«... ای مردم چرا نشستهاید؟ امروز عزاداری ما دو تا شد، یکی عزای امام حسین و دیگری اینکه دیشب دژخیمان شاه، ریختهاند منزل آیتالله خمینی و پس از دستگیری، ایشان را به تهران بردهاند و جمعی از مردم اعتراض کرده و زخمی شدهاند؛ ای مردم! خاک بر سرمان شد که مرجع تقلید ما دستگیرشدهاند…»
پیشوا آب و هوای معتدل و نیمهخشک و در دشتها آب و هوای صحرایی مختص خود را دارد، نسبت به گرمسار و ورامین معتدل تر است. ولی شبهای زمستانی سردتری دارد. درجه حرارت پیشوا بین - درجه در زمستان و ۵+ درجه در تابستان در نوسان است.. در بهار و پاییز به علت وجود درختان فراوان و مصونیت از آلودگیهای تهران هوای فرحبخش و دلنشینی دارد.
نواحی پیشوا شامل کویها و محلههای قدیمی شهر و شهرکهای بعضاً تازه تأسیس و در حال توسعه هستند که همگی در قالب یک منطقه شهرداری اداره میشود. بعضی از این محلات قبلاً روستا بودهاند اما امروز جزء شهر پیشوا محسوب میشوند. نواحی مختلف شهر پیشوا عبارتند از:
در حال حاضر مشکل کمبود نیروی متخصص و باتجربه در صنعت کاشی و سرامیک تا حدودی وجود دارد. طبیعتاً زمانی که تولیدکنندگان کاشی و سرامیک بخواهند میزان تولید خود را تا دو برابر سالهای گذشته افزایش دهند، این مشکل نمود بیشتری خواهد داشت.
نکته دیگر اینکه کم بودن تیراژ تولید در واحدهای داخلی، باعث میشود تنوع تولیدات از نظر قیمت کم شود؛ به عنوان مثال یک واحد تولیدکننده بزرگ خارجی، قادر است. انواع مختلف کاشی را مثلاً از تا دلار تولید کند و بسته به نیاز مشتری و نوع بازار، به تقاضای آنها پاسخ دهد؛ در حالی که واحدهای کوچک مجبور هستند در محدوده کوچکی از بازار حضور داشته باشند.
گروه مالی کاریزما به پشتوانه تجربه بالا در زمینه فعالیت در بازار سرمایه و نیروی انسانی متخصص، دارای زنجیره کامل خدمات مالی و با بیش از هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت و دارای متنوع ترین صندوق های سرمایه گذاری، به عنوان یک هلدینگ مالی آماده ارائه خدمات متنوع به مشتریان حقیقی و حقوقی خود می باشد. گروه مالی کاریزما در حال حاضر متشکل از هشت شرکت تخصصی و بیش از نفر پرسنل فعال می باشد که زنجیره خدمات کاریزما را برای مشتریان گرامی ایجاد کرده اند.
به همین دلیل با پیوستن کشور به WTO، درصدی از سود صنعت کاشی و سرامیک کاهش خواهد یافت و این به این مفهوم خواهد بود که این صنعت تازه به متوسط جهانی نزدیک میشود. در واقع تولیدکنندگان کاشی و سرامیک از فروش محصولات خود ضرر نمیکنند بلکه سود آنها کاهش مییابد و البته این نیز، نیاز به مدیریت و برنامهریزی صحیح دارد.
بنابراین تنها بعضی از شرکتهای داخلی صرفاً برای اینکه در بازارهای جهانی حضور داشته باشند اقدام به صادرات محصولات خود میکنند و میتوان گفت در این شرایط، صادرات به جای اینکه یک تصمیم اقتصادی باشد بیشتر یک تصمیم مدیریتی است. به این مفهوم که این شرکتها از دید مصالح بلندمدت خود و نه بر اساس سود حسابداری اقدام به صادرات مینمایند.