شهر ری یکی از شهرهای معتدل و خشک ایران محسوب میشود که در بعضی روزهای تابستان حداکثر دمای آن درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است.، در حالی که پایینترین دمای محاسبه شده در این شهر به منفی درجه سانتی گراد نیز میرسد. میانگین بارشهای سالانه باران در شهر ری چیزی در حدود میلی لیتر اندازه گیری شده است..
این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران به شمار می رود. از ويژگی های دیگر منطقه می توان به همجواری با کوه بیبی شهربانو و حريم جنوبی شهر تهران، دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نيز وجود ايستگاه های فعال مترو و امکان ارتباط سريع با تهران اشاره کرد.
شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:
آنچه که مشخص است. توجه به این امر بسیار کم بوده، اما خوشبختانه افرادی هستند که با ایراد ایده های بکر و داشتن پشتکار زیاد توانسته اند زمینه را برای حضور کاشی و سرامیک در سطوح بالاتر فراهم کنند. سرام پخش به عنوان اولین شبکه اطلاع رسانی آموزش و معرفی محصولات کاشی و سرامیک، اولین گام را برای پر رنگ کردن صنعت کاشی و سرامیک در بازار آنلاین برداشته است..
نکته دیگر اینکه کم بودن تیراژ تولید در واحدهای داخلی، باعث میشود تنوع تولیدات از نظر قیمت کم شود؛ به عنوان مثال یک واحد تولیدکننده بزرگ خارجی، قادر است. انواع مختلف کاشی را مثلاً از تا دلار تولید کند و بسته به نیاز مشتری و نوع بازار، به تقاضای آنها پاسخ دهد؛ در حالی که واحدهای کوچک مجبور هستند در محدوده کوچکی از بازار حضور داشته باشند.
با همه ی این گفته ها متأسفانه ایران با وجود این همه نیروی انسانی و منابع طبیعی هنوز از برخی عوامل مهم در فروش غافل است.. بازار آنلاین امروزه نقش مهمی در فروش تمام محصولات بازی می کند؛ اما آنچه که مشخص است. در ایران به غیر از برخی صنایع دیگر صنعت ها نتوانسته اند آنگونه که شایسته است. در بازار آنلاین جا باز کنند. به نظر شما ایران به عنوان پنجمین تولیدکننده کاشی و سرامیک چند درصد سهم بازار آنلاین را در اختیار دارد؟ و شما چقدر در بازار آنلاین از سرامیک و کاشی شنیده اید؟
نقاط ضعف این صنعت نیز عبارتاند از: عدم انتظام و هماهنگی واحدهای تولیدی در بخش صادرات، بازاریابی ضعیف علمی و مناسب صادراتی، کمبود منابع مالی مورد نیاز، عدم توجه به حداقل ظرفیت اقتصادی برای بهره وری در تولید، کمبود فعالیت های تحقیق توسعه و فناوری های نوین، برنامهریزی ناکافی در فرآوری مواد اولیه، پایین بودن بهره وری عوامل تولید و مصرف بالای انرژی.
انگیزههای متفاوتی کارآفرینان را در جامعه به سمت سرمایهگذاری در صنایع مختلف سوق میدهد. یکسری افراد کارآفرین وجود دارند که در نگاه آنان، دوام سود و توسعه سود بیش از میزان سود اهمیت دارد بنابراین با این نگاه به سمت سرمایهگذاری در حرفه یا صنعت مورد نظر میروند و در صنایعی سرمایهگذاری میکنند که علیرغم سود پایین، از دوام و پایداری بیشتری برخوردار هستند.