شرکت ماندگار در سال ۸۸ با شعار حفظ طبیعت و محیط زیست پا به عرصه تولید در صنعت مبلمان گذاشته و با بنیانگذاری صنعت مبلمان پلیمری در ایران و خاورمیانه تحولی عظیم در صنعت مبلمان پدید آورد. از دیرباز تا کنون همواره مبلمان را مترادف با صنعت چوب برشمردهاند، اما امروزه به یمن بهره گیری از مواد و فناوریهای نوین صنعتی، تولید مبلمان دیگر به صنعت چوب محدود نمیشود. برای نمونه امروز مواد پلیمری ABS که با ویژگی دوستدار محیط زیست تولید شدهاند، جایگاه ویژهای در صنعت مبلمان یافتهاند.
چهاردانگه بیشتر بخش هاییش که نمایشگاه و فروشگاه ها هستند خیلیی پررفت و آمد هست و بخش های صنعتیش بیشتر کسانی در رفت و امد هستن که در این صنایع مشغول به کار هستن، اما به واقع این بخش از شهر میدونم مشاغل خیلی زیادی رو پوشش داده و از نظر اهمیت در اشتغال خیلی بخش مهمیه
اگر چرخی در شهرستان چهاردانگه تهران بزنید، محصولات و صنایع زیادی را در آن مشاهده خواهید کرد. صنعت مبلمان و کابینت جزء محصولات شاخص این بازار عظیم محسوب می شوند. افراد زیادی در حال تولید و عرضه انواع کابینت بخصوص کابینت های با
امروزه صنعت کاشی و سرامیک ایران از عدم وجود نیروی انسانی تکنسین و متخصص رنج میبرد. تا وقتی که است.راتژی صنعتی مناسبی وجود نداشته باشد جوانان کشور نمیدانند که چه درسی بخوانند و نمیدانند که چه صنعتی آیندهدار است.. با وجود نیروی انسانی فراوان در کشور، در این صنعت نیرویهای متخصص به اندازه کافی نبوده و سرقت نیروی انسانی متخصص و ماهر بین شرکتها دیده میشود.
یکی از راهحلهای این مشکل این است. که دولت به جایزهها و پاداشهای صادراتی توجه بیشتری داشته باشد؛ مسلماً جایزه درصدی فعلی نیز مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه تخصیص جایزهها باید بگونهای باشد که لااقل، مقدار تورم سالانه را بپوشاند.
به عنوان مثال زمانی بین صنعت کاشی کشور ما با ترکیه در زمینه تولید و صادرات تفاوت چندانی وجود نداشت؛ ولی صادرکنندگان ترکیه به دلیل تحولی که در سیستمهای بازاریابی خود به وجود آوردهاند، هماکنون بهعنوان سومین صادرکننده بزرگ کاشی در دنیا مطرح هستند. نکته قابل توجه اینکه، هزینههای انرژی و مواد اولیه در ترکیه بیشتر از ایران است..
در این زمینه برای تولیدکنندههای کاشی و سرامیک سالهای تا بهترین سالها بوده که طی آن کمترین مشکل را در فروش تجربه کردند. این موضوع بیشتر به دلیل حجم بالای تقاضای داخلی رخ داد. بر اساس آمارها بیشترین مصرف کاشی و سرامیک در سالهای و بود که طی آن میلیون مترمربع در بازار داخلی به فروش رفت. بر همین مبنا بیشترین تولید کاشی هم طی این سالها صورت گرفت و شرکتهای داخلی در این دو سال به ترتیب حدود میلیون و میلیون مترمربع محصول تولید کردند. پس از این تاریخ که بیشترین تولید و مصرف داخلی را در زمینه این محصول داشتیم، بهتدریج طی این سالها با کاهش روبهرو بودهایم. کمترین میزان تولید و مصرف داخلی در سال اتفاق افتاد که به ترتیب میلیون و میلیون مترمربع بوده است.. بعد از آن، این رقمها تا حدودی بهبود یافته، اما هنوز با رقم سالهای و بیش از آن با ظرفیت تولیدی کشور فاصله دارد که در حال حاضر بیش از میلیون مترمکعب است..
هماکنون شاهد هستیم که این صنعت بهشدت در حال گسترش است. و کشور برای جذب این میزان بار تولیدی، آمادگی لازم را ندارد. سؤال اصلی این است. که مازاد محصولات تولیدی کاشی در کجا فروخته خواهد شد؟ و در آینده چه اتفاقی برای این صنعت خواهد افتاد؟