یکی دیگر از جاذبههای تاریخی شهرستان ورامین، بنای تاریخی قلعه ایرج است.. قلعه ایرج در مجاورت روستای عسگرآباد عباسی و در ضلع شمالی بزرگراه شهدای پرواز شهرستان پیشوا قرار دارد. این قلعه در حقیقت بزرگترین قلعه خشتی نظامی در ایران محسوب میشود. تاریخ ساخت قلعه به دوران ساسانیان بازمیگردد و به دلیل فرسایش در حال نابودی است..
یکی دیگر از جاذبههای تاریخی شهرستان ورامین، بنای تاریخی قلعه ایرج است.. قلعه ایرج در مجاورت روستای عسگرآباد عباسی و در ضلع شمالی بزرگراه شهدای پرواز شهرستان پیشوا قرار دارد. این قلعه در حقیقت بزرگترین قلعه خشتی نظامی در ایران محسوب میشود. تاریخ ساخت قلعه به دوران ساسانیان بازمیگردد و به دلیل فرسایش در حال نابودی است..
سبک معماری برج علاءالدین بسیار خاص و زیبا است. و بنای اصلی بسیار مشابه گنبد کاووس میباشد. برج در حدود متر ارتفاع دارد و از دو قسمت اصلی (بدنهای مدور با بلندای متر) و گنبدی با ارتفاع ۵ متر که بر روی بدنه قرار میگیرد، بهوجود آمده است..
•علاوه بر بازارهای داخلی، شناسایی بازارهای کشورهای دیگر و توجه به سلیقههای آنها نیز بسیار مهم است.. به عنوان مثال بعضی از کشورهای تازه است.قلالیافته که در اوایل است.قلال خود از ورقههای کاغذی و پلاستیکی به عنوان پوشش دیوارهای خود است.فاده میکردند اکنون دارای بازارهای مصرف بسیار مناسب کاشی و سرامیک هستند که ما از آن غافل ماندهایم. در نتیجه اکنون باید نقش ترکیه و تولیدکنندگان کشورهای عربی را در این کشورها ببینیم و نسبت به فرصتهای از دست رفته حسرت بخوریم.
• به عنوان مثال هتلها در سراسر دنیا دائماً روی طرحهای جدید و بازسازی قسمتهای مختلف خود کار میکنند که این امر بازارها و نیازهای جدیدی را ایجاد میکند ولی در ایران کمتر مکانی است. که در این زمینه کار اساسی انجام داده باشد.
•بالاخره اینکه امروزه کشورهای معروف اروپایی مثل ایتالیا و اسپانیا، کاشی و سرامیک تولید میکنند ولی بیشتر تولیدات آنها چیزی نیست که ما در کشور خود میشناسیم بلکه آنها به تولید کاشیهای خاص روی آوردهاند. به عنوان مثال برای یک ساختمان خاص، با معمار آن مذاکره کرده و برای آن ساختمان یک طرح ویژه در نظر میگیرند و بر اساس این طراحی، کاشی و سرامیک تولید میکنند. با این تفاوت که متوسط نرخ جهانی کاشی در رده بازاری که ما در آن رقابت میکنیم در حدود دلار برای هر متر مربع است. و حال آنکه کاشیهای خاص تولید شده میتواند در بهترین شرایط تا حدود مترمربعی یورو نیز به فروش برسد. به نظر من شاید یکی از مشکلات ما چه در داخل و چه در خارج از کشور این است. که درصد ما روی درصد بازار بالقوه تمرکز کردهایم و حال آنکه درصد تولیدکنندهها به درصد بازار احاطه دارند و به راحتی از آن سود میبرند.
امروزه صنایع تولید کاشی ایران نیز از همان ماشینآلاتی است.فاده میکنند که گروه کاله با آنها کار میکند؛ ولی چرا کاشی ایران نتوانسته است. به موقعیت کاشی ترکیه برسد؟ این گروه به تنهایی، ۵ درصد تولید سالانه کاشی ایران را البته با تنوعی بسیار چشمگیر و بازارهای فروش وسیع تولید میکند.
Ì ¯ Ì¯Ì Ì Ì Ì Ì .Ì