نارمک در گذشته به عنوان شاه راه اصلی ای که امامزاده صالح را به شرق و جنوب متصل می کرد شناخته می شد. در این آبادی نزدیک به یکصد نفر زندگی می کردند و حرفه اصلی آن ها باغداری بود. پس از دوران قاجاریه و با حضور رضاخان نارمک که به دلیل وجود باغ های انار شناخته میشد آهسته آهسته فرایند مدرن شدن خود را دنبال کرد و از سال به عنوان یکی از بخش های اصلی تهران به حساب آمد. مهمترین بخش نارمک میدان هفت حوض می باشد که از دیرباز آنرا به عنوان نماد این محله و حتی شرق تهران به حساب می آورند. بازار هفت حوض که در نزدیکی همین میدان راه اندازی شده است. از چهارراه سرسبز آغاز شده و به انتهای خیابان آیت منتهی می شود.
وثوقالدوله یکی از پرنفوذترین رجال سیاسی در دوران قاجاریه بود که محله کنونی تهران نو را خریداری کرد و با تقسیم بندی اراضی خود تلاش می کرد کسب درآمد داشته باشد. این محله که امروزه به یکی از دسترس ترین منطقه های تهران تبدیل شده است. از طریق خطوط بی آر تی و مترو قابل دسترسی می باشد. تهران نو توسط مهندسین فرانسوی ساخته شده است. از این رو بسیاری آن را بهعنوان پاریس تهران نیز عنوان میکنند.
میزان تردد وسایل نقلیه در خیابانهای شرق تهران متفاوت است.. ترافیک در برخی از خیابانها همچون حجربن عدی(تهرانپارس)، آیت(نارمک)، پیروزی، رسالت، نبرد، جانبازان(گلبرگ)، گلشن دوست و فرجام در ساعات خاصی از شبانهروز زیاد است. و حتی در روزهای منتهی به عید و تعطیلات این ترافیک سنگین میشود. اما اگر به منطقه شرق و نقشه آن مسلط باشید میتوانید به راحتی با استفاده از کوچههای فرعی راه مناسب را برای خود پیدا کرده و از ترافیک تا حدی دور شوید. البته بزرگراههای امام علی، باقری و بسیج را باید به این لیست اضافه کنید.
Ì Ì¯Ì ÌÌ Ì ¯ Ì Ì Ì
با توجه به سیاست دولت مبنی بر گسترش صنعت کاشی و سرامیک و حاشیه سود بالای این صنعت در سالهای اخیر، انگیزههای زیادی جهت سرمایهگذاری در این بخش ایجاد شده است. و به تبع آن، وزارت صنایع به صدور اعلامیه تاسیس برای متقاضیان ایجاد واحدهای جدید، اقدام نموده است..
در سال کساوه با فروش حدود میلیارد تومانی بیشترین فروش را در این گروه به ثبت رسانده است. که حدود درصد از کل فروش این گروه را ناشی می شود. این صنعت از مقدار تولید و فروش تقریبا با ثباتی در دوره مورد بررسی برخوردار بوده و در هر فصل با کمی تفاوت مقدار تولید قابل پیش بینی می باشد.
•بالاخره اینکه امروزه کشورهای معروف اروپایی مثل ایتالیا و اسپانیا، کاشی و سرامیک تولید میکنند ولی بیشتر تولیدات آنها چیزی نیست که ما در کشور خود میشناسیم بلکه آنها به تولید کاشیهای خاص روی آوردهاند. به عنوان مثال برای یک ساختمان خاص، با معمار آن مذاکره کرده و برای آن ساختمان یک طرح ویژه در نظر میگیرند و بر اساس این طراحی، کاشی و سرامیک تولید میکنند. با این تفاوت که متوسط نرخ جهانی کاشی در رده بازاری که ما در آن رقابت میکنیم در حدود دلار برای هر متر مربع است. و حال آنکه کاشیهای خاص تولید شده میتواند در بهترین شرایط تا حدود مترمربعی یورو نیز به فروش برسد. به نظر من شاید یکی از مشکلات ما چه در داخل و چه در خارج از کشور این است. که درصد ما روی درصد بازار بالقوه تمرکز کردهایم و حال آنکه درصد تولیدکنندهها به درصد بازار احاطه دارند و به راحتی از آن سود میبرند.
با همه ی این گفته ها متأسفانه ایران با وجود این همه نیروی انسانی و منابع طبیعی هنوز از برخی عوامل مهم در فروش غافل است.. بازار آنلاین امروزه نقش مهمی در فروش تمام محصولات بازی می کند؛ اما آنچه که مشخص است. در ایران به غیر از برخی صنایع دیگر صنعت ها نتوانسته اند آنگونه که شایسته است. در بازار آنلاین جا باز کنند. به نظر شما ایران به عنوان پنجمین تولیدکننده کاشی و سرامیک چند درصد سهم بازار آنلاین را در اختیار دارد؟ و شما چقدر در بازار آنلاین از سرامیک و کاشی شنیده اید؟