در بازار داخل نسبت داد.
پس از این حرکت، اتاق اقتصاد ترکیه تأسیس شد که تلاش میکرد دورنمایی از پیشرفت اقتصادی کشور را ترسیم کند. تلاش دکتر بودور تا سال ۸ در پستها و مقامهای مختلف، باعث پیشرفت چشمگیر صنعت سرامیک در ترکیه شد. طی این دوران، کمیته روابط اقتصاد خارجی ترکیه نیز شکل گرفت که باعث ایجاد کسب و کار بین ایتالیا و ترکیه شد.
در سالهای اخیر، رکود در اجرای پروژههای عمرانی و ساختمانی، صنعت کاشی و سرامیک را نیز با محدودیتهای فراوانی مواجه کرده، بهطوریکه ظرفیتهای بازار نهتنها توسعه نیافته، بلکه محدودیتهای تازهای نیز بر آن تحمیل شده است.. این محدودیتها با پیدایش رقبای جدید و افزایش توان تولید کاشی مازاد بر مصرف در کشور مضاعف شده است.. تحت این شرایط، توازن عرضه و تقاضای کاشی در میانمدت به سمت عدمتعادل بیشتر حرکت کرده است.. طبق آمارهای انجمن صنفی کاشی و سرامیک ایران، در سال کل تولید کاشی و سرامیک کشور میلیون مترمربع بوده که از این رقم کمتر از نصف آن (میلیون مترمکعب) در داخل به فروش رفته است.. شرکتها برای فروش مازاد این تولید، در این سال میلیون مترمربع به بازارهای خارجی صادر کردند. این میزان صادرات بیشترین رقم فروش خارجی کاشی و سرامیک طی دهه گذشته ایران بود؛ اما با این حال حدود میلیون مترمربع از آن در انبارهای شرکتها روی دست تولیدکنندهها باقی ماند.
متأسفانه با وجود معادن فراوان و غنی در کشور، در بعضی از موارد ناگزیر به واردات مواد اولیه این صنعت از خارج از کشور میباشیم. یکی از دلایل این موضوع وجود ریسک بالای سرمایهگذاری در بخش معدن است. که باعث شده است. و شرکتهای خصوصی برای سرمایهگذاری در این زمینه رغبتی نداشته باشند. برای رفع این معضل دولت باید قوانین و پشتیبانیهای لازم را انجام دهد.